تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819264444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرمانده نیروی دریایی خرمشهر:حفظ امنیت اقتصادی منطقه را در دستور کار داریم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرمانده نیروی دریایی خرمشهر:حفظ امنیت اقتصادی منطقه را در دستور کار داریم آبادان- ایرنا- فرمانده پایگاه نیروی دریایی خرمشهر، حفظ امنیت اقتصادی منطقه در دریا را از وظایف مهم این نیرو خواند و گفت:امنیت اقتصاد در دریا، حفظ و باز نگه داشتن خطوط مواصلاتی کشور در دریا به عهد نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی است.


ناخدا یکم عرشه و ستاد "نادر حمودی" جمعه به مناسبت روز نیروی دریایی در گفت و گو با ایرنا گفت:نیروی دریایی راهبردی برابر ماموریت های محوله و تعریف شده از سوی ستاد، در آب های سرزمینی و وظایف محول انجام وظیفه می کند.
وی اضافه کرد: همانگونه که نیروی دریایی راهبردی در دفاع مقدس در عملیات های مستقل و زمینی و دریایی مشارکت داشت، هم اکنون نیز نسبت به اسکورت کاروان های تجاری کشور مبادرت می کند.
ناخدا یک حمودی گفت:با وجود تحریم ها و نا امنی برخی کشورها، امنیت تجارت، صادرات و واردات اقتصاد کشور در دریا را به نحو مطلوب تامین شده است.
فرمانده پایگاه نیروی دریایی خرمشهر تصریح کرد: نیروی دریایی راهبردی با توجه به تعاملات بین المللی که در حوزه فراتر از آبهای فراتر از آبهای آزاد داخلی و سرزمینی دارد، همواره پیام صلح و دوستی به کشورهای همجوار می رساند.
ناخدا یکم حمودی افزود: برابر فرمایش مقام معظم رهبری نیروی ارتش جمهوری اسلامی به عنوان سفیر سیاسی بین المللی و نظامی، همیار وزارت امور خارجه بوده و سیاست های جمهوری اسلامی ایران که تامین امنیت پایدار، صلح و دوستی است را دنبال می کند.
وی گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی علاوه بر بعد دفاعی و سفیر سیاسی، بعد علمی که یک فرصت مناسبی در بحث تحریم تبدیل شده و هم اینک دانشمندان و دانشگاهیان با تجربه نیروهای مسلح دو شادوش هم برای حفظ امنیت و ایجاد بازدارندگی ، ناوشکن، ناوچه، زیردریای، موشک و مین های دریایی را تولید می کنند.
ناخدا یکم حمودی گفت: استان خوزستان به لحاظ استراتژیکی دارای چهار نیروی ارتش اعم از دریایی، زمینی، هوایی و قرارگاه پدافند بوده و با توجه به وضعیت کشورهای همسایه و تحولات و تحرکات و شیطنت هایی که توسط گروه تروریستی به خصوص کشور عراق انجام می شود، مسوولیت ما را سنگین تر کرده است.
وی گفت: ما به عنوان نیروهای مسلح هر گونه تهدیدی بر پیکره اقتصادی، امنیتی و منافع کشور در دریا و یا تخلفی اعم از قاچاق سوخت، آبزیان، کالا و ارز با همکاری دریابانی، مرزبانی و نیروی دریایی سپاه با آن مقابله خواهیم کرد.
وی با اشاره به حضور نیروی دریایی در مدار 10 درجه شمالی گفت: فلسفه حضور نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی در مدار 10 درجه شمالی در قلب اقیانوس هند یک مثلث استراتژیک که راس های ان تنگه هرمز، باب المندب و مالاکا که وصل شدن این سه راس منطقه استراتژیک را تشکیل می دهد که 90 درصد انرژی جهان از این مثلث عبور می کند و حضور ایران در این منطقه بسیار حائز اهمیت است که بتوان ناوگان تجاری خود را حفظ کند.
فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر افزود: از سال 88 تاکنون ماموریت نیروی دریایی به مدار 10 درجه شمالی ادامه دارد و بیش از دو هزار و 500 فروند کشتی ایرانی را اسکورت و همراهی می کند که در این مدت 153 بار مرحله درگیری با دزدان دریایی را خنثی کرده است.
ناخدا یکم حمودی همچنین با بیان رشادت های نیروی دریایی در دفاع مقدس، گفت: نیروی دریایی در آن دوران و در مقاومت 34 روزه و 45 روزه موفق شد در 67 روز از آغاز جنگ در دریا با پشتیبانی تیزپروازان نیروی هوایی ارتش، عملیات پیچیده کلاسیک مروارید را انجام دهد و سکوهای نفتی بصره والامیه را منهدم کند که این موضوع، مدال افتخاری برای این نیرو است.
وی گفت: در محاصر 254 روزه آبادان نیروی دریایی از بندر چوئبده و سواحل اروند توانست مردم را به عقب ترابری کند و همچنین تجهیزات ، اداوات و آذوقه نیروهای نظامی را به شهرستان آبادان برساند.
فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر با اشاره به برنامه های هفته نیروی دریایی گفت: تجدید میثاق با آرمان های بلند شهدا و امام شهدا، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا، برپایی زیارت عاشورا، سخنرانی و مداحی، همایش پیاده روی در روز جمعه برگزار می شود.
ناخدایکم حمودی افزود:همچنین، صبحگاه مشترک نیروی های انتظامی، نظامی و این شهرستان با حضور جمعی از مسوولان محلی روز شنبه به مناسبت روز نیروی دریایی برگزار می شود.
وی برگزاری تور سیاحتی و تفریحی دریایی از دیگر برنامه های هفته نیروی دریایی را یادآور شد و گفت:سه هزار کیلومتر مرز آبی در شمال و جنوب و رودخانه های بین المللی داریم و باید از این عرصه ها نیز استفاده بهینه شود.
هفتم آذرماه در تقویم کشور به عنوان روز نیروی دریایی نامگذاری شده است.
7100/547/551


07/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن