تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819497766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد ایران در جلوگیری از شیوع ایدز موفقیت آمیز بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در ایران: عملکرد ایران در جلوگیری از شیوع ایدز موفقیت آمیز بوده است تهران - ایرنا - هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در ایران ضمن تاکید بر موفقیت ایران در بکارگیری از سرنگ پاک و جلوگیری از شیوع ایدز، ابراز امیدواری کرد که میزان ابتلا نوزادان ایرانی به «اچ.آی.وی» به صفر برسد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «گری لوییس» روز شنبه در نشست خبری که به مناسبت 10 آذر روز جهانی ایدز برگزار شد، از موفقیت و پیشرو بودن ایران در کاهش ابتلا به ویروس «اچ.آی.وی» از طریق ارائه سرنگ پاک و ارائه متادون به معتادان خبر داد.

** مرگ 5 هزار نفر در ایران به علت ایدز
هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در ایران، میزان مرگ و میر به خاطر ایدز را در ایران پنج هزار نفر اعلام کرد و افزود: در سال 2013 میلادی، 9 هزار مورد ابتلای جدید به این بیماری در ایران گزارش شده که موضوع مهم پیشگیری را بیش از پیش نشان می دهد.
وی با بیان اینکه در ایران تخمین زده می شود ابتلا به ویروس ایدز 75 هزار مورد است، گفت: فقط 29 هزار مورد از آنها ثبت شده اند و دسترسی به مداوا دارند.
«گری لوییس» با تاکید بر اینکه باید خدمات درمان، پیشگیری، مراقبت و هدایت افزایش یابد، افزود: باید سطح دسترسی به خدمات را از 15 درصد کنونی به 90 درصد افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه ماهیت خدماتی که در ایران ارائه می شود، بسیار شگفت انگیز است، افزود: موضوع مهم این است که این خدمات به همه نیازمندان نمی رسد.

** شیوه انتقال ایدز در ایران تغییر کرده است
وی با بیان اینکه سازمان ملل متحد در چهارچوب سومین برنامه کنترل بیماری ایدز با دولت ایران همکاری می کند، گفت: ایدز از طریق روابط جنسی و از راه مادر مبتلا به جنین انتقال می یابد.
هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در ایران افزود: سازمان ملل متحد آمادگی کامل را دارد از طریق تکوین برنامه چهارم کنترل ایدز با وجود تاکید برنامه سوم بر گروه های کلیدی، بحث درمان همه را مورد تاکید قرار دهد.

** برخورد انسانی با بیماران مبتلا به ایدز
وی با بیان اینکه زمانی که با نادانی و تعصب خود با این افراد برخورد می کنیم، بیماران دچار آشفتگی و ترس می شوند، افزود: در این شرایط افراد مبتلا به ایدز بدلیل ترس نه تنها بدنبال درمان بیماری نمی روند، بلکه آن را نیز اعلام نمی کند، در این شرایط وضعیت بیماری در جامعه بدتر می شود.
«گری لوییس» با خوشبینی نسبت به کنترل ایدز در کشورهای جهان گفت: اکنون این بیماری را می شناسیم و راه پاسخگویی پزشکی و تغییرات رفتاری به آن را می دانیم.

** سازمان ملل متحد برای کنترل ایدز به همه کشورها کمک می کند
وی با تاکید بر اینکه زمان آن رسیده که آنچه می دانیم انجام دهیم، افزود: سازمان ملل متحد اینجا حضور دارد تا با همراهی شما به حل این مساله کمک کند.
هماهنگ کننده سازمان ملل متحد با اعلام اینکه طی دو سال 2012 و 2013 میلادی این سازمان 14.6 میلیون دلار برای کنترل ایدز به ایران کمک کرده، ادامه داد: اقدامات سازمان ملل و آژانس ها همواره بوده و از همین دو سال پیش شروع به کار نکرده ایم و آژانس هایی از سازمان ملل بصورت ویژه به این مساله پرداخته اند.
نامبرده با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از بیماران ایدزی معتادان تزریقی هستند، افزود: دفتر پیشگیری از جرم سازمان ملل، همچنان در حوزه پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و دادن خدمات به این افراد در ایران فعالیت های زیادی دارد.
وی ادامه داد: آژانس های دیگری مانند یونیسف در حوزه کودکان و صندوق جمعیت نیز بر زنان و کودکان متمرکز است.
«گری لوییس» درباره کل هزینه صرف شده برای درمان و پیشگیری «اچ.آی.وی» / ایدز گفت: می توان گفت حدود 30 میلیون دلار اعتبار از این طریق به ایران داده شده است، در واقع فعالیت ما برای پروژه صندوق جهانی از طریق برنامه توسعه ملل متحد با شرکای دیگری از طریق مرکز بیماریهای واگیر، سازمان زندان ها و وزارت آموزش و پرورش ارتباط دارد.
وی به جمعیت هدفی که سازمان ملل متحد در ایران به آنان آموزش داده اشاره کرد و افزود: جمعیت هایی که توسط سازمان ملل متحد در ایران تحت پوشش برنامه آگاهی بخشی قرار گرفته اند، بیش از 2.4 میلیون نفر از جمله زندانیان، معتادان و زنان آسیب پذیر هستند.
وی با بیان اینکه در زندانها، معتادان تزریقی، می توانند این بیماری را به صورت سریع گسترش دهند، گفت: 46 واحد آموزشی در زندان های کشور تاسیس شده و شروع به کار کرده اند که وقتی این زندانیان بیرون رفتند، دیگران را با رفتارهای پرخطر خود مبتلا نکنند.
«گری لوییس» با اشاره به افراد ناقل ویروس ایدز که از بیماری خود آگاهی ندارند، افزود: یکی از این موارد، انتقال از مادر به جنین است که در اثر یک سری فعالیت ها می توان از این مساله پیشگیری کرد.
وی افزود: در ایران 11 مرکز پیشگیری از انتقال ایدز از مادر به فرزند وجود دارد که از طریق راه های بسیار پیشرفته از این انتقال جلوگیری می کند.
«گری لوییس» درخصوص اولویت های پیشگیری و درمان ایدز در ایران نیز صحبت کرد و گفت: در حوزه فراهم آوردن سرنگ های پاک و همچنین تغییر درمان به روش خوراکی و متادون، ایران جزء کشورهای پیشرو جهان است.
اجتمام ** 3377 ** 1071


08/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن