تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819661106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سطح تحصیلات در کاهش جرایم موثر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس سازمان سوادآموزی کشور: سطح تحصیلات در کاهش جرایم موثر است تهران - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان سوادآموزی کشور گفت: سطح تحصیلات در کاهش جرایم بسیار موثر است چرا که جهل مردم باعث افزایش خطا و همچنین سوء استفاده از این جهل خواهد شد.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا، علی باقرزاده افزود: این تفکر که آدم های بزرگ تر اگر چه بی سوادند ولی از طریق ارتباطات اجتماعی اطلاعات کسب می کنند، تفکر نابجایی است زیرا در دنیای امروز این اطلاعات گسسته، عقب ماندگی ها را جبران نمی کند.
وی با بیان اینکه حدود 780 میلیون نفر در دنیا با این تعریف بی سواد و 80 درصد این تعداد در دوازده کشور دنیا هستند، اظهار داشت: براساس آخرین آمار سرشماری کشوری در سال 90 حدود 9 میلیون و 700 هزار نفر بی سواد بالای شش سال و 11میلیون کم سواد و 9 میلیون در حد سواد دوره راهنمایی در کشور ایران وجود دارد.
رییس سازمان سوادآموزی کشور تصریح کرد: اصفهان رتبه پنجم بی سوادی سن بالای شش سال را در کشور با حدود 518 هزار نفر و در بخش کم سوادی زیر 50 سال رتبه ششم به خود اختصاص داده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، باقرزاده افزود: سواد آموزی در کشور امروز با سه مشکل اساسی مواجه است که شامل عدم وجود اراده دسته جمعی برای ریشه کن کردن بی سوادی، عدم تقاضای سواد آموزی از طرف مردم و عدم وجود اطلاعات ثبتی قابل اعتماد برای شناسایی افراد است.
وی تصریح کرد: هر چند برنامه هایی که از صدا و سیما پخش می شود دارای آرم سواد آموزی است اما اثر خاص و مفیدی بر مخاطبان ندارد و ضروری است در ساخت برنامه ها به صورت غیرمستقیم بیسوادان به سمت سوادآموزی تشویق شوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به جز حوزه سواد آموزی در آموزش و پرورش هیچ ارگان و نهاد دیگری در مسیر آموزش تخصصی این افراد اقداماتی انجام نمی دهد و محتوایی برای جذب افراد بی سواد و کم شواد تولید نشده است.
فراهنگ ** 1883 ** 1569


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن