تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802776865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دور سوم آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دور سوم آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده
با تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در مجموع سه مرحله حدود 11.2 میلیارد دلار از درآمدهای بلوکه شده ناشی از فروش نفت که تا بیش از این دریافت آن در هاله ای از ابهام وجود داشت آزاد شده و به حساب بانک مرکزی کشورمان واریز می شود.
کد خبر: ۴۵۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰ - 25 November 2014


با تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در مجموع سه مرحله حدود 11.2 میلیارد دلار از درآمدهای بلوکه شده ناشی از فروش نفت که تا بیش از این دریافت آن در هاله ای از ابهام وجود داشت آزاد شده و به حساب بانک مرکزی کشورمان واریز می شود.

به گزارش ایسنا، در سال گذشته و در دور اول مذاکرات هسته‌ای در کنار تمامی توافقات انجام شده قرار بر این شد تا طی هشت مرحله و از اول فوریه تا 20 ژوییه 4.2 میلیارد دلار از دارایی های ایران که به دلیل تحریم ها بلوکه شده بود آزاد و در اختیار کشورمان قرار گیرد.

بنابر توافق اول ژنو آزاد سازی این 4.2 میلیارد دلار در سال 2014 به این ترتیب بود که550 میلیون دلار در اول فوریه، ۴۵۰ میلیون دلار اول مارس، ۵۵۰ میلیون دلار ۷ مارس ، ۵۵۰ میلیون دلار ۱۰ آوریل، ۴۵۰ میلیون دلار ۱۵ آوریل، ۵۵۰ میلیون دلار ۱۴ می، ۵۵۰ میلیون دلار ۱۷ ژوئن و ۵۵۰ میلیون دلار در تاریخ ۲۰ ژوییه آزاد شود که در پایان این زمانبندی منابع مورد نظر آزاد و در ادامه واریز شد.

اما بعد از دور اول که مذاکرات هسته‌ای چهار ماه دیگر تمدید شد، در دور دوم نیز آزاد سازی 2.8 میلیارد دلار دیگر از درآمدهای ارزی ایران در شش مرحله و از مرداد تا آذر ماه در دستور کار قرار گرفت.

طبق توافق انجام شده، زمانبندی آزادسازی 2.8 میلیارد دلار هم در سال جاری میلادی این گونه بود که قسط اول به مبلغ 500 میلیون دلار در اول اوت، قسط دوم 500 میلیون دلار در 25 اوت، قسط سوم 400 میلیون دلار 17 سپتامبر، قسط چهارم 500 میلیون دلار10 اکتبر، قسط پنجم 500 میلیون دلار سوم نوامبر و قسط ششم 400 میلیون دلار 23 نوامبر، آزاد و دراختیار بانک مرکزی قرار گیرد.

این درحالی است که تاکنون تمامی اقساط دارایی 2.8 میلیارد دلاری سررسید و مبالغ آن آزاد شده اند و مراحل نهایی واریز یکی دو قسط آخر نیز در حال انجام است.

اما با فرارسیدن سوم آذرماه و پایان دور دوم توافقات ژنو، تیمهای مذاکره تصمیم بر تمدید مجدد توافق ژنو به مدت هفت ماه و تا نهم تیرماه سال 1394 گرفتند.

توافق برای آزاد سازی 4.2 میلیارد دلار دیگر از درآمدهای خارج از دسترس ایران از درست آورهای تمدید مذاکرات بود.

براین اساس قرار شد تا طی این هفت ماه و در یک دوره شش ماهه هر ماه 700 میلیون دلار درآمد ارزی ایران آزاد شده و از طریق اقدامی مشترک دراختیار ایران قرار گیرد. هنوز زمانبندی دقیق پرداخت این 4.2 میلیارد دلار مشحص نشده اما قرار است که دور تازه مذاکرات بزودی آغاز شود.

این درحالی است که طی مرحله اول و دوم توافق ژنو حدود هفت میلیارد دلار از منابع مانده در خارج بازگشت که با احتساب ارزهایی که در دور سوم آزاد می شود در مجموع بیش از 11.2 میلیارد دلار از درآمدهای ارزی بلوکه شده به کشورمان برمی گردد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن