تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798578801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر: دو میلیارد تومان به مجله های پزشکی کشور پرداخت شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر: دو میلیارد تومان به مجله های پزشکی کشور پرداخت شد اراک - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشگی گفت: دو میلیارد تومان به عنوان کمک امسال به مجله های پزشکی که مقالات با کیفیت و علمی را به چاپ رسانده اند؛ پرداخت شده است.


دکتر «رضا ملک زاده» روز پنجشنبه در جمع استادان و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: کیفی کردن مجله های پزشکی اولویت کاری امسال وزارتخانه است و ایجاد تعدد در آنها جزو برنامه ها نیست.
وی اظهار کرد: هم اینک حدود 500مرکز تحقیقات پزشکی در کشور ثبت شده که حدود 300 مورد آن فعال است و از این تعداد تنها حدود 40 مرکز فعالیت جدی و تحقیقات قوی دارند.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان به دنبال ایجاد پژوهشکده ها به جای تعدد مراکز تحقیقاتی است و سوگیری این اصلاحات نیز مبتنی بر نیازهای پایه حوزه سلامت هر استان است.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: ایران در سال 2013 یک و نیم درصد در تولید علم جهان سهم داشته و در حوزه سلامت در برخی از رشته ها نظیر تولید دارو و بیو و نانو پزشکی خوش درخشیده اما راه طولانی در پیش است.
دکتر ملک زاده عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک با قابلیت های متعدد بایستی به کانون قوی پژوهش در کشور تبدیل شود و با مقالات برجسته تولیدات علمی آن در دنیا دیده شود.
وی اظهار کرد: تعداد دانشمندان کل جهان 60 هزار نفر است که سهم ایرانی ها در سال 2013 از این آمار 87 نفر بوده است در حالیکه با کیفیت بخشی به تولیدات علمی می توان در این حوزه جهش ایجاد کرد.
دکتر ملک زاده گفت: راهبرد اصلی در پژوهش های سلامت تخصص گرایی و عمیق شدن در یک رشته است و نباید با تعدد پژوهش های غیرکاربردی سرمایه و وقت صاحبات فکر و اندیشه هدر رود.

***محدودیت بودجه پژوهشی حوزه سلامت باید با تحقیقات کیفی و کاربردی جبران شود
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بودجه تحقیقات حوزه سلامت کشور امسال 300 میلیارد تومان است که محدودیت آن باید با هزینه کرد کیفی و انجام طرح های کاربردی موثر جبران شود.
دکتر ملک زاده با بیا اینکه بودجه پیشنهادی تحقیقات سلامت و پزشکی امسال 13 هزار و 800 میلیارد تومان بوده افزود: بر اساس بند ه ماده 16 قانون برنامه پنجم توسعه؛ بودجه تحقیقات سلامت بایستی هر سال نیم درصد افزایش می یافته و مطابق این تکلیف باید امسال رشد بودجه سه درصدی در حوزه تحقیقات سلامت را شاهد بودیم.
وی عنوان کرد: رشد بودجه تحقیقات سلامت امسال تنها چهار دهم درصد بوده و اگر تصمیم سازان کلان و مسوولان اعتقاد دارند که دانشگاه ها و پژوهش کلید حل مسایل و تسریع روند توسعه است باید رویه فعلی به سرعت اصلاح شود.
دکتر ملک زاده ادامه داد: بر اساس آمار مستند، بودجه پژوهش پزشکی آمریکا 130 میلیارد دلار، اروپا 81 میلیارد دلار، چین هشت میلیارد دلار و ایران یکصد میلیون دلار است.
وی اظهار کرد: کشورهای مترقی و توسعه یافته حدود دو درصد بودجه خود را در عرصه تحقیقات زیرساختی سرمایه گذاری می کنند و کره جنوبی، ژاپن و آمریکا در این خصوص پیشتاز هستد.
دکتر ملک زاده گفت: تامین و تقویت امکانات پژوهشی در عرصه سلامت امری مهم است و اگر این زیرساختها تقویت نشود نمی توان به مهاجرت نخبگان فکری برای تولید دانش خرده گرفت.

*** نظام ثبت دقیق بیماری و مرگ در استان مرکزی
وی اظهار کرد: ایجاد نظام ثبت دقیق بیماریها و مرگ در استان مرکزی نخستین گام مهم پژوهش های سلامت محور و برنامه ریزی اساسی در حل چالشها است.
وی اضافه کرد: استان مرکزی و شهر اراک از آلاینده های محیطی رنج می برد و برای مهار این معضل زیستی نیاز است که آمار دقیقی از الگوی بیماردهی با راه اندازی نظام ثبت بیماری و مرگ انجام شود.
وی اظهار کرد: معضل آلودگیهای زیستی در قرن گذشته گریبان گیر آمریکا و اروپا بوده اما این کشورها در سایه ایده های مطلوب علمی ، مشارکت صنایع و عزم تمامی بخشها، توانسته اند این مشکل را مهار کنند.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: آلایندگی های زیستی به شدت بر سلامت و کیفیت زندگی مردم اثرگذاری دارد و نخستین عوارض آن با بیماریهای قلبی و عروقی، ریوی و انواع سرطانها بروز می کند و رسالت حوزه سلامت این است که با تحقیقات هدفمند و پیشگیرانه از مخاطرات الایندگی بر سلامت جلوگیری کند.
دکتر ملک زاده توضیح داد: اراک در حوزه سلامت نیاز به پژوهش های متعددی در مهار معضلات بهداشتی و درمانی دارد که این مهم باید به درستی شناسایی شده و با برنامه در جهت پاسخگویی موثر به نیازها گام برداشته شود.
وی عنوان کرد: تنها در سایه تحقیقات علمی مستند می توان تصمیم سازان را در مسیر بهبود سلامت و اصلاح ساختارهای نادرست در صنعت و عمران شهری مجاب کرد و تولید این مستندات وظیفه دانشگاه علوم پزشکی است.
معاون تحقیقات و فناورزی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یاداور شد: نظام ثبت دقیق بیماریها باید مبتنی بر جمعیت باشد و با توجه به تغییر الگوی بیماردهی کشور از امراض عفونی به بیماریهای غیرعفونی آمار دقیق از بیماریها، کلید گشایش مشکلات است.
دکتر ملک زاده اظهار کرد: با توجه به حاد بودن معضل آلایندگی های زیستی در اراک؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی دارد علاوه بر تامین بودجه پژوهش های علمی در این حوزه و کمک برای تاسیس پژوهشکده آلایندگی ها در این کلانشهر، از محققان برجسته آلایندگی هوای جهان نیز برای مشورت و تدوین نقشه راه تحقیقات دعوت کند.
وی عنوان کرد: یکی از راهبردهای مهم در تحقیقات حوزه سلامت مشارکت دادن صنایع و بخش خصوصی است که در استان مرکزی با توجه به حجم نیازهای تحقیقات سلامت محور باید از این ظرفیت حداکثر استفاده بشود.

*** حل مشکلات اجتماعی و زیستی استان مرکزی نیازمند اقدامات پژوهش محور است
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: حل چالشها و مشکلات اجتماعی و زیستی استان مرکزی به تقویت پژوهش های سلامت محور و راهکارهای علمی نیاز دارد.
دکتر «حسن طاهراحمدی» افزود: استان مرکزی با وجود یک و نیم میلیون نفر جمعیت در عرصه سلامت سرویس دهی به دو میلیون نفر را انجام می دهد و این حجم بالای خدمات به دلیل واقع شدن استان مرکزی در شاهراه کشور است.
وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک در سالهای گذشته رشد متوازنی را در توسعه علمی نداشته و ظرف سالهای 90 تا 93 تعداد دانشجویان آن از یکهزار و 600 نفر به چهار هزار و 500 نفر رسیده در حالیکه بودجه و زیرساختها رشد مناسب ندارد.
وی اظهار کرد: هم اینک 242 عضو هیات علمی در شش دانشکده علوم پزشکی استان مرکزی فعالیت دارند و چهار هزار و 600 دانشجوی این دانشگاه در 66 رشته تحصیل می کنند.
وی بیان کرد: بودجه تحقیقاتی این دانشگاه امسال 600 میلیون تومان است که به هیچ وجه پاسخگوی نیازها نیست.
وی عنوان کرد: اولویت تحقیقاتی در این دانشگاه حل ریشه ای آلاینده های محیطی است که در این خصوص نیازمند سه میلیارد تومان بودجه برای شناخت منابع آلاینده، الگودهی دقیق بیماریها و ساماندهی مشکلات است.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یکروزه خود به اراک از سه مرکز تحقیقات پزشکی مولکولی، تیروئید و سل و عفونی استان مرکزی، مرکز تحقیقات ناباروری و دو کارخانه تولیدات پزشکی دیدار می کند.ک/2
560/559


06/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن