تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802951240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عقب نشینی تاکتیکی از نقشه شومی به نام دولت یهود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عقب نشینی تاکتیکی از نقشه شومی به نام "دولت یهود" تهران - ایرنا - نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رغم تلاش هایش از مدتها پیش برای تصویب لایحه ای مبنی بر به رسمیت شناختن دولت یهود، یک روز قبل از به رای گذاشته شدن این طرح در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از موضع خود عقب نشینی کرد.


رژیم صهیونیستی، اخیرا طی نشستی (یک شنبه دوم آذر/٢٣ نوامبر)، پیش نویس لایحه اعلام رژیم صهیونیستی به عنوان وطن ملی برای ملت یهود را تصویب و اعلام کرد.
این خبر پس از انتشار از بلندگوهای رسانه های بین المللی با واکنش وسیعی در عرصه جهانی همراه شد. به طوری که در ظاهر قضیه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از واکنش رسانه ها به این موضوع، تصویب پیش نویس قانونی با عنوان دولت یهود در پارلمان این رژیم را به دلیل تداوم بحران در ائتلاف حاکم به تاخیر انداخت.
این لایحه قرار بود فردا چهارشنبه (پنجم آذر/25 نوامبر) در کنست به رای گیری گذاشته شود.
تصویب چنین مصوبه ای در خود کابینه رژیم صهیونیستی هم با انتقادهای برخی از شخصیت های اپوزیسیون این رژیم در داخل و خارج از سرزمین های اشغالی همراه شده است.
اکثر رسانه های خارجی در گزارش های منتشره در این خصوص از تلاش بنیامین ناتانیاهو از گذشته های دور تاکنون برای تصویب چنین قانونی خبر می دهند.
بنا بر همین گزارش ها، وی می کوشد تا این قانون به صورت اساسنامه اسرائیل محسوب و در آن تصریح شود که اسرائیل دولتی ملی برای ملت یهود است.
بنا بر اخبار رسیده به نقل از تلویزیون رژیم صهیونیستی، طرح پیش نویس برای شناسایی این رژیم به عنوان دولت یهود از سوی "اویگدور لیبرمن" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دستکم به مدت هفت روز به تاخیر افتاد.
سرکردگی جریان مخالف این طرح، دو شریک اصلی ائتلاف حاکم وابسته به جریان میانه رو "تسیبی لیونی" وزیر دادگستری و "یائیر سرلابید" وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که قانون جدید را تایید نخواهند کرد.
در میان سرکرده های رژیم صهیونیستی در خصوص تصویب این طر ح، اختلاف نظرهایی وجود دارد، وزیر دادگستری این رژیم و رهبر حزب "الحرکه"، با شش کرسی در پارلمان رژیم صهیونیستی، تصویب این قانون را ضربه ای به صهیونیسم دانست که سبب متلاشی شدن کابینه رژیم صهیونیستی خواهد شد.
وی تهدید می کند که هرگز اجازه اجرای این "قانون بد" را نخواهد داد و از نتانیاهو می خواهد که به کناره گیری وزیرانش از کابینه و از هم پاشیده شدن ائتلاف به دلیل مخالفت آنها با این قانون، فکر کند.
به رغم تلاش های فراوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای طرح و ارایه چنین قانونی به کنست، در خصوص تایید آن میان وزرای کابینه این رژیم اختلاف نظرهای عمیقی به چشم می خورد.
یائیر لابید وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از حزب "آینده هم وجود دارد"، دارای 19 کرسی در پارلمان این رژیم، به صراحت از عدم رای به نفع این قانون سخن می گوید.
این در حالی است که "یهودا واینشتاین" دادستان کل رژیم صهیونیستی هم ضمن انتقاد از موضوع، این طرح را تضعیف کننده ماهیت دموکراتیک اسراییل می داند.
بنا بر گزارش های رسیده، "مجد کیال" از سازمان "عداله" مرکز حقوق اقلیت عرب در اسراییل، هشدار می دهد که این طرح در صورتی که به قانون تبدیل شود، می تواند نژادپرستی در اسراییل را نهادینه کند.
به اعتقاد وی، دموکراسی حقوق برابر تمامی شهروندان را تضمین می کند، اما این تغییر نژادپرستانه باعث تبعیض بر اساس دین می شود.
بنا بر پیش بینی برخی از مقامات سیاسی بدون حمایت این دو وزیر رژیم صهیونیستی، نتانیاهو ضرر خواهد کرد، زیرا ائتلاف راستگرای تندرو صاحب 68 کرسی از مجموع 120 کرسی پارلمان این رژیم است.
بر اساس گزارش های منتشره ، کابینه رژیم صهیونیستی روز گذشته به رغم انتقادهای زیاد درباره این قانون که حقوق غیر یهودیان در سرزمین های اشغالی را نقض می کند، به نفع این قانون با اکثریت 14 وزیر در برابر شش وزیر معترض رای داد.
این در حالی است که "جنبش مقاومت اسلامی" (حماس) با تاکید بر این که رژیم صهیونیستی را هرگز به رسمیت نخواهد شناخت، اقدام کابینه نتانیاهو در تصویب پیش نویس قانون شناسایی این رژیم به عنوان دولت یهود را زنگ خطری برای جهان اسلام دانست.
حماس با صدور بیانیه ای به جامعه بین الملل درباره تصمیمات و اقدامات نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی که به صورت آشکار در تصویب قانون شناسایی این رژیم به عنوان دولت یهودی هشدار داد.
مقاومت فلسطین هدف صهیونیستها از تصویب این قانون را راه اندازی یک جنگ دینی و سلطه بر کل منطقه عربی و چپاول منابع آن دانست.
از سوی دیگر حماس تاکید کرد که همه گروه های زنده و فعال فلسطین تا برچیدن طرح نژادپرستانه و توسعه طلبانه رژیم اشغالگر قدس، به مقاومت خود در برابر این رژیم ادامه خواهند داد.
تصویب طرح جنجالی موسوم به دولت یهود در حالی از سوی کابینه رژیم اشغالگر به رای گیری گذاشته خواهد شد که نتانیاهو پیشتر تشکیل کشور فلسطین را منوط به شناسایی این رژیم به عنوان دولت یهود توسط فلسطینیان دانسته است.
وی بارها در سخنانش تهدید کرده که فلسطینیان زمانی می توانند انتظار تشکیل کشور مستقل خویش را داشته باشند که اسرائیل را به عنوان دولتی یهودی به رسمیت شناخته و اقداماتی نیز به منظور تضمین امنیت این رژیم انجام دهند.
نتانیاهو در حالی فلسطینیان را به اقدامات یک جانبه و شکست مذاکرات سازش متهم می کند که مسبب اصلی شکست مذاکرات و به بن بست رسیدن آن خود اوست، زیرا همواره بر ادامه شهرک سازی و اتخاذ تصمیم های یکجانبه اصرار دارد و از تعهدات خود شانه خالی می کند.
وی که ادامه شهرک سازی در قدس و اطراف آن را حق رژیم صهیونیستی می داند، فلسطینیان را متهم می کند که با انجام اقدامات یکجانبه فرصت های تحقق صلح را از بین می برند.
یکی دیگر از منابع خبری غربی با انتشار گزارشی در این باره، می نویسد: کابینه اسرائیل در یک نشست جنجالی سرانجام لایحه ای را به تصویب رساند که به گفته منتقدان "خصلت یهودی بودن" را بر "دمکراسی" در نظام این کشور اولویت می دهد.
به نوشته این منبع خبری، براساس این لایحه خصلت کشور اسرائیل بر "یهودی بودن" آن استوار است، به همین دلیل بحث های شدیدی در کابینه اسرائیل بر سر این لایحه صورت گرفته و برخی از سیاستمداران اسرائیلی آن را مغایر با مفاد قانون اساسی این کشور می دانند.
اخبار منتشره به نقل از محافل حکومتی رژیم صهیونیستی، حاکی است که از 14 وزیر شرکت کننده در نشست دولت، 6 نفر از آنها علیه این لایحه رای داده اند.
به نوشته برخی دیگر از رسانه های خارجی، در صورت تصویب این لایحه در پارلمان رژیم صهیونیستی نه تنها ویژگی "یهودیت" در نظام حکومتی این کشور مستحکم خواهد شد، بلکه "حقوق و قوانین یهودی" از جایگاه محکم تر و بالاتری نسبت به قانون گذاری عرفی در این کشور برخودار می شود.
بنا بر این لایحه، قرار است که زبان عربی به عنوان یکی از زبان های رسمی نقشی در جامعه اسرائیل نداشته باشد.
گزارشها از سخنرانی نتانیاهو، پیش از نشست کابینه این کشور خطاب به مخالفان خبر داده و به نقل از وی می نویسند: برخی می خواهند که دمکراسی در مقایسه با خصلت یهودی در نظام دولتی اسرائیل اولویت داشته باشد و برخی دیگر وزن یهودیت را در دولت بیش از دمکراسی می دانند، اما در این لایحه، این دو اصل هم وزن یکدیگر هستند.
نتانیاهو که می کوشد میان وزیران راست گرا و میانه رو موضعی مستقل و متعادل اتخاذ کند، در مقابل لایحه پیشنهادی هیچ برنامه دیگری را مطرح نساخته و هنوز معلوم نیست که اختلافات شدید در کابینه اش را بر سر این لایحه چگونه حل و فصل کند.
به گفته کارشناسان سیاسی، از آنجایی که انتخاب رهبر حزب لیکود در اوایل ژانویه 2015 صورت می گیرد، به نظر می رسد که نتانیاهو با حمایت ضمنی از این لایحه امیدوار است که جریان های تندرو در حزب لیکود را به حمایت از خود ترغیب کند.
در حالی که بیش از ۶/ ۱ میلیون شهروند عرب در فلسطین اشغالی زندگی می کنند، نمایندگان سیاسی فلسطینی نگران هستند که اقلیت نسبتا گسترده عرب تبار و عرب زبان حقوق شهروندی خود را در این منطقه از دست بدهند.
به گفته فلسطینی ها این لایحه زمینه تبعیض قانونی علیه عرب ها را در اسرائیل فراهم می کند.
به نوشته رسانه خارجی دیگری، این طرح برای قانونی شدن باید به تصویب مجلس اسراییل برسد، اما تصویب آن در کابینه این کشور باعث تشدید تنش در میان اعراب اسراییلی و فلسطینیان خواهد شد.
این منبع خبری هم به تشدید بی ثباتی در دولت رژیم صهیونیستی همزمان با تایید این طرح از سوی نمایندگان کنست اشاره کرده، می افزاید: این طرح ماهیت یهودی اسراییل را به رسمیت می شناسد، قانون شرع یهود را نهادینه و زبان عربی را از لیست زبانهای رسمی خارج می کند.
مخالفان می گویند که این طرح به ماهیت دموکراتیک اسراییل صدمه می زند و گروههای حقوق بشر آن را نژادپرستانه می خوانند.
رسانه غربی دیگری از کابینه رژیم صهیونیستی به عنوان "کابینه دو پاره" یاد کرده و نوشت: با آن که کابینه دوپاره اسرائیل روز یکشنبه لایحه فوق را قبول کرد، اما پیش از این که تبدیل به قانون شود باید به تایید پارلمان آن کشور نیز برسد.
به نوشته منبع خبری فوق، این لایحه خواستار به رسمیت شناخته شدن هویت یهودی اسرائیل شده و خواستار سازماندهی قوانین یهود می شود و همچنین عربی را زبانی رسمی در اسرائیل نمی داند.
همین رسانه با اشاره به مخالفت سرسختانه منتقدان با این لایحه، به نقل از آنها می افزاید: این لایحه روح دمکراتیک اسرائیل را که اعراب ۲۰ درصد جمعیتش را تشکیل می دهند، خدشه وارد می کند.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با این لایحه موافق است و می گوید می تواند حقوق فردی تمامی شهروندان را تامین کند، اما آیا تنها یهودیان حق تعیین سرنوشت کشور را دارند.
گزارش از: مینا غفرانی آذر
خاورم**7074**1566


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن