تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821014479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مانور ایمنی و زلزله در مدارس انزلی برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مانور "ایمنی و زلزله" در مدارس انزلی برگزار شد انزلی - ایرنا - آژیر هشدار زلزله به صدا در می آید ، آژیری که از صبح شمارش معکوسی برای شنیدن آن در دل دانش آموزان بود تا مطابق سناریوی از پیش طراحی شده ، آمادگی و ایمنی در برابر زلزله را به نمایش بگذارند.


به گزارش عصر شنبه ایرنا ، شانزدهمین دوره مانور "ایمنی و زلزله "همزمان با مدارس سراسر کشور در مدرسه پسرانه نبوت بندرانزلی با حضور مسئولان مختلف امداد و نجات شهری برگزار شد.
رییس آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی در حاشیه برگزاری این مانور به ایرنا گفت:کشور ما به لحاظ موقعیت زمین شناختی، بر روی کمربند زلزله قرار گرفته لذا همواره احتمال وقوع زلزله وجود دارد.
"سید حسین دریابکی" افزود: آموزش پرورش در راستای آمادگی برای وقوع زلزله دو دستورالعمل مقاوم سازی مدارس و دیگری آگاه سازی و ارائه آموزشهای ویژه به دانش آموزان را دنبال می کند.
وی تصریح کرد: مسئله مقاوم سازی مدارس که توسط اداره کل نوسازی مدارس و نیز با همت خیران مدرسه ساز اجرایی می شود ؛ اما برای بخش دوم در راستای آموزش و کسب آمادگی برای واکنش اصولی به هنگام وقوع زلزله در مدارس ، تمرینهایی در قالب مانورهای آمادگی در برابر زلزله طراحی و اجرا میشود.
*جدیت مهمترین اصل در مانور موفق است
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندر انزلی نیز در گفتگو با ایرنا پیرامون این مانور گفت: قرار است با به صدا در آمدن آژیر هشدار زلزله دانش اموزان به سرعت کلاسهای خود را ترک کرده و خود را به محوطه باز یعنی حیاط مدرسه برسانند، همچنین وقوع آتش سوزی بدلیل زلزله پیش بینی شده که نیروهای آتش نشان عملیات اطفا را انجام خواهند داد.
"اسماعیل خجسته "افزود: در عین حال مسئولان امداد و نجات به سرعت و مطابق آموزشهایی که دیده اند به یاری مصدومان رفته و بر اساس شدت جراحت ، عملیات رسیدگی و درمان سرپایی یا اعزام به مرکز درمانی را اجرا می کنند.
وی در پاسخ به اینکه آیا حین اجرای مانور ، خطری متوجه دانش آموزان نیست، گفت: چهار دستگاه از خودروهای امدادی ما به همراه 16 نیروی ورزیده سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی انزلی حضور دارند ، تعدادی از آنها در پاگرد پله ها مستقر شده اند که فضای هیجانی و شیطنت خاص نوجوانی منجر به بروز حادثه نشود.
خجسته پرسش ایرنا مبنی بر اثر بخش بودن مانورهایی از این نمونه را چنین پاسخ داد: مانورها را نباید محدود به روزهای خاص کنیم و باید در تعداد بیشتر و هرچه نزدیکتر به موقعیت واقعی برگزار کنیم.
وی با اشاره به تفکری که در فلسفه برگزاری هر مانور هست، تصریح کرد : تجربه ما نشان می دهد اگر این مانورهای تمرینی با جدیت انجام شود ، به لحاظ فکری ، توانایی نشان دادن واکنش مناسب در لحظه حادثه در دانش آموزان تقویت می شود و حداقل می توانیم امیدوار باشیم خدای نکرده در صورت بروز بحران در هر خانواده دست کم یک فرد آگاه به امر ایمنی و نجات حضور دارد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی انزلی تصریح کرد: این واحد در حال حاضر طبق تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش ، مسئله آموزش امداد و ایمنی در مدارس را آغاز کرده و در نظر داریم که آموزشها را در سطح ادارات و اماکن عمومی نیز ، ارائه کنیم.
*پلیس حافظ نظم و امنیت در بحران
از جمله نیروهای حاضر در این مانور، نیروی انتظامی بودند حتی در سناریو مانور حضور یک سارق هم پیش بینی شده بود!
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان انزلی در مصاحبه با ایرنا گفت: وظیفه پلیس در حفظ نظم و امنیت بویژه بهنگام بروز سوانح و حوادث پرتنش نظیر وقوع زلزله ، مهم است.
ستوان یکم "سروش صانعی مقدم " افزود: پلیس ضمن آنکه سعی می کند به آسیب دیدگان کمک کرده و حرکت خودرو های امداد رسان را تسهیل کند ، حافظ اموال آسیب دیدگان از تعدی سارقان و افراد سود جو نیز هست.
شانزدهمین مانور زلزله و ایمنی مدارس در فضای آمیخته به جدیت و نشاط آتش نشان ها و امدادگران نوجوان در حالی پایان یافت که در نگاهشان لذت تجربه " دانایی و توانایی "بعنوان اولین اصول ایمنی و امداد و نجات می درخشید.
حالا دانش آموزان مدرسه نبوت کنشگرانی قابل اعتماد هنگام وقوع زلزله و مدیران کوچک اما توانمند بحران هستند!
بندرانزلی در شمال غرب استان گیلان، قریب 19 هزار دانش آموز دارد که در 126 مرکز آموزشی این شهرستان تحت آموزش یک هزار و 200 معلم به تحصیل مشغولند. ک/4
620/7560/695


08/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن