تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819698467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پانتومیم رسایی برای جلب توجه لنز عکاسان |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پانتومیم رسایی برای جلب توجه لنز عکاسان
چرا اون نماینده‌های محترمی که یه زمانی طرح محدودکردن عکاسان پارلمانی را دنبال می‌کردند، الان دنبال این هستند که همون عکاس‌ها از خودشون یا نوشته هاشون عکس بگیرند و رسانه ایش کنند؟!
کد خبر: ۴۵۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲ - 28 November 2014


درواقع یه بنده خدایی که اسمش رییس جمهور بود، کارهایی می‌کرد و تزهای خاصی داشت (بخوانید از بسیط بودن قانون استفاده می‌کرد؛ خووب!) که نماینده‌ها را مجبور می‌کرد تا طرح و استفساریه بیاورند و قانون رسمیش کنند تا در تاریخ بماند که «رییس جمهور نباید فلان کار را انجام دهد» یا «رییس جمهور باید فلان کار را انجام دهد.»
حالا هم چند تا نماینده مجلس در صحن علنی رفتارهایی داشتند که «ستون نویس قلمی» به خود اجازه داد دقیقا با اشاره به رفتار اون‌ها، طرح «تعیین تکلیف درباره عکاسی در مجلس» را ارائه کند. البته لازم به توضیح است که این طرح به امضای هیچ کدام از همکاران رسانه‌ای بالاخص جماعت محترم عکاسان پارلمانی که این ستون نویس به حوزه آن‌ها ورود کرده، نرسیده است! 
با این حال، این طرح می‌خواهد بگوید که یا اون تعداد نماینده خاص نباید طرحهایی علیه عکاسی در مجلس بیآرند (اشاره مستقیم نمی‌کنم به طرح محدودکردن عکاسان پارلمانی)؛ یا به دنبال استفاده از عکاس‌ها برای رسانه‌ای کردن حرف‌ها و بحثهای غیررسمی شون نباشند. مگر نه اینه که اعتراض آقایان به عکاسی در مجلس از این باب بود که جماعت عکاس، بعضی رفتارهای غیررسمی نمایندگان مجلس را ثبت می‌کنند و سوژه می‌شه واسه «رسانه‌های بیگانه»؛ پس چرا الان دنبال این هستند که عکاس‌ها همون رفتارهای غیررسمی آقایان را ثبت کنند؟ 
خلاصه؛ در مقدمه این طرح آمده است: «آقای دوربینی» همون فردیه که در مراسم مختلف، «حضور به هم می‌رساند» و می‌گــَرده و می‌گــَرده تا دوربین صداوسیما را پیدا کنه و سعی داره و دوست داره که چهره‌اش در تصویر دیده بشه. این بنده خدا نه حرفی واسه گفتن داره، نه ادعایی؛ فقط دوست داره آدم مهمی بشه. اتفاقا خیلی رک و صادقانه هم گفته که دلش می‌خواد معروف بشه. آخرشم به هدفش رسید و معروف شد. 
نه اینکه آقای دوربینی مرغی باشه که در عروسی و عزا سر می‌بُرند؛ نه. فقط آدمیه که در شادی و سرور، غم و ماتم، تشییع جنازه و تظاهرات و راهپیمایی و... و هر آنچه که جمع زیادی در آن حضور دارند، حاضره. فقط حاضره. همین. آقای دوربینی، کاری به کار کسی نداره. هیچ وقتم نگفته که چه معنی داره که دوربین‌های صداوسیما میآن تو مراسم مختلف و باعث می‌شن مردم یهو جوّ دوربین بگیردشون و یادشون بره که واسه شادی اومدن یا واسه عزاداری. آقای دوربینی خوب می‌دونه دوربینها هستن که او هست، که او مشهور شده، که او آقای دوربینی شده. نگفته و در جایی هم ثبت نشده که گفته باشه ولی ظاهرا معتقده که هرکسی وظیفه‌ای داره؛ «بدین معنا که» اگر یک عده اومدن در جایی جمع شدند، لابد هدف مشخصی دارند و برای کار خاصی اومدند و خب البته بدیهیه که هر کاری بر خلاف اون، بقیه را متعجب می‌کنه و سوژه می‌شه واسه حرف زدن. البته آقای دوربینی یه نفر خاصه. ولی آقایان دوربینی کم نیستند ظاهرا. مثلا همین نماینده‌های مجلس خودمون. فقط تعجبش اینجاست که این آقایون از طریق دوربین دنبال شهرت باشند! چون هم رسانه دارند خودشون، هم با بعضی رسانه‌ها دست خواهری دادند، هم تریبون مجلس را دارند. اما خب شاید معتقدند ‌گاه یک فریم عکس حرفهایی برای گفتن دارد و اثری دارد، که رو منبر رفتن ندارد! 
به خاطر همینم در دو جلسه حساس مجلس که بابت بررسی صلاحیت وزرا برگزار شده بود، علاوه بر لابی‌هایی که داشتند (یا شایدم نداشتند، ما که علم غیب نداریم) تصمیم گرفتند با بهره گیری از قاب تصویر اظهارنظر کنند و نتیجه نهایی را به خودشون نسبت بدن؛ یا به قولی بگن «ما می‌توانیم».
صحبت سر اون فریم عکسیه که از حاج آقای رسایی تو جلسه استیضاح فرجی دانا -وزیر علوم- ثبت شده (نخوانید تلاش داشته ازش ثبت بشه). حاج آقا بعد از اینکه وزیر «افتاد»، یادداشتی می‌نویسند و رو به عکاس‌ها می‌گیرند: «دوپینگ لاریجانی اثر نکرد»منظورشون این بود که لاریجانی می‌خواسته فرجی بمونه ولی ما نمی‌خواستیم فرجی بمونه و نتیجه همون شد که ما می‌خواستیم! گذشت و گذشت تا اینکه دوباره قرعه به نام وزارت علوم و فرهادی افتاد. این بار دوباره جناب رسایی یادداشت نویسی می‌کنند. ایشون هم به‌‌ همان سیاق قبل، روی یک برگه نکاتی می‌نویسند و رو به عکاس‌ها می‌گیرند تا ثبت شود. منظورشون این بود که ما می‌خواستیم فرهادی وزیر بشه و نتیجه همون شد که ما می‌خواستیم!
ظاهرا یادداشت نویسی با محتوای «ما می‌توانیم» روش مألوفی شده؛ البته نوظهوره چون قبلنا نماینده‌ها مسئله‌ها و مشکلات منطقه‌ای و ملی را یادداشت نویسی می‌کردن؛ این روزا توانمندی هاشون را. حالا ما کاری نداریم که چه اصراریه این توانمندی فقط در حوزه وزارت علوم به نمایش گذاشته بشه.
حالا ما کاری نداریم که آقایون چه توانایی هایی دارند؛ ولی اینکه از راه عکس این توانمندی رو به نمایش میگذارند، یک سوال از این آقایون به ذهن ما «متبادر میکنه»: چرا شما یه موقعی داشتید توی مجلس طرح محدودکردن عکاسان پارلمانی را پیگیری می‌کردید؟؟ ما شاید جماعتی باشیم که حافظه تاریخی مون ضعیف باشه ولی یهو یاد یک خاطره‌های ناخوشایندی میفتیم. یادمون می‌آد که شما خیلی هم چک و چونه زدید که این طرح فاخر به نتیجه برسه ولی اون نماینده‌هایی که رسانه نداشتن، یا داشتن ولی واسه رسانه‌های «غیرخودی» هم شأن و منزلتی قائل بودن، نذاشتن این «اقدام» به نتیجه برسه. البته «شایان ذکر است» حرف زدن از طریق یادداشت و نوشته و به دنبال عکاس‌ها بودن، چیزی از ارزشهای نماینده‌ها کم نمی‌کنه! هیچ ربطی هم به سیاست یک بام و دو هوا نداره. اینم یه جورشه دیگه.
*****
پی نوشت 1 : این طرح، همه اش مقدمه بود؛ اصل موضوع نداشت!
پی نوشت 2 : این طرح به دلایل مختلف که یکیش دلِ رئوفِ جامعه محترم عکاسی است، تصویب نشد.



















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن