تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802767518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش ملی دهمین سالگرد تاسیس شورای عالی عتف برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همایش ملی دهمین سالگرد تاسیس شورای عالی عتف برگزار می شود تهران-ایرنا- قائم مقام دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)،گفت: همایش ملی دهمین سالگرد تاسیس این شورا روز 29 بهمن برگزار می شود.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی شورای عتف، دکتر «محمد ابویی اردکان» در خصوص بررسی نقش و جایگاه شورای عالی عتف در نظام ملی نوآوری گفت: ادبیات موضوع نظام ملی نوآوری پس از تشکیل شورای عالی عتف در کشور ترویج یافته است و باید نگاهی مجدد به جایگاه شورای عالی عتف در نظام ملی نوآوری و احتمالا احیا و روزآمدسازی این نظام داشته باشیم.
وی افزود: امسال دهمین سالگرد تصویب قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سالگرد تأسیس شورای عالی عتف است.
ابویی گفت: به همین مناسبت در آخرین جلسه شورای عالی پیشنهادی از سوی دبیرخانه مبنی بر برگزاری همایش ملی دهمین سالگرد تأسیس شورای عالی عتف مطرح شد که به تصویب اعضای شورا رسید.

*** شورای عالی عتف، بررسی عملکرد گذشته، ترسیم چشم ­انداز آینده
دکتر ابویی اردکان بابیان اینکه برگزار کننده این همایش مرکز تحقیقات سیاست علمی است، گفت: در نظر داریم طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این همایش را در روز 29 بهمن ماه سال جاری برگزار کنیم.
رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور ضمن بیان اینکه اعضای شورای عالی، کمیسیون دائمی و کمیسیون های تخصصی مدعوین این همایش هستند اذعان کرد: هدف این همایش تبیین و تقویت جایگاه شورای عالی عتف به عنوان بالاترین نهاد در سیاست گذاری علم و فناوری است.
قائم مقام دبیر کل شورای عالی عتف «شورای عالی عتف، بررسی عملکرد گذشته، ترسیم چشم­انداز آینده» را شعار این همایش عنوان کرد.
وی افزود: تلاش می شود در این همایش یک روزه فعالیت های مدیریتی داخل دبیرخانه مورد بحث و بررسی قرار گیرد و گزارش عملکردی نیز از آنچه در خصوص وظایف و تکالیف قانونی بر عهده شورا بوده است به مخاطبان ارائه شود.
همچنین قصد بر این است که برنامه های آتی دبیرخانه را تشریح و نقطه نظرات و دیدگاه های کارشناسی مقامات ارشد کشوری و صاحب نظران امر را نیز اخذ کنیم.

*** توجه به اسناد بالادستی در تعیین محورهای همایش
دکتر ابویی اردکان در خصوص بررسی نقش و جایگاه شورای عالی عتف در نظام ملی نوآوری با توجه به تجارب سایر کشورها به عنوان یکی از محورهای همایش گفت:ادبیات موضوع نظام ملی نوآوری پس از تشکیل شورای عالی عتف در کشور ترویج یافته است و باید نگاهی مجدد به جایگاه شورای عالی در نظام ملی نوآوری و احتمالاً احیا و روزآمدسازی این نظام را داشته باشیم.
وی افزود:آسیب­ شناسی فعالیت­ها و رویکردهای شورای عالی عتف طی ده سال فعالیت، ظرفیت­ها و پتانسیل­ های قانونی شورای عالی عتف در جهت تحقق اقتصاد دانش ­بنیان، تبیین نقش و جایگاه شورای عالی عتف در تحقق اهداف اسناد بالادستی، بررسی تقسیم کار ملی در راستای تحقق اسناد بالادستی و بررسی نقش شورای عالی عتف در تحقق سیاست­ های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری با تأکید بر بند "افزایش بودجه تحقیق و پژوهش به حداقل چهار درصد تولید ناخالص داخلی تا پایان سال 1404" از جمله سایر محورهای دیگر همایش می باشد.
قائم مقام دبیر کل شورای عالی عتف با اشاره به اینکه برگزاری این همایش یادبودی بر 10 سال فعالیت شورای عالی عتف خواهد بود، ادامه داد: مجموعه ای از گزارش ­ها حول فعالیت ها و تجارب شورای عالی عتف در حال آماده سازی است تا برای روز همایش منتشر شود که در واقع تدوین یک دانش 10 ساله از عملکرد شورا را هدف خود دارد.
*** بحث و تبادل نظر در پنل های تخصصی
دکتر ابویی اردکان با اشاره به اینکه برای روز همایش پیش بینی شده است تا از 10 نفر از صاحب نظران برای ایراد سخنرانی دعوت به عمل آید، افزود: این سخنرانان در موضوعاتی همچون عملکرد کمیسیون ها، شرکت های دانش بنیان، مناطق ویژه علم و فناوری، جایگاه شوراهای مشابه در سایر کشورها، وضعیت پایش و ارزیابی نظام های ارزیابی عملکرد بودجه های پژوهشی سایر کشورها مطالب خود را ارائه خواهند کرد.
ابویی اردکان ادامه داد: در نوبت دوم همایش، دو پنل تخصصی به آسیب شناسی طرح های کلان ملی و بررسی جایگاه شورای عالی عتف و تقسیم کار ملی بین نهادهای دست اندرکار سیاست گذاری و نظارت بر نظام توسعه علم و فناوری خواهند پرداخت.
علمی(1)**2038**1440


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن