تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820454466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران در بلغارستان: قدرت های بزرگ دانش هسته ای کشورمان را پذیرفته اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سفیر ایران در بلغارستان: قدرت های بزرگ دانش هسته ای کشورمان را پذیرفته اند بلگراد-ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در صوفیا روز دوشنبه گفت: قدرت های بزرگ در گروه 1+5 با اصولی که مطابق آنها می توانیم دانش هسته ای داشته باشیم را پذیرفته اند.


به گزارش ایرنا از سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان، عبدالله نوروزی دردر مصاحبه با رادیو ملی بلغارستان به صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای کشورمان اشاره کرد و گفت: در مذاکرات گروه 1+5 با ایران توافق هایی صورت گرفته است و ایران بررفع تحریم ها تاکیددارد.
نوروزی به حقانیت کشورمان برای استفاده از فناوری هسته ای در مصارف صلح آمیز در چارچوب قوانین بین المللی و پیمان(ان. پی. تی) اشاره کرد و توضیح داد: قدرت های بزرگ و تولید کننده سلاح هسته ای حتی حاضر نیستند که بر اساس قوانین منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) عمل کنند.
این قانون به تمامی کشورها حق داده است که دارای دانش هسته ای باشند و آن
را گسترش دهند و دیگر کشورها را نیز موظف کرده که به آن ها کمک کنند.
سفیر کشورمان در صوفیا درباره اعمال تحریم ها بر علیه ایران طی 35 سال گذشته گفت: کشورهایی که خود دارنده سلاح هسته ای هستند، اکنون ما را زیر فشارهای سیاسی و اقتصادی قرار داده اند، هدف از این تحریم ها جلوگیری از پیشرفت ایران و در نهایت سقوط نظام جمهوری اسلامی بوده است که در این مورد هیچ موفقیتی نداشتند.
نوروزی افزود: زمانی که آنها تحریم ها را بر علیه کشورمان وضع کردند، ما تنها 7 هزار سانترفیوژ داشتیم و اکنون تعداد آنها به 19 هزار عدد رسیده است، اما باید به این موضوع اشاره کرد که تحریم ها تنها بر علیه مردم بوده است.
وی همچنین به همکاری های کشورمان با آژانس بین المللی انرژی هسته ای اشاره کرد و گفت: ایران همه گونه همکاری را با آژانس بین المللی انرژی هسته ای داشته و دارد و هیچ یک از تاسیسات هسته ای ما وجود ندارد که در آنها، دوربین های این آژانس بین المللی نصب نشده باشند.
سفیر کشورمان در بلغارستان در مورد گروه تروریستی داعش گفت: در حقیقت گروه تروریستی داعش از القاعده متولد شده که ساخته و پرورده آمریکا و رژیم صهیونیستی است و واقعا این یک طنز تاریخی است که کشورهایی که این گروه تروریستی را خلق و پرورش داده اند، می خواهند با آن مبارزه کنند.
"بعضی از کشورهایی که در ائتلاف حضور دارند، خود حمایت کننده مالی و تسلیحاتی گروه تروریستی داعش هستند."
نوروزی در این رابطه افزود: ما گروه تروریستی داعش و این نحوه از تفکر و رفتارهای وحشیانه آنها از قبیل سربریدن ها را نمی پذیریم و با تمامی قوا در برابر آنها می ایستیم و برعکس نظر آقای اوباما که می گوید مبارزه با داعش سال ها بطول می انجامد، معتقد هستم که اگر اراده واقعی برای مبارزه وجود داشته باشد، این گروهک تروریستی حتی 6 ماه هم دوام نخواهد آورد.
اروپام**5**436** 1917


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن