تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815346063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمینه توسعه روابط گیلان و آستراخان فراهم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: زمینه توسعه روابط گیلان و آستراخان فراهم است رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: در حال حاضر، زمینه برای توسعه بیش از پیش روابط گیلان و آستراخان روسیه فراهم است و باید از این شرایط به بهترین وجه، استفاده شود.


به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، "محمدعلی نجفی" در همایش تجاری ایران و روسیه که در آستراخان برگزار شد، با اشاره به راهبرد مهم سران دو کشور برای گسترش روابط دوطرف و نیز جایگاه روسیه در تعاملات ایران گفت: سرزمین ایران اسلامی، در گذر تاریخی همواره تعاملات سازنده و اثربخشی با کشورهای همسایه داشته و از این نظر روسیه به عنوان یکی از شرکای دیرینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی شرایط کنونی برای توسعه روابط دو طرف را بسیار خوب عنوان کرد که باید از آن، برای افزایش مبادلات تجاری نهایت بهره را برد.
نجفی افزود: از آنجائیکه گسترش همکاری های ایران و روسیه به عنوان راهبرد مهم از طرف سران دو کشور ابلاغ شده؛ از اینرو، مسئولیت ما را به عنوان استان های همجوار در این بخش سنگین تر می کند.
استاندار گیلان با اشاره به گشایش نمایشگاه های تخصصی در دو کشور از جمله نمایشگاه توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در آستراخان که با محوریت اتاق بازرگانی گیلان گشایش یافته، گفت: برگزای نمایشگاه های تخصصی در دو کشور می تواند ضمن ایجاد حلقه های ارتباطی بین بخش های خصوصی، به معرفی کالاها و خدمات دو طرف کمک شایانی کند.
نجفی به میزان کم مبادلات تجاری ایران و روسیه در مقابل ظرفیت های بی نظیر دو کشور اشاره و اضافه کرد: هم اکنون حدود 200 شرکت ایرانی در آستراخان به ثبت رسیده که اگر به خوبی از این ظرفیت ها بهره گیری شود، گسترش روابط سازنده ایران با محوریت گیلان و فدراسیون روسیه با محوریت آستراخان تسهیل می شود.
وی یکی از اهداف سفر خود به آستراخان را ، رفع موانع افزایش این ارتباطات عنوان کرد و گفت: در نشست هایی که تاکنون برگزار شده در مورد موضوعات مختلف، رایزنی و مذاکره کرده ایم تا مؤلفه های مشترک در مسیر صحیح خود شکل بگیرد.
نجفی با تشریح توانمندی های گیلان ، با بیان این که این استان می تواند مبنای روابط بهتر با آستراخان باشد، گفت: تولید محصولات کشاورزی از زراعی، باغی، شیلاتی از جمله فعالیت های مشترکی است که در دو منطقه رایج است بنابراین، ایجاد و گسترش مبادلات تجاری محصولات کشاورزی بین طرفین یکی از زمینه های همکاری قلمداد می شود.
وی به ساخت و سازهای جدید شهری در گیلان و آستراخان اشاره کرد و گفت: گیلان امکان تهیه و صدور مصالح ساختمانی را داراست و در مقابل می تواند از توانمندی های فنی و مهندسی و امکان تشکیل کنسرسیوم ها و شرکت های سرمایه گذاری مشترک برخوردار شود.
استاندار گیلان ادامه داد: تشکیل کنسرسیوم های سرمایه گذاری و بنادر مشترک در استفاده از تجهیزات و ظرفیت های بندری کشورهای منطقه راهگشاست.
نجفی به تلاش روسیه برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در آستراخان اشاره کرد و گفت : منطقه آزاد انزلی در این زمینه می تواند همکاری های مناسبی را با آستراخان داشته باشد.
در همایش تجاری ایران و روسیه حدود 200 نفر از تجار ایران و روسیه حضور داشتند.
استاندار گیلان همچنین ، در آخرین برنامه سفر کاری اش به آستراخان از بندر سالیانکا بازدید کرد .
نجفی در این بازدید از نزدیک در جریان تخلیه و بارگیری کالاهای ایرانی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه حجم زیادی از کالاهای کشور بویژه از بندرانزلی در بندر سالیانکا تخلیه و بارگیری می شود، گفت: آستراخان دروازه ورود کالاهای ایرانی به روسیه است از اینرو، افزایش ارتباطات بنادر دو طرف بویژه بنادر انزلی و آستارا با آستراخان ضروری است .
وی بیان داشت: این آمادگی وجود دارد با توجه به مذاکراتی که با استاندار آستراخان در این سفر انجام دادیم، این روابط را تقویت کنیم.
به گزارش ایرنا، بندر سالیانکا با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه دو میلیون تن کالا دارای پنج پست اسکله است که کشتی های ایرانی می توانند همزمان از سه پست اسکله استفاده کنند .
گندم ، آهن ، کک و چوب بیشترین موادی است که در این بندر تخلیه و بارگیری می شود .
بندر سالیانکا همچنین دارای سیلوهای ذخیره غلات به ظرفیت 12 هزار تن است که در آینده نزدیک به 80 هزار تن افزایش می یابد .
به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی استانداری گیلان همچنین در دیدار با استاندار آستراخان، با تأکید بر گسترش روابط اقتصادی در استان به عنوان یک ضرورت اساسی گفت: بهره گیری از توان اتاق های بازرگانی دو طرف در این بخش ضروری است.
وی در دیدار با ژلکین با اشاره به دیدارهای اخیر روسای جمهور ایران و روسیه گفت: شرایط خاص دو کشور بزرگ ایران و روسیه بویژه استانهای گیلان و آستراخان موجب می شود تا توسعه روابط دو جانبه و سرمایه گذاری های فعلی بسیار فراتری داشته باشیم.
استاندار گیلان ادامه داد: مبادلات بازرگانی و صادرات و واردات استان های شمالی با آستراخان در حدود چند صدهزار دلار فعلی قابل پذیرش نیست.
نجفی ادامه داد: تحریم های ناجوانمردانه که ما سالها با آن مواجه بودیم، هم اکنون در مورد شما هم تاحدی اعمال شده، از اینرو، اهمیت رفع موانع ارتباطات اقتصادی دو طرف بیشتر از گذشته است.
استاندار گیلان با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی های ایران در آستراخان فقط بخش کوچکی از توانمندی های کشورمان است، گفت: با توجه به عزم دولت روسیه در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در آستراخان و وجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شمال ایران، این مسئله موجب تسهیل روابط تجاری می شود.
نجفی با اشاره به اینکه نیاز است فعالیت های خطوط کشتیرانی گردشگری و هوایی رشت - آستراخان از سرگرفته شود، گفت: فعال کردن و افزایش ارتباطات تجاری در قالب اتاق های بازرگانی دو طرف به عنوان نمایندگان بخش خصوصی برای پایداری این خطوط گردشگری و تجاری ضروری است.
وی همچنین با اشاره به فراهم کردن تسهیلات صدور روادید، بر ضرورت بهره گیری از توانمندی های اتاق های بازرگانی برای تقویت روابط تاکید کرد.
استاندار آستراخان هم در این دیدار با خوشآمدگویی به هیأت ایرانی، به حضور رییس جمهوری ایران در این استان در اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر اشاره کرد و گفت : بنده تحت تأثیر شخصیت رئیس جمهور کشور ایران قرار گرفتم.
الکساندر ژلکین با اشاره به موفقیت آمیز بودن برپایی نمایشگاه توانمندی های کشورمان، خواستار برگزاری سالانه و منظم این نمایشگاه شد.
وی با اشاره به اهمیت توسعه روابط دو استان و همچنین آستراخان با استان های شمالی گفت: راه اندازی خطوط گردشگری دریایی و هوایی موجب گسترش روابط می شود.
در پایان این دیدار، استاندار آستراخان لباس محلی این استان را به استاندار گیلان تقدیم کرد.
نجفی نیز تابلوی نفیسی از هنر صنایع دستی گیلان را به همتای خود هدیه داد.
نمایشگاه توانمندی های جمهوری اسلامی ایران با محوریت اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان چهارشنبه گذشته با حضور استاندار گیلان، معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، جمعی از مدیران گیلان و آستراخان و تجار و صاحبان صنایع بخش خصوصی دو کشور در آستراخان گشایش یافت.
نمایشگاه اختصاصی بازرگانی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران در روسیه به مدت سه روز با حضور 54 شرکت از کشورمان بویژه گیلان در زمینه های صنعت ساختمان ، مواد غذایی بهداشتی و آرایشی و کشاورزی ، صنایع دستی ، فرش ، خدمات فنی و مهندسی نفت و سرمایه گذاری برپا بود.ک/1
7296/695


07/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن