تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803979359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسجدجامعی: آب و گل تهران با مهربانی اهل بیت(ع) عجین است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مسجدجامعی: آب و گل تهران با مهربانی اهل بیت(ع) عجین است تهران-ایرنا-عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:آب و گل تهران با محبت اهل بیت (ع)عجین است و این ویژگی را شهر دیگری ندارد.


به گزارش ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، احمد مسجدجامعی روز یکشنبه در هشتمین ویژه برنامه پرده عشاق که به تجلیل از حاج علی اسداللهی مداح و پدر سه شهید و سیداحمد میرزمانی شاعر اهل بیت و پدر دو شهید اختصاص داشت، اظهار کرد: شهر تهران پیشترها روستای تهران بوده؛ روستای تهران کنار یکی از فرزندان حسین سیدالشهدا(ع) شکل گرفته، این بزرگوار نامش امام زاده سیداسماعیل(ع) بوده است.
مسجدجامعی افزود: امام زاده سیداسماعیل 500 تا 700 سال پیش محور روستای تهران بوده و علاوه بر مرکزیت مردم به این امام زاده بسیار اهمیت می دادند.
وی ادامه داد: جایگاه این امام زاده را در بین مردم تهران از اینجا متوجه می شویم که قدیمی ترین شیئی که در تهران باقی مانده یک در چوبی ارزشمند و نفیس است، این اثر چوبی نشان می دهد که در تهران درختان زیادی بوده که سابق به تهران چنارستان می گفتند و اینکه در تهران صنعت هنرمندان با چوب رونق داشته است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: نشانه مهمتر این در چوبی این است که هنرمندان تهرانی عاشق اهل بیت بودند و دری چوبی را برای امام زاده تهران و برای فرزند سیدالشهدا(ع) ساختند.
مسجد جامعی گفت: بعدها که تهران شهر شد دور این روستا را دیوار و حصار می کشند؛ هر حصاری تعدادی برج و بارو برای کمین سربازها و دفاع از شهر دارد و در تهران 114 برج و بارو می سازند چون قرآن 114 سوره دارد و در هر برج یک سوره قرآن را قرار می دهند.
وی افزود: پس از شکل گیری شهر تهران در ساخت تاسیسات شهر علاوه بر ساخت بناهای متداول حمام و مدرسه، بنای تکیه ساخته می شود و در دولت مرد سالار آن زمان یک خانم متولی ساختش می شود و تکیه خانم را می سازند تا نام اباعبدالله در آن تکرار شود و عزای امام حسین(ع) در آن برپا شود.
وی با بیان اینکه گسترش تهران نیز با توجه به محوریت امام زاده ها بوده گفت: محور شهر در آغاز امام زاده اسماعیل بوده و وقتی می خواهند شهر را محله به محله گسترش دهند، محله بعد را در تربت امام زاده یحیی(ع) قرار می دهند و محله عودلاجان ساخته می شود و امام زاده زید محله بازار را شکل می دهد و محله سنگلج نیز و هر محله محور یک امام زاده شکل می گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در این شهر که پایه و اساسش با محبت اهل بیت گذاشته شده و خاک و گلش با عشق به اهل بیت و قرآن کریم پایه گذاری شده طبیعی است که امروز شاهد این همه افراد علاقه مند و ارادتمند باشیم.
وی ادامه داد: شاهد این باشیم که فرزندان و عزیزانشان را به یاد بزرگان به میدان فرستاند و افتخار می کنیم که چنین تبار و پیشینه ای داریم. از اینکه این توفیق را پیدا کردیم تا در آستان این بزرگان عرض ارادت کنیم به خود می بالیم و آنهایی که بیشتر توفیق داشتند و امتحان های بزرگتری دادند نور چشمان ما هستند. از دو بزرگوار حاج اسداللهی و میرزمانی بافقی سپاسگذارم که در استمرار این راه سهم بیشتری داشتند و ارادت خود را به اهل بیت در عمل، نظر و بیان نشان دادند.
حجت الاسلام حمید قربانپور رییس فرهنگسرای تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: افتخار می کنیم که امروز میزبان مجلس تجلیل از پدران پنج شهید هستیم، دو عزیزی که تمام زندگی حسینی زیسته اند و امروز نور وجودشان حاصل سال ها غلامی امام حسین(ع) است.
قربانپور افزود: صیانت از فرهنگ عاشورا تلاش برای حفاظت از تمامیت دین اسلام و ترویج متعالی ترین آموزه های اخلاقی است که این عزیزان در این راه پیشرو هستند.
وی با بیان اینکه در راه حسین جز نور و زیبایی نیست و هر کس پا در این راه بگذارد قطعا به نور بی پایان حسینی خواهد رسید ادامه داد: پرده عشاق تجلیل و تقدیر از عاشقان امام حسین(ع) و خادمان آن حضرت است و در حقیقت پاسداشت مقام و منزلت این بزرگواران و کمال انسانی است.
قربانپور بیان کرد: پیرغلامان امام حسین(ع) راه را به ما نشان می دهند و در این برنامه الگو برتر ارائه می شود.
اجرای مداحی، شعرخوانی علیرضا قزوه، ذکر مصیبت حجت الاسلام صالح نیا و نمایش فیلم های مستندی از زندگی و سخن پیرغلامان امام حسین(ع) از دیگر بخش های این برنامه بود.
در پایان برنامه با برقراری ارتباط مستقیم با کربلا و نمایش تصویر حرم امام حسین(ع) حاضران با گفتن «لبیک یا حسین» دل به سیدالشهدا دادند و در ادامه از حاج علی اسداللهی مداح و پدر سه شهید، و سید احمد میرزمانی شاعر اهل بیت و پدر دو شهید تقدیر شد.
این ویژه برنامه به همت مناطق 21 و 22 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سالن مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم(ص) برگزار شد.
تهرام/7245//1348


09/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن