تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819483537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرمانده نیروی دریایی خرمشهر: امنیت تجارت ایران در دریا تامین شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرمانده نیروی دریایی خرمشهر: امنیت تجارت ایران در دریا تامین شده است آبادان- ایرنا- فرمانده پایگاه نیروی دریایی خرمشهرگفت: با وجود تحریم ها و نا امنی برخی کشورها، امنیت تجارت، صادرات و واردات کشور در دریا به نحو مطلوب تامین شده است.


ناخدا یکم عرشه و ستاد "نادر حمودی" امروز(جمعه) به مناسبت روز نیروی دریایی در گفت و گو با ایرنا افزود: حفظ امنیت اقتصادی در دریا از وظایف مهم این نیرو است.
وی اضافه کرد: امنیت اقتصاد در دریا، حفظ و باز نگه داشتن خطوط مواصلاتی کشور در دریا به عهده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی است.
وی اظهار کرد: نیروی دریایی راهبردی، برابر ماموریت های محوله و تعریف شده از سوی ستاد، در آب های سرزمینی وظایف محوله را انجام می دهد.
وی اضافه کرد: همانگونه که نیروی دریایی راهبردی در دفاع مقدس در عملیات های مستقل و زمینی و دریایی مشارکت داشت، هم اکنون نیز نسبت به اسکورت کاروان های تجاری کشور مبادرت می کند.
فرمانده پایگاه نیروی دریایی خرمشهر تصریح کرد: نیروی دریایی راهبردی با توجه به تعاملات بین المللی که در حوزه فراتر از آبهای آزاد داخلی و سرزمینی دارد، همواره پیام صلح و دوستی را به کشورهای همجوار می رساند.
ناخدا یکم حمودی افزود: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به عنوان سفیر سیاسی بین المللی و نظامی، همیار وزارت امور خارجه بوده و سیاست های جمهوری اسلامی ایران که تامین امنیت پایدار، صلح و دوستی است را دنبال می کند.
وی گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی علاوه بر بعد دفاعی و سفیر سیاسی، از بعد علمی فعالیتهای خوبی داشته که این امر به یک فرصت مناسب در زمان تحریم تبدیل شده و هم اینک دانشمندان و دانشگاهیان با تجربه نیروهای مسلح دو شادوش هم برای حفظ امنیت و ایجاد بازدارندگی؛ اقدام به تولید ناوشکن، ناوچه، زیردریایی، موشک و مین های دریایی می کنند.
ناخدا یکم حمودی گفت: استان خوزستان به لحاظ موقعیت استراتژیکی دارای چهار نیروی ارتش اعم از دریایی، زمینی، هوایی و قرارگاه پدافند است که این نیروها با توجه به وضعیت کشورهای همسایه و تحولات و تحرکات و شیطنت هایی که توسط گروههای تروریستی در منطقه انجام می شود، مسوولیت سنگینی دارند.
وی گفت: ما به عنوان نیروهای مسلح با هر گونه تهدیدی بر پیکره اقتصادی، امنیتی و منافع کشور در دریا و یا هر تخلفی اعم از قاچاق سوخت، آبزیان، کالا و ارز با همکاری دریابانی، مرزبانی و نیروی دریایی سپاه، مقابله خواهیم کرد.
وی با یادآوری حضور نیروی دریایی در مدار 10 درجه شمالی گفت: فلسفه حضور نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی در مدار 10 درجه شمالی در قلب اقیانوس هند، وجود یک مثلث استراتژیک با راس های تنگه هرمز، باب المندب و مالاکا است که وصل شدن این سه راس، منطقه ای استراتژیک را تشکیل می دهد که 90 درصد انرژی جهان از این مثلث عبور می کند و حضور ایران در این منطقه بسیار حائز اهمیت است تا بتواند ناوگان تجاری خود را حفظ کند.
فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر افزود: از سال 88 تاکنون ماموریت نیروی دریایی به مدار 10 درجه شمالی ادامه دارد و بیش از دو هزار و 500 فروند کشتی ایرانی را اسکورت و همراهی می کند که در این مدت 153 بار، تحرکات دزدان دریایی را خنثی کرده است.
ناخدا یکم حمودی همچنین با بیان رشادت های نیروی دریایی در دفاع مقدس، گفت: نیروی دریایی در آن دوران با پشتیبانی تیزپروازان نیروی هوایی ارتش موفق شد عملیات پیچیده کلاسیک مروارید را انجام دهد و سکوهای نفتی بصره و الامیه را منهدم کند که این موضوع، مدال افتخاری برای این نیرو است.
وی گفت: در محاصر 254 روزه آبادان نیز نیروی دریایی از بندر چوئبده و سواحل اروند توانست مردم را به عقب ترابری کند و همچنین تجهیزات، ادوات و آذوقه نیروهای نظامی را به شهرستان آبادان برساند.
فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر با اشاره به برنامه های هفته نیروی دریایی گفت: تجدید میثاق با آرمان های بلند امام ( ره ) و شهیدان ، دیدار با خانواده این عزیزان و غبارروبی مزار مطهرشان، زیارت عاشورا، سخنرانی و مداحی، همایش پیاده روی و صبحگاه مشترک از برنامه های این هفته است.
وی برگزاری تور سیاحتی و تفریحی دریایی را از دیگر برنامه های هفته نیروی دریایی عنوان کرد و گفت:سه هزار کیلومتر مرز آبی در شمال و جنوب و رودخانه های بین المللی داریم و باید از این عرصه ها نیز استفاده بهینه شود.
هفتم آذرماه در تقویم کشور به عنوان روز نیروی دریایی نامگذاری شده است.
7100/547/551/559


07/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن