تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815460516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش مدير در مدارس علميه بايد پدرانه باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۳۲ب.ظ)
مدير حوزه‌هاي علميه کشور: نقش مدير در مدارس علميه بايد پدرانه باشد مدير حوزه هاي علميه کشور گفت: نقش مدير در مدارس علميه بايد پدرانه باشد و نبايد طلاب از مديران خود هراس داشته باشند؛ تشويق ها و تنبيه ها هميشه بايد پدرانه باشد و اين روحيه اخلاق مي تواند تاثير کارهاي مديران را افزايش دهد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم ، مديرحوزه هاي علميه کشور در دوره تخصصي دانش افزايي مديران حوزوي سراسر کشور در مجتمع گل نرگس جمکران قم افزود: خروجي مدارس علميه بايد طلاب متخلق عالم و عامل باشد و بتوانند نيازمندي هاي طلبگي را تامين کنند؛ يکي از اين نيازمندي هاي ابتدايي حوزويان، تخصص کلي در حوزه احکام و قرآن است و در سال هاي اوليه بايد اين آموزش ها تکميل شود.
آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري گفت: آموزش آداب اجتماعي خاص طلبگي يکي از مهمترين لوازم آموزشي در مديريت طلاب جوان است، زيرا سلوک ائمه(ع) و مراجع عظام بايد به طلاب جوان آموزش داده شود.
وي افزود: تربيت بايد متعادل باشد؛ تربيت افراطي و تفريطي زيانبار است؛ طلاب بايد به شکلي تربيت شوند که تاثيرگذار باشند و نه تاثيرپذير؛ نبايد طلاب در محيطي حاضر شوند که هميشه منفعل باشند.
معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم بيان کرد: مديران حوزوي بايد دانش خود را نسبت به دانش مديريت بالا ببرند؛ برخورد با طلاب و مخاطبان و اساتيد از جمله مسائلي است که با تجربه و علم بدست مي آيد.
حسيني بوشهري افزود: مديران نخ تسبيح جريان فعاليت هاي حوزوي در سراسر کشور هستند؛ اگر مديران خود عامل باشند و معنويت را به شکل رفتاري نشان دهند، قطعا طلاب نيز از آنها الگو مي گيرند.
وي گفت: اگر بتوان زماني را براي انتقال تجربه مديريت در حوزه انتخاب کرد بسيار مفيد است؛ مديران بايد تجربيات خود را در جلسات تخصصي مطرح کنند وديگران نيز از اين تجربيات بهره مند شوند.
وي به رمزهاي موفقيت در مديريت مدارس حوزوي اشاره و بيان کرد: احترام به قوانين از رموز توفيق در مديريت يک مدرسه است و قوانين ضعيف نيز بسيار بهتر از محيط بي قانون مي باشد، زيرا حداقل يک نظم اوليه را پديد مي آورد و طلاب را نيز بهتر تربيت مي کند.
عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: اگر مديران به حرکات طلاب و اساتيد نظارت داشته باشند مي توانند منظم را در مدرسه ايجادکنند؛ اگر مديري به اين فعاليت ها نظارت نکند قطعا اين حوزه از حالت نظم خارج مي شود.
حسيني بوشهري بيان کرد: مديراني که برنامه منظم يک ساله دارند به خوبي مي توانند در حوزه درسي و فرهنگي و اخلاقي و تهذيبي برنامه ريزي کنند.
وي افزود: وقت شناسي از ديگر رموز موفقيت مديران حوزوي است، زيرا اگر طلاب احساس کردند که مديران منظم هستند خود را با نظم وي وفق مي دهند؛ مراقبت هاي غير منظم هم مي تواند در کنار نظارت منظم کنترل مديران را بر مدرسه بيشتر کند.
وي بيان کرد: مديران مي توانند گاهي اوقات در سر کلاس هاي اساتيد حضور پيدا کنند؛ هم از کيفيت آموزش اساتيد مطلع شوند و هم با طلاب ارتباط بيشتري داشته باشند.
حسيني بوشهري بيان کرد: مديريت طلاب به خصوص طلاب جوان در اين دوره بسيار سخت است؛ زيرا فضاي امروز قابل مقايسه با گذشته نيست؛ رفتارهاي اخلاقي و اجتماعي طلاب بايد توسط مديران کنترل شود و اگر آغاز طلبگي طلاب با شيوه اخلاقي خوبي رشد نکنند در آينده هم مشکل خواهند داشت.
وي خاطرنشان کرد: ارتباطات مردمي بايد با حوزه بيشتر شود؛ بسياري از برنامه ها مي تواند با حضور مردم برگزار شود؛ طلاب مي توانند در اوقات نماز ظهر وعصر در مساجد محل حاضر شوند و اين ارتباط مردمي را تقويت کنند.
وي افزود: برخي از طلاب و مديران و اساتيد که در شهرهاي دور و نزديک هستند در مواجهه با دوستان خود در حوزه علميه قم شايد از اين نکته متاسف شوند که چرا فضاي قم را ترک کردند و به نقاط دور افتاده رفتند.
معاون جامعه مدرسين ادامه داد: امام علي(ع) مي فرمايند که اگر کسي براي جلب رضاي خدا مساله اي را ترک کند، خداوند بهتر از چيزي که ترک کرده است را به او مي دهد، طلاب، مديران و مبلغان حوزوي در شهرها و روستاها اينگونه اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن