تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802515118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سريال پسرفت‌هاي پوزهاي فروشگاهي اين قسمت اخذ كارمزد!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سريال پسرفت‌هاي پوزهاي فروشگاهي اين قسمت اخذ كارمزد!
سريال پسرفت‌هاي دستگاه‌هاي پوز فروشگاهي به روزهايي رسيده كه قرار است از دارندگان آن كارمزد اخذ شود!
نویسنده : علي طالب‌زاده 
به گزارش «جوان» دستگاه‌هاي كارت‌خوان فروشگاهي تكنولوژي پيشرفته و محبوب چند سال اخير در كشورمان بوده كه معمولاً همه مغازه‌دارها و كسبه حداقل يكي از اين دستگاه‌ها را در اختيار دارند.
اين دستگاه‌هاي كارت‌خوان با توجه به تغييرات پياپي در چند سال اخير به يك سريال براي دارندگان آن تبديل شده و به نظر مي‌رسد با تصميم‌هاي غيرمنتظره به انتهاي خود رسيده است.
در چند ماه اخير بحث گرفتن كارمزد از دارنده آن نقل محافل كسبه و دارندگان اين دستگاه‌ها تبديل شده و مسئولان نيز مصر هستند كه حتماً اين موضوع را قانوني كنند.
شايد يكي از دلايلي كه در چند ماهه اخير باعث شده بحث گرفتن كارمزد از دارندگان اين دستگاه‌ها مطرح شود، محبوبيت اين دستگاه‌ها باشد و دولت به اين فكر افتاده از اين محبوبيت سوء‌استفاده كند!
سال گذشته بود كه در اقدامي غير منتظره و عجيب و غريب بانك مركزي تصميم گرفت بحث واريز آني را از اين دستگاه‌ها برداشته و مبالغ واريزي به پوز را با تأخير دو تا سه ساعته به حساب‌ها واريز كند.
اقدامي كه به هيچ عنوان منطقي به نظر نمي‌رسيد چون معمولاً همواره همه چيز (و به خصوص ابزارهاي الكترونيكي) در حال پيشرفت است و حال چگونه بانك مركزي به اين نتيجه رسيد كه پسرفت كند، خود جاي سؤال دارد!
در ابتدا دارندگان دستگاه‌هاي پوز فروشگاهي با ترس و لرز از مشتري مي‌خواستند كه براي خريد نقدي خود كارتي را بكشد كه دو يا سه ساعت ديگر به حساب وي واريز مي‌شود. اما به هر حال از آنجا كه دارنده آن چاره‌اي جز خريد فروش با تأخير واريز دو تا سه ساعته (در برخي اوقات براي خريد‌هاي پايان شب واريزي‌ها به فردا موكول مي‌شود) نداشت با اين مسئله كنار آمده و آن را با اكراه پذيرفت!
اما با پشت سر گذاشتن اين موضوع و پذيرفتن آن به نظر مي‌رسد بانك مركزي داستان جديدي را از چند ماه پيش آغاز كرده و در ابتدا قصد دارد ذهن‌ها را آماده كند و به همين دليل چند ماهي است كه جنگ رواني با دارندگان آغاز كرده است!
به نظر مي‌رسد مسئولان امر با همين ديدگاه هر از چند وقتي مصاحبه‌هايي در خصوص ضرورت اخذ كارمزد از دارنده آن را انجام مي‌دهند تا واكنش را بررسي و زمان آغاز اين طرح را اجرايي كنند.
به هر حال هر تصميمي كه پشت اين قضيه باشد در نهايت بي‌اعتمادي كسبه براي بانك مركزي مي‌ماند و دارندگان آن نيز قطعاً متضرر نخواهند شد چون حتماً بيش از مبلغ كارمزد از مشتري اخذ خواهند كرد. در كنار موضوع اخذ كارمزد از كارت‌خوان‌ها، برخي از بانك‌ها كارت‌هايي را كه از دستگاه كارت‌خوان كشيده شده در فواصل زماني مشخص به صورت يكجا به حساب دارنده كارت‌خوان واريز مي‌كنند.
واريز‌هاي با تأخير دستگاه‌هاي كارت‌خوان فروشگاهي مشكلاتي را براي دارندگان آن به‌وجود مي‌آورد كه در جديد‌ترين آن واريزي‌ها يكجا دارنده كارت‌خوان را دچار مشكل مي‌كند.
بر اين اساس هم اكنون به طور مثال دارنده اگر چند كارت در بين ساعت‌هاي 9 صبح تا 11 از كارت‌خوان فروشگاهي كشيده شود مبالغ آن جمع شده و به طور يكجا مثلاً در ساعت 12 ظهر واريز مي‌شود.
اين واريزي‌هاي يكجا از آنجا براي دارنده آن مشكل به‌وجود مي‌آورد كه اگر جمع كارت كشيدن‌هاي بين ساعت 9 تا 11 مثلاً دو ميليون تومان باشد و واريزي بانك مركزي مثلاً 1 ميليون 800 هزار تومان باشد پيدا كردن اينكه 200 هزار تومان واريز نشده از كدام مشتري است، مشكل خواهد شد. به طور معمول دارنده كارت‌خوان فروشگاهي با دريافت صورتحساب خود بايد ريز مبالغ واريزي هر مشتري را جداگانه داشته باشد و بتواند بررسي كند كه چه مبلغي از كدام مشتري واريز شده است. اين مشكل در صورت‌حساب برخي از دارندگان كارت‌خوان از بانك‌هاي مختلف مشاهده شده و مشخص نيست اين واريز‌هاي يكجا از سوي بانك مركزي بوده يا بانك‌ها خود تنبلي كرده و به جاي واريز تك‌تك به صورت يكجا جمع زده و واريز مي‌كنند. مشخص نيست اين واريز يكجا از نظر قانوني صحيح بوده يا بانك‌ها تخلف مي‌كنند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن