تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806749000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت پمپ سوخت رسان هواپیماهای سبک و فوق سبک


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ساخت پمپ سوخت رسان هواپیماهای سبک و فوق سبک


سوختگیری هواپیماهای فوق سبک، تا کنون با استفاده از بالن و به صورت دستی انجام می شد و استفاده از پمپ های الکتریکی بنابرخطرهایی که امکان دارد، برای سوخت گیری اینگونه ها هواپیماها ایجاد کند، ممنوع بوده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محققان ایرانی برای نخستین بار در کشور یک دستگاه سوخت رسانی برای هواپیماهای سبک، فوق سبک و هلیکوپترها با استفاده از فشار هوا طراحی و ساختند.

سوخت

محسن دشتی، مسئول فنی شرکت دانش بنیان سازنده این سیستم  دستگاه گفت: سوختگیری هواپیماهای فوق سبک ، هلیکوپتر و هواپیماهای سبک تا به حال با استفاده از بالن و به صورت دستی انجام می شد و استفاده از پمپ های الکتریکی بنابرخطرهایی که امکان دارد برای سوخت گیری اینگونه ها هواپیماها ایجاد کند، ممنوع بوده است.

وی توضیح داد: طرح اولیه این پمپ بنابر نیازی که درزمینه پروازهای تفریحی وآموزش خلبانی و مشکلاتی که با آن مواجه بودیم، احساس می شد مطرح ، کار طراحی و ساخت نمونه اولیه آغاز شد.

دشتی اظهارکرد: این کاربه عنوان یک طرح پژوهشی شروع شد، شش ماه کارتحقیقاتی بر روی طرح اولیه انجام و نمونه های اولیه ساخته شد، تا اینکه نمونه نهایی تولید شد.

وی ادامه داد: از زمستان پارسال این کار شروع شد و هفت ماه طول کشید تا اینکه نمونه صنعتی آن تولید شود . این نمونه برای سوختگیری پروازهای آموزشی مورد استفاده قرار گرفته است و اکنون تمام سوختگیری های شرکت از این طریق و با این دستگاه انجام می شود.

به گفته دشتی، یکی از قابلیت های این پمپ کارکرد آن با فشارهوا است و هیچ سیستم الکترونیکی و الکتریکی در آن استفاده نشده و مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری بوده و برای ساخت و استفاده ازاین پمپ، از شرکت نفت تاییدیه لازم دریافت شده است.

وی گفت: جلوگیری از تبخیر بی رویه بنزین، خروجی پمپ 50 لیتر در دقیقه، مصرف پمپ هوای فشرده بدون استفاده از برق، جلوگیری از اتلاف سوخت تا صفر درصد نسبت به اتلاف سوخت با گالن که 37 درصد است و اندازه گیری خروجی بنزین از مزایای پمپ حمل بنزین هواپیماهای آموزشی است.

وی ادامه داد: فعالیت این پمپ بدون استفاده از انرژی برق و یا وابستگی به هیچگونه موتوردیزلی از دیگر مزیت های این پمپ است.

دشتی یادآورشد: هواپیماهای فوق سبک با گالن سوختگیری می شود که هدر رفت سوخت، تبخیر و ریخته پاش آن 40 درصد است اما با استفاده از این پمپ این تبخیر و هدر رفت به زیر سه درصد رسیده است.

عضو این شرکت دانش بنیان افزود: سوختگیری هواپیما با این پمپ خیلی سریع ودقیق انجام می شود زیرا خروجی این پمپ 50 لیتر در دقیقه است و نهایت ظرفیت هواپیمای فوق سبک (یو ال ultra light) بین 120 تا 150 لیتر است که با استفاده از این پمپ کمتر ازسه تا چهار دقیقه سوختگیری انجام می شود در صورتی که قبلا حداقل یک ربع طول می کشید تا مخزن هواپیما را با خطر پرکنند، اما با استفاده از این دستگاه حتی یک نفر براحتی می تواند سوختگیری آن را انجام دهد.

وی در خصوص مقایسه این دستگاه با نمونه خارجی اظهارکرد: نمونه خارجی این دستگاه وجود دارد ولی با این سیستم کار نمی کند اکثرا یا با موتور دیزل است و یا اینکه سیستم های الکترونیکی دارد، ولی اینکه با سیستم فشارهوا و هوای فشرده فعال شود برای اولین بار است که در کشور انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ایده این فردی بوده و برای ساخت این دستگاه یک تیم پنج نفره اعم از کارشناسان فنی و طراحی فعالیت داشته اند گفت: درهفتمین دوسالانه نمایشگاه بین المللی هوا وهوانوردی ایران در کیش(27 تا 30 آبان ماه)، این پمپ مورد استقبال بسیاری ازشرکت های هواپیمایی و فرودگاه های خصوصی که پروازهای تفریحی انجام می دهند قرار گرفت و حتی چندین سفارش ساخت دستگاه دراین نمایشگاه داده شد.

وی اظهارکرد: نمونه اولیه این دستگاه ساخته و سرمایه گذاری های لازم جهت ساخت فراهم شده است و در هفتمین نمایشگاه بین المللی هوا و هوانوردی سفارش ساخت پنج دستگاه برای چندین سازمان ارائه شده است.

دشتی در زمینه ارز آوری این محصول برای کشور یادآور شد : همکاری و صادرات این محصول به کشورها و شرکت های خارجی که در زمینه هواپیمای فوق سبک کار می کنند از جمله آذربایجان و ارمنستان در دستور کار قرار گرفته اما برای صادرات بیشتر این محصول و ارز آوری نیاز به تعاملات بیشتراست.


 


سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن