تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802767581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشرفت درونزا و اقتصاد مقاومتی خواسته همه نخبگان کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نامه دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خطاب به رئیس‌جمهور
پیشرفت درونزا و اقتصاد مقاومتی خواسته همه نخبگان کشور است
دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای به روحانی اعلام کرد: پیشرفت درونزا و اقتصاد مقاومتی خواسته همه نخبگان کشور است که می‌تواند اقتدار ملی را حاصل کند و رفاه اجتماعی به بار آورد.


به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، میکائیل دیانی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای ضمن تقدیر از تلاش تیم مذاکره کننده در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا، به رئیس جمهور اعلام کرد: پیشرفت درونزا و اقتصاد مقاومتی خواسته همه نخبگان کشور است که می‌تواند اقتدار ملی را حاصل کند، رفاه اجتماعی به بار آورد.

متن این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای روحانی

سلام علیکم

یک سال از توافق هسته‌ای سپری شده‌است و دولت با استفاده از استراتژی توسعه برونزا و تعامل با دنیای مورد نظر خود مذاکرات هسته‌ای را به پیش برده است و از این مسیر نتایجی را نیز حاصل کرده که عمده نمود آن در نتیجه مذاکرات شب گذشته بروز عینی پیدا کرده است فلذا مروری سریع بر اتفاقات افتاده و نتایج حاصله و همچنین تصمیم‌گیری عقلایی نسبت به آن ضروری به نظر می‌رسد چرا که آنچه در این میان اهمیت دارد؛ منافع ملی، رفاه اجتماعی و عزت ملت ایران است و واقعیت موجود آن است که دولت نباید فرصت خدمت رسانی را از دست بدهد که با این روند از دست خواهد داد!

اتفاقی که در روز گذشته افتاد بیشتر به یک توافق بد شباهت داشت تا یک توافق خوب؛ چرا که با «تمدید توافق»؛ پای «تمدید تحریم‌ها» امضاء شد اما همچنان از سرعت فعالیت‌های هسته‌ای کشور کاسته شد. خوب است گزاره‌های خروجی آمریکایی‌ها (که گستاخ‌تر از گذشته بوده است) را بعد از مذاکرات با دقت و واقع بینی نگاه کنیم آنجا که جان‌کری می‌گوید: خیلی‌ها گفتند که تحریم‌ها شکست می‌خورد و ایران به تعهدات خود و توافق مشترک عمل نمی‌کند. اما تحریم‌ها ماند و ایران نیز به تعهداتش عمل کرد. و یا آنجا که می‌گوید: امروز این روند متوقف شده و برنامه هسته‌ای ایران به عقب بازگشته است. این کشور طرح خود برای تولید اورانیوم بالای پنج درصد را متوقف کرده و پیشرفت پروژه اراک نیز متوقف شده است و غنی‌سازی اورانیوم 20 درصدی نیز به صفر رسیده است.

امیدواریم با این سخنان به این نتیجه رسیده باشید که کدخدای مورد نظرتان غیرقابل اعتماد است.

امروز همگان حتی روسیه و فرانسه هم فهمیده‌اند که آمریکا نمی‌خواهد این مذاکرات به نتیجه برسد و از این رهگذر تنها دو راهبرد را دنبال می‌کند که در درجه اول سرعت پیشرفت هسته‌ای ایران را کند کرده و در درجه ثانی مسئولین را از توجه به نیروی داخل مغفول کند که هر دو راهبرد یک نتیجه خواهد داشت و آن از بین رفتن استقلال و ایجاد وابستگی!

شما در مصاحبه تلویزیونی خود فرمودید: امروز در جایگاهی هستیم که هیچ کس در دنیا نمی‌گوید برای اینکه ایران حرف 1+5 را قبول کند باید تحریم‌ها افزایش یابد.

این در حالی است که همان دنیای محقر مد نظر شما در اعلام موضع صریح خود گفت: احمق خواهیم بود اگر بخواهیم شرایط امروز را ترک کنیم و به عقب برگردیم.

شرایطی که در آن پیشرفت هسته‌ای ایران کند شده و تحریم‌ها هم تمدید شده‌است.

تجربه یک سال گذشته از عملکرد دولت که همه چیز متوقف به مذاکرات هسته‌ای کرده بود نشان می‌دهد تمدید مذاکرات تا 7 ماه دیگر به معنای توقف چرخ صنعت و اقتصاد کشور است و همچنان نخبگان علمی، اقتصادی، صنعتی بکار گرفته نمی‌شوند.

جناب آقای رئیس جمهور

امیرالمونین(ع) می‌فرمایند از حقوق مردم بر حاکمان؛ نصیحت کردن حاکمان است پس از باب نصیحت چند نکته‌ای را به شما عرض می‌دارم:

1) تعریف خود را از دنیا تغییر دهید و دنیا را محدود بر آمریکا و چند کشور غربی نبینید. چرا که شما هر چقدر نرمش و تعامل با آمریکا نشان دهید آمریکا با اصل وجودی‌تان مقابله خواهد کرد چرا که وجودش بر عدم وجود «جمهوری اسلامی ایران» وابسته است و مذاکرات را هیچ‌گاه تمام نخواهد کرد و تحریم‌ها را بر نخواهد داشت که یکسال اخیر و ادامه روند شاهد مثال آن است؛ حال آنکه فرصت‌های بسیاری برای سرمایه گذاری، روابط دیپلماتیک و گسترش تفکر انقلاب اسلامی وجود دارد که مشغول شدن به این مذاکرات همه آنها را نیز متوقف کرده است؛ البته تلاش تیم مذاکره کننده در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا قابل تقدیر است.

2)شفافیت، صداقت و واقع‌گویی اصولی است که شکاف میان نخبگان و دولت، دولت و مردم و دولت و مجلس را کم می‌کند و مسیر پیش رو برای مسئله هسته ای شفاف سازی دولتمردان از اتفاقی است که افتاده و مسیری که تاکنون طی شده است و غیر از این جز تعمیق شکاف‌های ایجاد شده حاصلی نخواهد داشت و رئیس جمهور محترم در گسل ایجاد شده از سوی خود سقوط خواهد کرد.

3) امروز آن کسانی که روح آزادی و آزادگی در وجودشان است؛ فهمیده‌اند که جمهوری اسلامی کشور تخاصم خواهی نبوده، نیست و نخواهد بود و آمریکا نیز کشوری خصومت‌زا بوده، هست و خواهد بود و نمی‌خواهد این مسئله حل شود؛ پس برای این مساله به مقدار کافی سخن گفته شده است فلذا گوشه نگاهی نیز به داخل داشته باشید.

4) پیشرفت درونزا و اقتصاد مقاومتی خواسته همه نخبگان کشور است که می‌تواند اقتدار ملی را حاصل کند، رفاه اجتماعی به بار آورد و حتی اگر به دید کارکردگرایانه بدان نگاه شود، محبوبیت و تضمین تکرار دولت محترم باشد اما بی توجهی به آن هر روز ایران را کند تر خواهد کرد و مردم را از دولت بیش از پیش دلزده می‌کند.

اتکا بر توان داخلی بدون شک دهان یاوه گویان را نیز خواهد بست و امید آنها را از اثرگذاری تحریم‌ها به یاس مبدل می‌کند و آن لحظه است که امید و بهجت وجود مملکت را فرا خواهد گرفت.

کوه نتواند شدن سد ره مقصود مرد

همت مردان برآرد از نهاد کوه، گرد»

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن