تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802992052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک مسول وزارت بهداشت: میزان باروری کلی در کشور 1.8 است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک مسول وزارت بهداشت: میزان باروری کلی در کشور 1.8 است اهواز - ایرنا - مدیر کل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر میزان باروری کلی در کشور 1.8 است.


به گزارش ایرنا دکتر "محمد اسماعیل مطلق" دوشنبه در همایش ارتقای نرخ باروری کلی مبتنی بر سلامت اظهار کرد: جمعیت شناسان و کارشناسان بهداشت جهانی اعلام کردند وقتی جمعیتی میزان باروری کلی آن زیر دو باشد یک تهدید برای آن جامعه به شمار می آید.
وی افزود: کارشناسان بهداشت جهانی و کارشناسان فعال در حوزه بهداشت و درمان معتقدند وقتی میزان باروری کلی زیر دو است یک تهدید سلامتی در ابعاد جسمی، روحی، روانی و اجتماعی برای فرد و جامعه است.
مطلق در خصوص شاخص های مرتبط با خوزستان تصریح کرد: میزان باروری کلی استان دو است که کمتر از حد جانشینی است.
مدیر کل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: همچنین درصد کاهش ازدواج سال 1392 نسبت به 1391 در استان، 7.9 درصد است که از متوسط کشوری 6.7 درصد بیشتر می باشد.
وی افزود: در حال حاضر سالانه یک میلیون و 700 هزار بارداری در کشور صورت می گیرد که رقم خوبی است و از این تعداد یک میلیون و 400 هزار مورد منجر به فرزند آوری می شود.
مطلق اظهار کرد: اگر میزان بارداری های سالانه در کشور را مدیریت کرده و چالش ها را برطرف نماییم می توانیم از تهدیدهای سلامتی پیشگیری کرده و یک کار انقلابی انجام دهیم.
مدیر کل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بخشی از سیاستهای کلی جمعیت رهبر معظم انقلاب در ارتباط با مشاوره اردیبهشت ماه 1393 ادامه داد: ارتقای پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج های جوان و توانمندسازی آنان در تامین هزینه های زندگی و تربیت نسل صالح و کار آمد از جمله این سیاست ها است.
وی تصریح کرد: بیش از 11 میلیون نفر دختر و پسر در آستانه ازدواج هستند و بخش قابل توجهی از آنان در حال پشت سرگذاشتن سنین مناسب ازدواج و باروری هستند.
مطلق اضافه کرد: با افزایش سن، علاوه بر کاهش باروری، مشکلاتی برای سلامت مادر و جنینی ایجاد می شود.
مدیر کل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه به مساله تک فرزندی و عوارض آن اشاره کرد و گفت: به هم خوردن توازن و تعادل نسلی، کمرنگ شدن همبستگی اجتماعی، افزایش احتمالی طلاق در نسل آینده در صورت تربیت نادرست و عوارض روانی مانند بالاتر بودن احتمال افسردگی اجتماعی و اضطراب از جمله این عوارض است.
وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که سن امید به زندگی برای زنان از 54 سال در سال 1357 به 74سال و در مردان نیز از 56 سال به 72.8 سال در حال حاضر رسیده است نشان می دهد که مسولان وزارت برای سلامت مادر و کودک برنامه ریزی و تلاش های زیادی کرده اند.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این همایش اظهار کرد: فرهنگ یکی از عرصه هایی است که در تمامی ابعاد تاثیر گذار است که باید در اصل قرار گیرد و همه امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تابعی از آن باشند.
دکتر "محمد اسحاقی" در خصوص روند تحولات فرهنگی و اجتماعی در ایران گفت: شهرنشین شدن مردم و تغییر آداب و رسوم، گسترده شدن وسایل ارتباطی و اطلاعاتی (تلفن همراه، اینترنت و ...)، تغییرات جمعیتی، گسترش تحصیلات عالی، مهاجرت های داخلی و حاشیه نشینی، گسترش آسیب های اجتماعی و ایجاد کلان شهرها و تعریف روابط جدید اجتماعی از جمله این تحولات است.
وی در زمینه چالش های جمعیتی تصریح کرد: بحران میزان باروری و تجدید نسل، کاهش حجم کل جمعیت ملی، بحران کاهش نیروی در سن کار، بحران سالمندی جمعیت و افزایش مهاجرت های بین المللی و تغییرات هویتی و فرهنگی از جمله این چالش هاست.
اسحاقی هدف سیاست های جمعیتی را حفظ تعادل پویای ساختار کلی جمعیت جهت حفظ تعادل پویای جمعیتی عنوان کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز اظهار کرد: مولفه های متعددی در بهبود و افزایش جمعیت موثر هستند که علاوه بر سیاستهای افزایش باروری، تشویق به ازدواج نیز می تواند به افزایش جمعیت کمک کند.
دکتر "اسماعیل ایدنی" افزود: تحقق سیاستهای جمعیتی ما نیازمند همکاری سایر حوزه ها و یک فعالیت فرابخشی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این همایش در زمینه فعالیتهای انجام شده در جهت ارتقای نرخ باروری گفت: برنامه ریزی به منظور ارتقای مشاوره ازدواج در شرق و غرب اهواز و اندیمشک به گونه ای که ساعت آموزش مشاوره ازدواج به زوجین به چهار ساعت افزایش یابد و تهیه تجهیزات و استانداردسازی مراکز مشاوره ازدواج از جمله این فعالیت هاست.
دکتر "سید سعید سیدیان" افزود: از جمله دیگر فعالیتها می توان به نظارت بر مراکز مشاوره هنگام ازدواج و انجام مشاوره در این مراکز با تکیه بر رویکردهای جدید، برگزاری کارگاههای مشاوره در شهرستان ها براساس رویکردهای جدید جمعیتی و نصب بنر و پلاکارد توسط شهرستان های تابعه اشاره کرد.
وی تصریح کرد: با همکاری آموزش و پرورش زنگ سلامت در مدارس منتخب مقاطع راهنمایی و ابتدایی آغاز شده و کتابهای ویژه ای برای آنها تهیه شده است.
سیدیان گفت: در مقطع راهنمایی مبحث بحران سالمندی در کتاب نوشته شده است.
7157/551


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن