تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819496533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه به ساحت کار و فناوری در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد؛ توجه به ساحت کار و فناوری در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبرگزاری پانا: مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش بر توجه به ساحت کار و فناوری در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد.
۱۳۹۳ يکشنبه ۹ آذر ساعت 15:02



به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، سید محسن حسینی مقدم، در همایش مدیران هنرستان های استان مازندران اظهار کرد: سند چشم انداز ایران  1404 به دنبال ارتقا جایگاه ایران به رتبه نخست علمی در منطقه است. وی با بیان اینکه یکی از مجموعه‌های فعال که در این زمینه می‌تواند کارساز شود،آموزش و پرورش است، تصریح کرد: قانون اساسی آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است و این سند برای ایجاد تحول اساسی در آموزش و پرورش مدرسه را محور می‌داند. این مسئول یکی از مهم‌ترین زیر نظام های سند تحول بنیادین را برنامه درسی ملی دانست و گفت یکی از ساحت های یادگیری در این سند ساحت کار و فناوری است که آموزش های هنرستانی را در این ساحت به آن توجه شده است. وی گفت: از سال تحصیلی 95  نظام 6.3.3 در دوره متوسطه دوم محقق می‌شود. حسینی مقدم  اضافه کرد: با تحقق این امر هنرستان‌ها سه ساله می‌شوند و یک سال به پایه هنرستان‌ها اضافه می‌شود. مدیرکل دفتر  آموزش های فنی و حرفه ای  وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با سه ساله شدن هنرستان‌ها با یک سوم کمبود فضای آموزشی مواجه می‌شویم، گفت: باید از اکنون به فکر ایجاد فضای آموزشی باشیم. عضوشورای مدیران ومشاوران معاونت آموزش متوسطه با بیان اینکه جذب و نگهداشت دانش‌آموز در هنرستان‌ها نیاز به توجه ویژه دارد،تصریح کرد: یکی از مشکلات جامعه ما این است که رضایت جامعه را بر مصلحت مردم ترجیح می‌دهیم. وی با اشاره به اینکه بخشی از برگزید گان  جشنواره های مهمی همچون جشنواره  خوارزمی از هنرجویان هنرستان‌ها بودند،افزود: با وجود همه مسایلی  که در مورد هنرستان‌ها مطرح است  برای توانمندی دانش آموزان  و بالتبع جامعه و ایجاد اشتغال و رسیدن کشور به توسعه پایدار نیاز است دانش آموزان  به سوی هنرستان‌ها سوق داده شوند. حسینی مقدم با بیان اینکه تحصیل در هنرستان و ایجاد اشتغال به مفهوم این نیست که هر فارغ‌التحصیل هنرستانی بلافاصله مشغول به کار شود، خاطرنشان کرد:بلکه به این معنی است که فارغ‌التحصیلان ما این توانایی را کسب کنند که  با ارتباطی که  بین مغز و دست برقرار کرده و توانایی انجام کار را پیدا کرده اند از کار هراسی نداشته باشد و اگر جامعه به آنها پیشنهاد کاری دهد، بتوانند آن را انجام دهند. وی با اعلام اینکه در حال حاضر 20 میلیون شاغل در جامعه مشغول به کار هستند، تصریح کرد: 74 درصد از آنها با دست کار می‌کنند. مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای  با تاکید به جابه‌جایی امکانات و تجهیزات آموزشی خاطرنشان کرد: زمینه‌ای فراهم شود تا مدیران هنرستان‌ها امکانات و تجهیزاتی که مورد استفاده آنها قرار نمی‌گیرد را در اختیار مدارس دیگر قرار دهند و امکانات و تجهیزات مربوط به هنرستان خود را تامین کنند. حسینی مقدم  با بیان اینکه با فرهنگ‌سازی درست می‌توانیم آموزش های  هنرستان را به جایگاه واقعی خود برسانیم،اظهار داشت: با تبلیغات ، برگزاری جلسات در هنرستان‌ها، تجلیل از برگزیدگان کنکور کاردانی در کنار دیگر برگزیدگان کنکور سراسری و ... این فرهنگ‌سازی در جامعه ایجاد می‌شود.

 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن