تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819000886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری همایش همکاری های اقتصادی ایران و روسیه در آستراخان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: برگزاری همایش همکاری های اقتصادی ایران و روسیه در آستراخان مسکو-ایرنا- همزمان با برگزاری نمایشگاه تخصصی تجاری استان گیلان در آستراخان روسیه که از دو روز پیش در این شهر بندری روسیه در ساحل دریای خزر آغاز بکار کرده است همایش تجاری مشترک ایران و روسیه با شرکت بازرگانان دو کشور در آستراخان برگزار شد.


به گزارش ایرنا، بخش دیپلماسی رسانه ای و عمومی سفارت ایران در روسیه، روز جمعه اعلام کرد: در این همایش مجتبی خسرو تاج قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران،محمدعلی نجفی استاندار گیلان،سید محمد میرحسینی سرکنسول ایران در آستراخان و کنستانتین مارکلف نخست وزیر آستراخان برگزار شد.
قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت کشورمان در این همایش با اشاره به ضرورت شناسایی ظرفیتهای اقتصادی دو کشور، بر رفع موانع و ایجاد شرایط مناسب برای تعامل و همکاری تجار دو کشور تاکید کرد.
وی یکی از راه های توسعه روابط تجاری ایران و روسیه را حل مشکلات بانکی عنوان کرد و افزود: تلاش های بسیار خوبی جهت رفع این مشکل انجام شده و انتظار می رود در آینده نزدیک با پیگیری هایی که در این خصوص صورت گرفته، تجار ایرانی با سهولت بیشتری محصولات خود را در بازار روسیه عرضه کنند.
محمدعلی نجفی استاندار گیلان هم در سخنانی خواستار گسترش روابط استان های آستراخان و گیلان و رفع هرگونه موانع در همکاریهای بین دو استان شد.
وی بر آمادگی استان گیلان برای ارائه هرگونه تسهیلات و خدمات مورد نیاز تجار جهت توسعه مناسبات اقتصادی طرفین تاکید کرد.
نجفی با اشاره به جایگاه روسیه در تعاملات ایران گفت: سرزمین ایران اسلامی، در گذر تاریخی همواره تعاملات سازنده و اثربخشی با کشورهای همسایه داشته و از این نظر روسیه به عنوان یکی از شرکای دیرینه از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی شرایط کنونی برای توسعه ی روابط دو طرف را بسیار خوب عنوان کرد که باید از آن برای افزایش مبادلات تجاری نهایت بهره را برد.
وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که گسترش همکاری های ایران و روسیه به عنوان راهبرد مهم از طرف سران دو کشور ابلاغ شده است از اینرو مسئولیت ما را به عنوان استانهای همجوار در این بخش سنگین تر می کند.
نخست وزیر دولت محلی آستراخان نیز در این همایش با اشاره به روابط رو به گسترش دو کشور آمادگی استان متبوعه خود را در جهت توسعه تجارت با ایران بویژه در تبادل محصولات کشاورزی، دامی و دیگر اقلام،اعلام کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز طی پیامی با اشاره به این که نمایشگاه اختصاصی کالاها و محصولات ایرانی و همایش همکاریهای اقتصادی ایران و روسیه امسال در شرایطی بسیار خاص و در یک مقطع مهم تاریخی در روابط دو جانبه ایران و روسیه برگزار می شود ، ضمن تشریح مشخصه های این مقطع ، به روند رو به رشد همکاری های اقتصادی دو کشور اشاره کرد.
مهدی سنایی خاطرنشان کرد: بدنبال مذاکرات و توافقات ایران و گروه 1+5 در زمینه برنامه هسته ای، فضای روانی تحریم ها علیه ایران برداشته و بستر مساعدی برای فعالیتهای تجاری و اقتصادی فراهم شده و بسیاری از شرکتها و نهادهای اقتصادی در جهان بالاخص در اروپا و آمریکا مترصد و آماده همکاری و مشارکت با موسسات و شرکت های ایرانی هستند.
وی افزود: بدیهی است این امر بطریق اولی شامل نهادها و شرکتهای تجاری و اقتصادی روسیه نیز خواهد شد.
نمایشگاه اختصاصی کالاهای ایرانی از روز چهارشنبه در بندر استراخان روسیه دایر شده است.
این نمایشگاه را سفارت ایران در روسیه، سرکنسولگری ایران در آستراخان، اتاق بازرگانی رشت و اتاق بازرگانی و صنایع استان آستراخان برپا کرده اند.
در نمایشگاه اختصاصی ایران در آستراخان 52 شرکت ایرانی انواع محصولات تولیدی خود شامل محصولات کشاورزی و صیفی جات، فرآورده های لبنی، خشکبار ، مصالح ساختمانی و تجهیزات پزشکی و فرش های دست باف و ماشینی و گیاهان تزیینی را عرضه کرده اند.
اروپام*5*391 **1917


07/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن