تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805446933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنج هزار قرباني ايدز در ايران |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پنج هزار قرباني ايدز در ايران
هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در ايران ضمن تاکيد بر لزوم انگ‌زدايي از بيماران مبتلا به ايدز، از مرگ پنج هزار بيمار به دليل ايدز در ايران از زمان شناسايي اين بيماري تا کنون، خبر داد.
کد خبر: ۴۵۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰ - 30 November 2014


هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در ايران ضمن تاکيد بر لزوم انگ‌زدايي از بيماران مبتلا به ايدز، از مرگ پنج هزار بيمار به دليل ايدز در ايران از زمان شناسايي اين بيماري تا کنون، خبر داد.

به گزارش ايسنا گري لوئيس، در نشستي خبري در آستانه روز جهاني ايدز، گفت: از زمان شناسايي اين بيماري در جهان، شاهد درگير شدن بيش از 78 ميليون نفر به اين بيماري در سطح جهان هستيم و 38 ميليون نفر نيز جان خود را به دليل اين بيماري از دست داده‌اند.

وي با بيان اينکه شمار مرگ و مير به دليل اين بيماري به طور مشخصي کاهش يافته است، افزود: با اين حال هنوز موفق نشده‌ايم که بيماري را به طور کامل متوقف کنيم. اما به اين موضوع خوشبينم که تا سال 2030 خواهيم توانست اين بيماري را از بين ببريم.

لوئيس درباره آمار ابتلا به ايدز در ايران نيز گفت: تخمين زده مي‌شود که در ايران 75 هزار مبتلا به ويروس HIV وجود داشته باشد که از اين ميان تنها 29 هزار مورد ثبت شده و دسترسي به درمان دارند و متاسفانه تا کنون پنج هزار بيمار نيز در ايران به دليل اين بيماري فوت کرده‌اند. بنابراين بايد کاري کنيم که دسترسي به خدمات پيشگيري، درمان، مراقبت و حمايت از 15 درصد فعلي به بالاي 90 درصد افزايش يابد. البته ماهيت اين خدماتي که در ايران ارائه مي‌شود بسيار شگفت انگيز است و تنها مساله آن است که همه بيماران به اين خدمات دسترسي ندارند. وي به همکاري‌هاي سازمان ملل با ايران در جهت اجراي سومين برنامه استراتژيک ايدز و همچنين ايدز در معتادان تزريقي و مردان و زنان در معرض آسيب اشاره کرد و گفت: چگونگي انتقال اين بيماري بسيار مهم است؛ به طوري که ماهيت انتقال اين بيماري در ايران در حال تغيير است و اکنون دو موضوع انتقال از طريق جنسي و همچنين از طريق مادر به جنين مطرح است. لوئيس بر لزوم انگ‌زدايي از ايدز و مبتلايان به اين بيماري تاکيد کرد و افزود: برخورد با تعصب با اين بيماران آنها را مي‌ترساند و همين امر باعث مي‌شود که اين بيماران به دنبال درمان و حتي اعلام بيماري خود نباشند و به اين ترتيب وضعيت بيماري در جامعه بدتر مي‌شود. اما در مجموع نظر کلي من مثبت است و به آينده خوشبينم؛ چراکه مساله را مي‌شناسيم و راه پاسخگويي پزشکي و تغييرات رفتاري به آن را مي دانيم. وي در ادامه در پاسخ به سوال ايسنا درباره اقدامات پيشگيري از ايدز در ايران و توصيه به سياستگذاران حوزه سلامت در تدوين برنامه چهارم کنترل ايدز در کشور، گفت: ايران با وجود همسايگاني که دارد اما خود از نظام سلامت همگاني خوبي برخوردار است و توانسته است تعدادي از بيماري‌هاي واگير مانند مالاريا، سل و HIV/ايدز را کنترل کند. در مقطع زماني فعلي هم مهم‌ترين تمرکز بايد بر افزايش سطح خدمات موجود و بهبود مختصر در برخي از خدمات باشد. لوئيس درباره کمک‌هاي سازمان ملل براي کنترل HIV/ايدز در ايران گفت: سازمان ملل در دو سال تقويمي گذشته (2012 و 2013) حدود 14.6 ميليون دلار جهت معکوس کردن روند ايدز در ايران هزينه کرده است. البته سازمان ملل سال‌هاست که در اين حوزه فعاليت مي‌کند. در ادامه دکتر فرداد درودي، مدير کشوري UNAIDS درباره چگونگي کنترل ايدز در ايران، گفت: برنامه‌هاي مربوط به کنترل ايدز مستلزم همکاري‌هاي بين بخشي است. هرچند که وزارت بهداشت هماهنگي و رهبري اجراي برنامه را بر عهده دارد اما، در اين زمينه چندين سازمان نقش اساسي دارند. وي در پاسخ به سوال ايسنا درباره برنامه چهارم کنترل ايدز، گفت: امسال برنامه سوم ايدز به پايان مي‌رسد. برنامه چهارم کنترل ايدز نيز تدوين شده و مراحل نهايي را طي مي‌کند. در اين برنامه 10 راهبرد اصلي جديد در نظر گرفته شده است. به گفته وي، ايدز در ايران عمدتا متاثر از اعتياد تزريقي است و به همين دليل يکي از اصلي‌ترين راهبردها، برنامه کاهش آسيب است. همچنين با توجه به تغييرات همه گيرشناسي از جمله افزايش ابتلا از راه انتقال جنسي، راهبردهاي جديدي به اين منظور هم در نظر گرفته شده است. در مجموع برنامه چهارم در صدد افزايش کيفي خدمات در حوزه‌هاي فعلي و همچنين گسترش آن به تمام لايه‌هاي جمعيتي است. درودي گفت: زماني که از درمان صحبت مي‌شود، بحث پيشگيري هم مطرح است؛ چراکه اگر افراد در حوزه درمان کنترل شوند، سطح ويروس خون‌شان کاهش يافته و همين امر باعث پيشگيري مي‌شود.

درودي در ادامه صحبت‌هايش ضمن تاکيد بر لزوم کنترل انتقال ايدز از مادر آلوده به جنين گفت: طبق آخرين آمار اعلام شده از سوي وزارت بهداشت ميزان انتقال از مادر به جنين 2.9 درصد است. اين درحاليست که در صورت شناسايي اين بيماري در مادر طي سه ماهه اول بارداري، مي‌توان از انتقال بيماري به جنين جلوگيري کرد.

وي درباره اقدامات و کمک‌هاي سازمان ملل متحد در زمينه HIV در ايران، گفت: سازمان ملل متحد داروهاي خط 2 و 3 و داروهاي بيماران مقاوم به درمان را در اختيار وزارت بهداشت قرار مي‌دهد.

درودي در پاسخ به سوال ايسنا درباره اقدامات سازمان ملل متحد در جهت استيفاي حق مبتلايان به ايدز مرتبط با پرونده معروف به خون‌هاي آلوده در ايران، گفت: آن اتفاق، اتفاق خوبي نبود و تعدادي از بيماران هموفيلي و تالاسمي مرتبط با اين موضوع، همچنان با ويروس HIV زندگي مي‌کنند. اتفاق مهم آن است که مانع از انتقال ويروس با خون و فرآورده‌هاي خوني شويم. وي در اين باره افزود: سال‌هاست که انتقال ايدز از طريق خون و فرآورده‌هاي خوني در کشور نداشته‌ايم. از طرف ديگر سازمان انتقال خون مسئوليت حفظ و سلامت خون را بر عهده دارد و با استفاده از فناوري روز، تمام تلاش خود را انجام مي‌دهد که چنين اتفاقاتي نيفتد. مجموعه ملل متحد نيز بويژه صندوق جهاني، در قالب کمک‌هاي فني و وسايل و تجهيزات در جهت تجهيز سازمان انتقال خون به جديدترين فناوري‌هاي پالايش کمک کرده است و همين امر سبب شده که يکي از چهار راه انتقال ايدز را عملا به صفر برسانيم.

وي افزود: راه بعدي انتقال مادر به کودک است که تا قبل از سال 2020 بايد به در اين زمينه هم به صفر برسيم. هدف ما پايان دادن به ايدز تا سال 2030 است و بي‌ترديد اين شعار نيست.

درودي در پايان «فاصله را کم کنيد» را به عنوان شعار روز جهاني امسال ايدز عنوان کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن