تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799631641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه در كردستان با ساير مناطق كشور هماهنگ نيست


واضح آرشیو وب فارسی:کورد نیوز: تاریخ انتشار : 16:00:36 , 1393/09/04
علوي:
توسعه در كردستان با ساير مناطق كشور هماهنگ نيست
علوی نماينده مردم شهرستان هاي سنندج، ديواندره و كامياران با بیان اینکه متاسفانه طی دهه‌های گذشته نسبت به استان کردستان بد عمل کرده‌اند، افزود: اگر چه پس از انقلاب اسلامی به کردستان توجه بیشتری شد اما روند توسعه هماهنگ دیگر مناطق ایران نبوده است.


سيد احسن علوي در نشست علني مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان‌دستور خود ضمن تبريک هفته بسيج گفت: لازم مي‌دانم از تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي به‌خصوص از آقاي ظريف به‌عنوان ديپلمات کارکشته و کاردان در انجام ماموريت خود قدرداني کنم.


نماينده مردم سنندج و ديوان‌دره و كامياران خطاب به ملت ايران با بيان اينکه منطقه حساس خاورميانه اين روزها بيشتر از هر زماني دستخوش تغيير و تحولات بنيادين قرار گرفته است، افزود: بازيگران منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي نيز از تحليل ماهيت و سمت و سوي اين تحولات عاجز ماندند.


وي با بيان اينکه تغييرات، اختلافات و جنگ‌هاي خاورميانه به اندازه تاريخ کهن اين مرز و بوم اساسي و بنيادين خواهد بود، ادامه داد: در يک سده گذشته زمان کشف معادلات ژئواستراتژيک و ژئوپوليتيک در خاورميانه، اين منطقه به ميدان تاخت و تاز کشورهاي برتر نظام بين‌المللي قرار گرفته و اين منازعه در حالي که بسياري بر اين باورند که بعد از ورود به قرن 20 رو به افول يا کاهش خواهد گذاشت روزبه‌روز ابعاد وسيع‌تر و پيچيده‌تري به خود مي‌گيرد به شيوه‌اي که فهم و پردازش اين تغييرات از توان بسياري از بازيگران برنمي‌آيد و در نتيجه در پيدا نمودن راه راست در تحليل مسائل با اشتباه روبرو مي‌شوند.


علوي با بيان اينکه در سال‌هاي اوايل قرن 21 ظهور پديده فراتروريستي بر ابعاد ماهيت بين‌المللي به نام داعش مانعي بر تمام نگرش‌هاي خوشبينانه مفرط دکترين‌هاي ليبرال دموکراسي آمريکا همچون جهان امن و دموکراسي بود که اتفاقاً همين دکترين‌هاي سرمايه‌سالارانه مقدمات جنگي اشغالگرانه و در نهايت سر بر آوردن جريانات فراتروريستي با ماهيت بين‌المللي را سبب شدند، ادامه داد: امروز منطقه حساس خاورميانه متاسفانه به جولانگاه اين گروهک‌هاي تروريستي و تکفيري مبدل شده است و از آنجا که فاقد عقلانيت است داراي هيچگونه استراتژي نمي‌باشد. اين فاکتور و موجبات پيچيدگي و آشفتگي اين ماهيت تروريستي غيرقابل پيش‌بيني و به دور از انتظار است.


اين نماينده مردم در مجلس نهم با بيان اينکه مسئله‌اي که هيچ راه گريزي جز اعتراف به آن وجود ندارد، اينکه توحش داعش و ديگر گروه‌ها ميراثي است که از دوران ما قبل تاريخ به ارث رسيده است يعني سر بريدن انسان‌ها با شيوه‌هاي جديدتر، تصريح کرد: اگر نخواهيم فقط دوره تاريخي را مقصر دانست يا بخواهيم گذشته را به محاکمه و مجازات کنيم کشورهاي عربي قرن‌هاست که در اين باتلاق گير کرده و در جا مي‌زند.


وي با بيان اينکه مناطق کردنشين عراق و سوريه همچنين ساير گروه‌هاي ديني و مذهبي همچون ايزديان، مسيحيان، شيعيان يکي از اهداف اصلي و اساسي اين جريان دهشتناک قرار گرفته که کوباني اکنون به سنبل مبارزات ملت‌هاي خاورميانه‌اي که مي‌خواهند به دور از سلطه و اشغال قدرت‌هاي بين‌المللي صاحب اراده و حق تعيين سرنوشت خود باشند، تبديل شده است، گفت: در اين راستا وظيفه تمام ملت‌هاي آزاد و بيدار جهان و کشورهاي مدافع ملت‌ها و مخالف دخالت قدرت‌هاي امپرياليستي است که امروز صف خود را در ميان صف‌آرايي‌هاي موجود مشخص و دفاع از کوباني که اکنون رسالت آخرين سنگر ارتش مقاومت عليه نظم موجود است با همت و کمک‌هاي خود انجام دهند، گفت: از آنجا که رسالت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران که دفاع از مستضعفان در برابر مستکبران است همچنين دفاع از تمام جنبش‌هاي انقلابي که آرمان آزادي را در سر مي‌پرورانند، مي‌باشد.


علوي با بيان اينکه با افتخار تمام بايد اظهار کرد ايران در اين برهه نيز اقتدار و مشي دفاع از مظلوم عالم را به رخ قدرت‌ها کشيد و اين‌بار نيز با دفاع قدرتمندانه همراه با کمک‌هاي مالي و معنوي که به کردهاي عراق و سوريه به عمل آمد، روندي را در منطقه خاورميانه که توسط آمريکا و رژيم صهيونيستي با همراهي برخي کشورهاي عربي طراحي شده بود، تغيير داده و مردم مظلوم منطقه را از توحش گروه‌هاي افراطي نجات داد توضيح داد: لازم مي‌دانم از اين اقدام انسان‌دوستانه جمهوري اسلامي تشکر کنم.


نماينده مردم سنندج و ديواندره و كامياران در مجلس شوراي اسلامي خطاب به رئيس جمهور با بيان اينکه در موعد انتخابات که آشنايي مردم کردستان با شما با حرف‌هاي عارفانه آغاز شد مردم منطقه دلخوش از اينکه شعارهاي انتخاباتي و نويدهاي شما بي‌ترديد کردستان را متحول خواهد ساخت، اينک بازخواني پرونده اين دولت و دولت گذشته و ارزيابي همه‌جانبه عملکرد آنها نشان مي‌دهد که پس از به قدرت رسيدن از تعلقات گفتماني خود فاصله گرفته و به بهانه کثرت کارهاي اجرايي، شعارهاي اوليه خود را به گفتمان جديدي مبتني بر قدرت حاصله از رأي مردم تبديل کرده است، تصريح کرد: بيش از يک سال و 4 ماه از دولت يازدهم مي‌گذرد علي‌رغم درخواست‌هاي متعدد مجمع نمايندگان کردستان متاسفانه نه تنها از عزيمت به کردستان خبري نيست بلکه از برگزاري جلسه با نمايندگان استان به‌رغم وعده‌هاي پيش‌بيني مبني بر تشکيل کميته براي بررسي رفع مشکلات استان کردستان که سال‌هاست بر اثر بي‌توجهي مسئولان اين مشکلات تلنبار شده، خبري نيست.


وي با بيان اينکه مردم استان کردستان به شدت به اين وضعيت بدبين و از آن ناراضي هستند، گفت: لذا پندار ما بر اين است که فقدان براي يک پروژه که قابليت افتتاح با دستان با کفايت رئيس جمهور داشته باشد، خود دلالتي بر عمق محروميت استان کردستان و دليلي بر عدم حضور هيات دولت در اين استان است.


علوي با بيان اينکه متاسفانه طي دهه‌هاي گذشته نسبت به استان کردستان بد عمل کرده‌اند، افزود: اگر چه پس از انقلاب اسلامي به کردستان توجه بيشتري شد اما روند توسعه هماهنگ ديگر مناطق ايران نبوده است.


وي با بيان اينکه در زمينه ايجاد صنايع پيشرفته در کردستان، اقدام قابل توجهي نشده است، گفت: راه‌هاي کردستان همچنين در بدترين وضعيت، به سر مي‌برند و وضعيت بيکاري در اين استان بيداد مي‌کند. کشاورزي ما و در کنار آن صنايع تبديلي که مي‌تواند موجب توسعه استان باشد رها شده و ميراث فرهنگ و شخصيت‌هاي برتر فرهنگي هنري اين استان مورد بي‌توجهي قرار گرفته است.


اين نماينده مردم در مجلس نهم با بيان اينکه محيط‌زيست و جنگل‌هاي ما هر سال در حال نابودي و در مرز آتش‌سوزي است، ادامه داد: پروژه‌هاي مهمي همچون راه‌آهن و سدها به صورت ناتمام مانده و سال 83 بسياري از اين پروژه‌ها آغاز شده ولي بيشتر از 50 درصد پيشرفت ندارد.


وي با بيان اينکه صنعت که موتور محرک بسياري از بخش‌هاي ديگر اقتصادي است در کردستان وجود ندارد، افزود: سرمايه‌گذاري در استان با نيازمندي‌هاي جامعه فاصله زيادي دارد که بيشتر واحدهاي توليدي صنعتي به حالت تعطيل و نوعاً به صورت غيرفعال در آمده و حاميان آنها بزرگترين بدهکاران بانک‌ها شده‌اند.


به گزارش خانه ملت، نماينده مردم سنندج و ديوان‌دره و كامياران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه برخوردهاي احساسي و غيرکارشناسي به موضوع سرمايه‌گذاري نگاه آماري به اين بخش نتايج خوبي نداشته است، تصريح کرد: اميد است با توجه و عنايت جدي و کاربردي در دولت يازدهم واحدهاي صنعتي راه‌اندازي شود و دانشگاه‌ها و مرکز آموزشي به مرکز تربيت  تحصيل‌کردگان بيکار تبديل شده و اين بخش جامع متناسب با بازار کار نمي‌باشد لازم است رسيدگي شود.


 



16:00:36 , 1393/09/04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کورد نیوز]
[مشاهده در: www.kurdnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن