تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819232363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس سازمان بهزیستی : همکاری برخی دستگاه ها با این سازمان کافی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس سازمان بهزیستی : همکاری برخی دستگاه ها با این سازمان کافی نیست مشهد - ایرنا - رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: همکاری برخی دستگاه ها با این سازمان برای پیشبرد اهداف اجتماعی ، کافی نیست.


به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، همایون هاشمی در کارگاه آموزشی توجیهی مدیران حراست ادارات کل بهزیستی سراسر کشور در مشهد افزود : برای تحقق جامعه ای با زندگی بهتر برای همه، تمام دستگاه ها باید با این سازمان همکاری مجدانه داشته باشند.
وی گفت: بهزیستی یک موضوع جهانی است و تمام کشورها برای آن برنامه جامع دارند اما در کشور ما سازمان های اجرایی همکاری مطلوب و درک مشترک از موضوع "بهزیستی به معنای زندگی بهتر برای همه"، ندارند.
وی بیان کرد: در حالی که برخی دستگاه ها در ایجاد معلولیت به صورت مستقیم یا غیر مستقیم نقش و مسؤولیت دارند اما در حل مشکلات معلولین و سایر اعضای جامعه هدف این سازمان، همه نگاه ها به سوی بهزیستی است.
وی با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی ادامه داد: نقطه شروع مباحث اجتماعی، شبکه ای است که عناصر موجد آن یک نفر و یک سازمان نیستند و با اینکه تمام گروه های اجتماعی و سازمان های موجود در این زمینه مسؤولیت و نقش دارند، خروجی این مشکلات به سازمان بهزیستی می آید.
هاشمی با اشاره به تعریف 159 وظیفه و 17 مأموریت برای سازمان بهزیستی افزود: با این همه تکلیفی که برای بهزیستی تعریف و تدوین شده، تمهیدات و قدرت لازم برای انجام این وظایف و ماموریت ها در اختیار بهزیستی قرار نگرفته است.
وی تاکید کرد: بهزیستی به بودجه اندک دولت و کمک های خیرین محدود نمی شود و همه گروه های مرجع و تأثیرگذار اجتماعی باید در این صحنه وارد شوند و به وظیفه انسانی، دینی و اجتماعی خود عمل کنند.
وی گفت: دستگاه های رسانه ای و اطلاع رسانی نباید برای تحقق اهداف بهزیستی، پول مطالبه کنند چون هدف بهزیستی، کاهش معلولیت و آسیب های اجتماعی است و این هدف، یک هدف اجتماعی است که سود آن به تمام جامعه می رسد.
هاشمی افزود: بهزیستی 180 هزار بیمار روانی و 100 هزار معلول ضایعه نخاعی در کشور زیر پوشش دارد که خدمت رسانی به این گروه وسیع وظیفه بسیار دشوار و سنگینی است.
وی بیان کرد: بسیاری از سازمان ها و دستگاه ها در بروز معلولیت، بیماری های روانی و آسیب های اجتماعی نقش دارند اما به دلیل نداشتن فهم مشترک از موضوع بهزیستی و مشکلات اجتماعی، وظایف بهزیستی، معطل مانده است.
وی ضمن انتقاد از عدم تخصیص بودجه برای پیشگیری در دستگاه های اجرایی با وجود تأکید قانون گفت: بسیاری از دستگاه های دولتی موظف شده اند اداره مبارزه با اعتیاد دایر کنند اما هیچ سازمانی این کار را انجام نداده است.
رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مسؤولیت و وظایف مدیران حراست بهزیستی، سلامت و امنیت را از مقولات مهم جهان امروز دانست و افزود: اگر امنیت نباشد سلامت اجتماعی در خطر قرار می گیرد بنابراین مدیران حراست باید ضریب امنیت اجتماعی را در جامعه هدف سازمان افزایش دهند.
وی ادامه داد: مدیران حراست باید ضمن انجام وظایف سازمانی، در تصمیمات مدیر اجرایی دستگاه مشارکت کنند و بر روند اجرای قوانین نیز نظارت نمایند تا حقوق کارکنان و مددجویان سازمان ضایع نشود.
رییس سازمان بهزیستی، داشتن بصیرت و آگاهی، علم و دانش امنیتی و حفاظتی، احاطه به وظایف و مأموریت های بهزیستی و شناخت عمیق جامعه هدف سازمان را از دیگر وظایف مدیران بهزیستی برشمرد.
وی افزود: مدیران حراست باید اعتمادآفرین بوده و به اصول اخلاق حرفه ای نیز پایبندی کامل داشته باشند تا کارها در مسیر تحول مطلوب پیش برود./1
7496 / 664


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن