تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804539906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسانه های کشورهای اسلامی مفاهیم صلح و سازندگی اسلام را تبیین کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیر فرهنگ جمهوری تاجیکستان: رسانه های کشورهای اسلامی مفاهیم صلح و سازندگی اسلام را تبیین کنند تهران-ایرنا- وزیر فرهنگ تاجیکستان در دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی گفت: رسانه های اسلامی باید در مقابل وارونه سازی های غرب از اسلام، حقیقت دین را که همان صلح ، سازندگی و احترام به منزلت انسان هاست آشکارا بیان کنند.


"شمس الدین آروم بیک زاده" وزیر فرهنگ جمهوری تاجیکستان در حاشیه دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که اکنون در تهران در حال برگزاری است، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:"ایران و تاجیکستان مدت هاست که با یکدیگر همکاری رسانه ای و فرهنگی جدی دارند. وقتی کشور ما بعد از فروپاشی شوروی در اواخر سال 1991 (1370 شمسس) به استقلال رسید، جمهوری اسلامی ایران جزء نخستین کشورهایی بود که استقلال ما را به رسمیت شناخت و چند ماه بعد دو کشور همکاری فرهنگی خود را در زمینه های مختلف آغاز کردند."
وی که یک سال است عهده دار مقام وزارت فرهنگ این کشور مسلمان و فارسی زبان شده است، با اشاره به 70سال سلطه کمونیسم بر کشور خود و سایر جمهوری های کنونی آسیای مرکزی و قفقاز، گفت:
"ایران و تاجیکستان به لحاظ دینی، زبانی و قومی بسیار به هم نزدیک هستند. تاجیک ها فارسی زبان، آریایی و 99 درصد از آنها مسلمانند. با این حال در دوران هفتاد ساله حکومت کمونیستی شوروی، تبلیغات منفی علیه ایران و اسلام به قدری شدید بود که ما خیال می کردیم ایران یک کشور مسلمان افراطی و متعصب است. اما بعد از سال 1991 ما توانستیم به ایران سفر کنیم و به چشم خود دیدیم که آن تبلیغات چقدر از واقعیت دور بوده است."
بیک زاده با تاکید بر اینکه تاجیک ها بعد از رها شدن از بند کمونیسم توانستند "حقیقت تاریخ" را دریابند، افزود:"اکنون دیگر ارزش ها تغییر کرده است و بین ما و برادران ایرانی ما اختلافی وجود ندارد که فردوسی متعلق به کدام کشور است و رودکی به چه مردمی تعلق دارد! این اختلاف نظرها امروزه بی معناست. اکنون ما برنامه های رادیویی و تلویزیویی شاهنامه خوانی، حافظ خوانی و مولاناخوانی داریم و کنسرت هایی برگزار می کنیم که اشعار فارسی در آنها خوانده می شود. "شاهنامه در میان تمامی تاجیک ها در هر سن و سالی محبوبیت خاصی دارد و در مدارس تدریس می شود. ما یک ریشه مشترک داریم و می توانیم به میراث گرانبهای مشترک و کهن خود افتخار کنیم."
بیک زاده با اشاره به تبلیغات مسمومی که حقیقت دین اسلام را وارونه و تعالیم آن را مروج خشونت، تعصب کورکورانه و ناقض حقوق انسان ها به خصوص حقوق زن معرفی می کنند، تاکید کرد:
"اسلام والاترین و ناب ترین آموزه ها را برای تمامی وجوه زندگی انسان در همه اعصار و دوران ها ارائه می کند اما دشمنان از جهل و بی اطلاعی خود مسلمانان که ریشه تمامی مشکلات و ناکامی های آنهاست، سوء استفاده می کنند تا منافع خود را تامین کنند.
ارزش ها و تعالیم قرآن راه رسیدن انسان به کمال را نشان می دهد و ادب، خرد، بزرگ داشتن دانشمندان و ترویج اعمال و افکار سازنده و پویا را ترویج و برجسته می کند. رسانه های کشورهای مسلمان باید بتوانند با بهره برداری از ابزارهای نوین ارتباطی دنیای امروز حقایق دین اسلام، قرآن کریم و روش زندگی رسول گرامی اسلام (ص) را به تمامی دنیا نشان دهند."
این مقام تاجیک نقش جمهوری اسلامی ایران را در تصحیح چهره مخدوشی که از اسلام در تاجیکستان ارائه شده بود بسیار چشمگیر توصیف کرد و گفت: "برادران ایرانی در این امر به ما بسیار کمک کردند و ما با یاری آنها توانستیم به مردم خود نشان دهیم که واقعیت دین اسلام چیزی جز خردورزی، دانش جویی و دانشمندی و تلاش برای برقراری صلح و برابری بین همه انسان ها-چه زن و چه مرد- نیست. ایران و تاجیکستان همچنان دراین زمینه با یکدیگر همکاری دارند."
وی همچنین تاکید کرد که خود مسلمانان باید از حقایق دین خود آگاه باشند تا بتوانند با تبلیغات ضد اسلامی غرب مقابله کنند و افزود: "مثلا مردم کشور ما در سال های ابتدایی استقلال، با زبان عربی آشنایی نداشتند و بنابراین دولت، قرآن کریم را به زبان سیریلیک منتشر کرد. بنابراین مردمی که سالیان سال تصویری مخدوش و وارونه از اسلام داشتند با خواندن قرآن توانستند واقعیت را دریابند و به سایر تعالیم مرتبط نیز دست پیدا کنند. این در حالی بود که در دوران شوروی عده ای با ماموریت تحریف چهره اسلام و دین، مجموعه ای از دستورات کور و متعصبانه را به نام اسلام به مردم القا می کردند و آنها را فریب می دادند. اما اکنون شرایط فرق کرده است."
این مقام عالی رتبه سیاسی و فرهنگی تاجیک درباره پدیده تروریسم و گروه هایی مانند "داعش" و "القاعده" گفت:"افکار و اعمال این گروه ها هیچ ارتباطی به اسلام ندارد. قرآن و روش زندگی پیامبر اسلام (ص) عالی ترین نمونه و شاهدی است که نشان می دهد اسلام به هیچ وجه و در هیچ حالتی چنین جنایت هایی را تایید نمی کند. اسلام دینی صلح آفرین است و رسانه های تاجیک همسو با گرایش ها و تاکید مقامات عالی رتبه دولت ما و در صدر آنها "امامعلی رحمان" رییس جمهوری تاجیکستان، به روشنی این حقیقت را بیان و بر آن تاکید می کنند."
بیک زاده در انتها با یادآوری جنگ داخلی خونینی که از سال 1992 تا 1997 دامن گیر این کشور شد، افزود:"جمهوری اسلامی ایران در خاتمه این بحران نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای داشت. برادران ایرانی ما در این جنگ میانجیگری کردند و بیراه نیست اگر بگویم بخش عظیمی از صلحی که اکنون بر کشور ما حکمفرماست، مرهون نقش آفرینی موثر و کارآمد ایران در صلح سازی است. این امر نیز در تصحیح چهره نادرستی که از ایران اسلامی در تاجیکستان ترسیم شده بود، بسیار کمک کرد و ما دریافتیم که ایران نه یک کشور مداخله جو بلکه حامی صلح و برادری است."
تهران، 10 تا 13آذرماه (1 تا 4 دسامبر) میزبان دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی است. نشست وزیران اطلاع رسانی کشورهای اسلامی روزهای 12 و 13 آذر(3 و 4 دسامبر) و نشست کارشناسان ارشد 10آذر (اول دسامبر) برگزار خواهد شد.
سازمان همکاری اسلامی (Islamic Cooperation Organisation) موسوم به ICO، با 57 عضو از چهار قاره جهان، بعد از سازمان ملل متحد، دومین سازمان بین دولتی است. این سازمان که 45 سال از عمر آن می گذرد، صدای جمعی جهان اسلام محسوب می شود و پاسداری و تضمین منافع تمام مسلمانان را رسالت اصلی خود تعریف کرده است. ایجاد همکاری و همگرایی بین اعضای جامعه بین الملل در راستای برقراری صلح جهانی از مهم ترین اهداف تاسیس این سازمان است.
جمهوری اسلامی ایران نخستین بار آذر ماه سال 1376 شمسی میزبانی گردهمایی سران این کشورها را که در آن زمان "سازمان کنفرانس اسلامی" نام داشت، عهده دار شد و در سال 1384 نیز نخستین بار گردهمایی وزرای اطلاع رسانی این سازمان در تهران برگزار شد.
9330**1566


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن