تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820468358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوزه هنر و شعر، زبان اندیشه بشر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حوزه هنر و شعر، زبان اندیشه بشر است شهرری- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: حوزه هنر و شعر، زبان اندیشه بشر است و گاهی یک قطعه شعر و یا اثر هنری تاثیری زیادی از یک سخنرانی طولانی را در پی دارد.


به گزارش روزسه شنبه روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ری، " مهدی ابوالحسنی" در دیدار با "محمد شجاعی" شاعر آیینی و مذهبی و پدر دوشهید، اظهارداشت: مفاهیم شعرآیینی به واسطه اتصال به سرچشمه های معنوی دارای زیبایی خاصی است و از آنجا که خداوند اصل و اساس روح و جان انسان ها را با معنویات درآمیخته است حالات عاطفی ما از آن سرچشمه می گیرد.
وی افزود: شعر عاشورایی یکی از زیرمجموعه های شعر آیینی بوده که با حماسه ها و معقولات، باورها و اعتقادهای مذهبی ما همخوانی دارد از این رو تاثیرگذار است.
ابوالحسنی شعر معروف محشتم کاشانی "باز این چه شورش است" را بسیار تاثیر گذار دانست و افزود: تاکنون کمتر شاعری توانسته است همانند محتشم در ادبیات عاشورایی تاثیر بگذارد و همین شعر ناب او توانسته حماسه بزرگی در دل مردم ایجاد کند زیرا برگرفته از فطرتی زلال و بیانگر حادثه ای است که دل هر آزاده ای را به درد می آورد.
رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ری در ادامه با اشاره به اشعار آیینی "محمد شجاعی" این پدر شهید و حضور فعال وی در مجامع ادبی شهرستان ری، اظهارداشت: شعر آیینی حاوی کرامات و مکارم اخلاقی است که بهره مندی از معنویات آن برای جوانان لازم است.
این گزارش حاکیست، در ادامه این دیدار که چند تن از کارشناسان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشتند، "شجاعی" به سرودن تازه ترین اشعار خود در وصف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پرداخت.
"محمد شجاعی" کار سرایش شعر را از سال 1342 آغاز کرده و تاکنون هزاران بیت شعر آیینی و عرفانی سروده است.
1194/1724


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن