تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805453221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به احترام زندگي پشت خط عابر بايستيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: به احترام زندگي پشت خط عابر بايستيم
نویسنده : سرهنگ عين‌الله جهاني 


ترافيك يا آمد و شد، كاري جمعي است. ما در هنگام رانندگي فقط با عبور و مرور پياده‌ها در خيابان مواجه نمي‌شويم به همين دليل طبق قانون مجاز نيستيم هر طور كه مي‌خواهيم رانندگي كنيم چراكه نتيجه كارهاي ما روي خودمان نيز تأثير مي‌گذارد. در تمام شهرها براي پياده‌ها و سواره‌ها، محل جداگانه‌اي مشخص شده است. تصور كنيد روزي اين مرزها برداشته شود و همه عابران و خودروها از يك محل عبور كنند، چه اتفاقي مي‌افتد؟ سرعت خودروها بسيار پايين مي‌آيد و تلفات عابران هم بسيار زياد مي‌شود. برخورد تن به تن دو عابر يا برخورد دو خودرو در خيابان‌ها كه معمولاً سرعت تا 50 كيلومتر بر ساعت است خسارات عمده‌اي را به بار نمي‌آورد اما اگر جاي يكي از خودروها با يكي از عابران عوض شود اين خسارات و تلفات تا مرز فاجعه پيش مي‌رود.
از اين تصادف و خطر كه بگذريم بي‌نظمي در عبور و مرور و وارد شدن عابر به سطح سواره‌رو هم باعث كندي حركت و ترمزهاي مداوم خودروها مي‌شود. همه ما وقتي در حال رانندگي هستيم از ورود يكباره عابران به وسط خيابان عصباني مي‌شويم. كم شدن سرعت، ترمزهاي پياپي، عوض كردن مداوم دنده و مهم‌تر از آن هراس برخورد با يك عابر رانندگي ما را به كاري سخت تبديل مي‌كند. اين خستگي‌ها، عصبي شدن و بعضاً پرخاش را به دنبال دارد. از سوي ديگر اين كم و زياد شدن مدام سرعت تأثير زيادي بر مصرف سوخت و به تبع آن بالا رفتن هزينه‌هاي خودرو و همچنين استهلاك آن و از همه مهمتر آلودگي هوا را هم در پي دارد. اگر به ورود عابر پياده به سواره‌رو به طور سطحي نگاه كنيم شايد يك رفتار عادي باشد اما در نگاهي دقيق مشخص مي‌شود كه چه اثرات غيرقابل جبراني را به دنبال دارد.
روي ديگر اين سكه هم تعرض رانندگان به حريم پياده‌هاست. مطابق ماده 141 آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي در گذرگاه پياده كه چراغ راهنمايي نداشته باشد حق تقدم عبور با پياده‌هاست. شايد افرادي كه سن و سالشان بالاست به ياد داشته باشند كه تا 3 دهه قبل از اين، رانندگان توجه چنداني به چراغ قرمز نداشتند و عبور از چراغ زماني كه افسر پليس حضور نداشت بسيار اتفاق مي‌افتاد اما رفته رفته اين فرهنگ غلط اصلاح شد و خوشبختانه امروز ديگر شاهد چنين تصاويري در سطح شهر نيستيم. اما متأسفانه هنوز درباره خط‌كشي‌هاي بدون چراغ بايد كار زيادي را انجام دهيم. خط‌كشي و تقدم در عبور از روي خط‌كشي حق قانوني عابر پياده است. ما وظيفه داريم به عنوان يك راننده زماني كه عابري وارد سواره‌رو مي‌شود در پشت خط ايست بايستيم و اجازه بدهيم كه عابر از عرض راه بگذرد. ايستادن ما احترام به حقوق شهروندي است مگر نه اينكه ما ايراني‌ها عادت داريم وقتي كسي از در وارد مي‌شود به احترام او مي‌ايستيم؟ پس بايد از اين پس هم در كوچه و خيابان به احترام زندگي پشت خط عابر پياده بايستيم. مي‌بينيد كه در عبور ما بده‌وبستاني برقرار است. اگر راننده به احترام عابران پشت خط بايستد و در مقابل اگر عابران به احترام رانندگان فقط از محل‌هاي مشخص شده بگذرند، خيابان‌هايي قانونمند و ترافيكي روان خواهيم داشت. اين احترام مسلماً دوطرفه و متقابل است به قول قديمي‌ها «از هر دست بدهي از همان دست مي‌گيري.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن