تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819601227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«نقد تاریخ نگاری انقلاب اسلامی» به ایستگاه نهم رسید -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
«نقد تاریخ نگاری انقلاب اسلامی» به ایستگاه نهم رسید

تاریخ نگاری انقلاب


مرکز اسناد انقلاب اسلامی نهمین مجلد از کتاب «نقد تاریخ نگاری انقلاب اسلامی» را منتشر کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز اسناد انقلاب اسلامی در راستای طرح بررسي و نقد آثار مکتوب درباره‌ انقلاب اسلامی ايرانة نهمین جلد از کتاب «نقد تاریخ نگاری انقلاب اسلامی» شامل شش مقاله را منتشر کرد.اولين مقاله‌ اين مجموعه، نقد کتاب «عقاب و شير» نوشته جيمز بيل است که توسط حسين مولايي انجام شده است. اين کتاب درباره‌ تاريخچه‌ي روابط ايالات متحده‌ آمريکا با ايران نوشته شده است. نويسنده در اين کتاب، به دنبال بررسي علت قطع رابطه‌ی ايران و ايالات متحده بعد از پيروزي انقلاب اسلامی است.  دومين مقاله اين اثر، نقد كتاب «مصدق، نفت، ناسيوناليزم ايراني» اثر جيمز بيل و ويليام لويس با قلم  سلمان صادقی‌زاده است. در اين كتاب به ايدئولوژي ناسيوناليسم و تأثير آن بر جنبش‌هاي قرن بيستم و نيز جنبش ملي‌شدن صنعت نفت، زندگی و اقدامات دكتر محمد مصدق پرداخته شده است.سومين مقاله اين اثر، نقد کتاب مصاحبه با شاه اثر مارگارت لاينگ است که به قلم داود قاسم‌پور نگاشته شده است.
تاریخ نگاری انقلاب
چهارمين مقاله‌ اين مجموعه، نقد کتاب «انقلاب اسلامي ايران از چشم‌انداز نظری» اثر جيمز دفرونزو، به قلم رشيد جعفرپور است. نويسنده این کتاب که از نظريه‌پردازان انقلاب‌هاست، در فصل اول كتابِ خود به بحث نظری در مورد جنبش‌های اجتماعی و انقلاب‌ها و در فصل دوم به انقلاب اسلامي و بنيادگرايی اسلامی پرداخته است.پنجمين مقاله‌ اين مجموعه نقد كتاب «حقوق زن در قوانين جمهوری اسلامي ايران» اثر شيرين عبادي است كه توسط علي حيدری نوشته شده است. كتاب مزبور ضمن تشريح حقوق زن از ديدگاه نظام حقوقي ايران، با رويكردي انتقادی مبانی فقهی و حقوقی، حقوق زنان در جمهوری اسلامی ايران را مورد ‌بررسي قرار داده است.در ششمين مقاله‌ی اين اثر نیز آقاي علی حيدری به نقد کتاب «حقوق زن در ايران» نوشته مهناز افخمي پرداخته است.این اثر در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و ۱۹۰ صفحه و به قیمت ۶۰.۰۰۰ ريال روانه بازار نشر شده است.



سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن