تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819103144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظام بودجه ریزی در آموزش وپرورش باید اصلاح شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت ‌آموزش وپرورش :
نظام بودجه ریزی در آموزش وپرورش باید اصلاح شود
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که همواره آموزش وپروش در سال های مختلف با کسری بودجه مواجه بوده است گفت: باید نظام بودجه ریزی در آموزش و پرورش اصلاح شود.


 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عصر امروز سیدمحمدبطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در دومین گردهمایی معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار می شود، با  اشاره به وجود آسیب های اجتماعی در کشور اظهار کرد: فقدان منابع مالی بیشترین تاثیر را در روند این موضوع دارد، باتوجه به این که عواملی مانند نوع فعالیت های آموزش وپرورش، نبود برنامه بلندمدت و نبود نیروی انسانی متناسب ومتخصص دراین حوزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان این که تا زمانی که نتوانیم منابع را در آموزش وپرورش  افزایش دهیم، آسیب های اجتماعی بیشتر خود را نمایان می سازند، تصریح کرد: در سال 1393، سهم ‌آموزش وپرورش از بودجه کل کشور 7/10 درصد بوده است که 99 درصد آن صرف هزینه های جاری آموزش وپرورش می شود و به همین دلیل، کمبود اعتبارات در این بخش سبب گسترش آسیب های اجتماعی در جامعه شده است.

بطحایی با اشاره به این که در 12 سال گذشته، حداکثر سهم آموزش وپرورش از بودجه دولتی 15 درصد بوده است، افزود: این روند از سال 80 تا 92 دارای شیب نزولی بوده به طوری که در سال 92، سهم آموزش وپرورش از بودجه تولید ناخالص ملی به 85/1 درصد کاهش یافته است و به همین دلیل کسری بودجه همواره در آموزش وپرورش وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی وزیر آموزش وپرورش با تاکید بر وجود مشکلات خاص در آموزش وپرورش، خاطر نشان کرد: با اتکای صرف بر منابع دولتی نمی توان آموزش وپرورش را به خوبی هدایت ومدیریت کرد و به همین دلیل باید «توسعه مشارکت ها» را به عنوان یک سیاست راهبردی در تمام ارکان آموزش وپرورش اجرایی کنیم.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم آموزش وپرورش فارغ از همه مسائل مالی، فقط به کیفیت بخشی مناسب و مطلوب دانش آموزان برسیم، نیاز به بودجه ای معادل 43 هزار میلیارد تومان می باشد که باید 23 درصد کل بودجه دولتی به آن اختصاص بیابد و تقریبا محال است.

بطحایی ماموریت آموزش وپرورش را «تعلیم وتربیت آینده سازان کشور»عنوان کرد و افزود: معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی در آموزش وپرورش فقط نقش حمایتی و تسهیل گری در فرآیند آموزشی را برعهده دارد که تلاش می کند، بتواند با استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در آموزش وپرورش منابع را به خوبی مدیریت و سامان دهی کند تا همه ارکان آموزش وپرورش بتوانند از این شرایط به نحو احسن استفاده کنند.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن