تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804631588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مداحان با ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) بذرمحبت آنان رادر دل مردم می کارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ادیب یزدی: مداحان با ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) بذرمحبت آنان رادر دل مردم می کارند شهرری - ایرنا- استاد حوزه و دانشگاه گفت: مداحان با ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بذر محبت آنان را در دل مردم می کارند.


حجت الاسلام و المسلمین "ادیب یزدی" سه شنبه شب در چهارمین شب از آیین پرده عشاق با تجلیل ازحاج محمد حاج ابوالقاسمی یکی از مداحان و پیرغلامان حضرت سیدالشهدا (ع) در محل سالن ولیصر(عج) فرهنگسرای ولا اظهار داشت: وقتی دل مداح زلال باشد و معرفت هم پیدا کند، کلامش به دل مردم نفوذ می کند و ذکر فضیلت هایی که از چهارده معصوم (ع) بیان می شود موجب هدایت کسانی می شود که تشنه شنیدن هستند.
وی افزود: یک مداح بایستی همواره از اشعار پرمغز و مقاتل معتبر استفاده کند تا بتواند بذر محبت اهل بیت(ع) را در دل مستمعین بکارد.
وی با تاکید بر داشتن خضوع در مجلس امام حسین (ع) افزود: مداحان وغلامان اهل بیت (ع) هرگز نبایستی با تکبر با مردم برخورد کنند چرا که این کار خلاف فرمان مولای ما حضرت امیرالمومنین علی (ع) است و اگر حتی اذیت شوید، باز هم از اظهار خضوع و خشوع ابا نداشته باشید.
وی در ادامه بر لزوم تقدیر و احترام مداحان و پیرغلامان اهل بیت (ع) تاکید کرد و گفت: از طرف خودم از مسوولان و دست اندرکاران برگزاری برنامه پرده عشاق به دلیل انتخاب شایسته حاج محمد حاج ابوالقاسمی در میان پیرغلامان امام حسین (ع) تشکر می کنم زیرا ایشان علاوه سال ها بر خادمی آن حضرت مشغول بوده و ایثارگر دوران جنگ تحمیلی بوده که در راه دفاع از دین اسلام مجاهدت کرده است.
حجت الاسلام ادیب یزدی در ادامه به یکی ازسخنان گرانبهای حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) در کتاب شریف نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: آن حضرت در حکمت 289 اشاره فرموده که یکی از صفات برجسته انسان مومن و باخدا این است که اهل استضعاف بوده و به همین دلیل خوب می باشد که خود را با همین صفت آراسته کنیم.
همچنین حاج "محمد حاج ابوالقاسمی" ضمن تشکر از دست اندر کاران و برگزارکنندگان برنامه پرده عشاق گفت: در عمرم دو بار از محضر امام حسین (ع) خجالت کشیده ام بار اول زمانی بود که جوان های شهرری جنازه پسرم را بر دوش گرفته بودند آن موقع از امام حسین(ع) خجالت کشیدم و امشب برای دومین بار چرا که یک عمر افتخارم این بوده که نوکر آن حضرت بوده ام دربرنامه پرده عشاق تجلیل شوم.
وی تصریح کرد: ترس من از این است که تلاش کمی که داشته ام با درگیری نفس هوا شود و از بین برود و به همین دلیل از گریه کنان امام حسین (ع) می خواهم که من را دعا کنند تا بتوانم بار نوکری را تا آخر عمرم در زیر سایه مقام معظم رهبری بر دوش داشته باشم و این افتخار را از دست ندهم.
بنابراین گزارش، مراسم تجلیل از این پیرغلام اهل بیت (ع) "حاج محمد حاج ابوالقاسمی" با مداحی تعدادی مداحان و پیرغلامان امام حسین (ع) و شعر خوانی برخی از شاعران آیینی با حضور برخی چهره های دینی و فرهنگی برگزار شد.
این گزارش حاکیست ، "حاج محمد حاج ابوالقاسمی" مشاور فرماندار شهرستان ری در امور هیات مذهبی و مداحان است و در گذشته مسوولیت شورای هیات مذهبی شهرستان ری را به عهده داشته است.
داشتن مسوولیت سازمان بسیج مداحان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، فرماندهی گردان فجر تخریب عملیات والفجر مقدماتی و والفجر یک و مسوولیت ستاد اطلاعات عملیات تیپ 110 خاتم از دیگر فعالیت های وی است.
حاج محمد حاج ابوالقاسمی در دوران دفاع مقدس نیز به مداحی و ذکر اهل بیت(ع) در مناطق عملیاتی نیز می پرداخت.
این پیرغلام اهل بیت(ع) شاگردان زیادی را در عرصه ذاکری و مداحی تربیت کرده است.
1194


05/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن