تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803774067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهمترین عناوین خبری از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه تهران – ایرنا- تاکید بر حقوق هسته ای ایران در مذاکره تلفنی دکتر ورحانی و پوتین، کوتاه نیامدن از حقوق هسته ای، تلاش برای رسیدن به تفاهم در نزدیکترین زمان، توافق جامع قابل دسترسی است،اراده سیاسی لازم باشد ظرف چند روز می توان به توافق کلی رسید،تکفیری ها مانع تحقق تمدن نوین اسلامی هستند، صدور فتوای علمای اسلام برای حرمت تکفیر،اشتیاق تجار سنگاپور برای همکاری با ایران، کشته شدن شدن 25 عضو طالبان در حمله انتقامی زن افغان و هشدار سازمان ملل در مورد افزایش کودک ربایی در جهان مهمترین عناوین خبری ایرنا در 12 ساعت گذشته به شمار می رود.


**مذاکرات هسته ای
تهران - دکتر حسن روحانی رییس جمهوری شامگاه دوشنبه در مکالمه تلفنی با "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه روابط دو کشور و همکاری های فیمابین را مورد بررسی قرار داد. پوتین در جریان این تماس با تاکید بر اینکه غنی سازی بومی حق ایران است، گفت: برای رسیدن به توافق جامع، فقط زمان کم داشتیم.
تهران - رییس جمهوری با تاکید بر اینکه آینده روشن است و پیروزی نهایی در مذاکرات هسته ای با ملت ایران خواهد بود، اظهار داشت: منطق ایران، مذاکره و گفت و گو است و مذاکرات هسته ای با جدیت تا رسیدن به توافق نهایی ادامه می یابد.
تهران – عباس عراقچی عضو ارشد گروه مذاکره کننده هسته ای ایران با تاکید بر اینکه در مذاکرات اخیر ژنو، پیشرفتهای خوبی حاصل شده است،غنی سازی توسط ایران و برداشتن تحریم ها را موضوعات کلیدی این مذاکرات دانست و گفت:جمهوری اسلامی به دنبال رسیدن به تفاهم جامع در هفته های آتی است.
تهران - حسین موسویان مذاکره کننده هسته ای سابق ایران با ابراز اطمینان نسبت به دستیابی ایران و گروه 1 + 5 به توافق ظرف شش ماه آینده تاکید کرد: قدرت های جهان به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران اطمینان پیدا کرده اند و مساله اصلی مذاکرات در حال حاضر مربوط به برنامه زمانی لغو تحریم ها است.
وین - محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون هماهنگ کننده 1+5 در بیانیه مشترکی اعلام کردند که مفاد برنامه اقدام مشترک را تا نهم تیرماه 1394 تمدید می کنیم تا امکان مذاکرات بیشتر فراهم شود.
وین - محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: قصد نداریم از همه 7 ماه مدت تمدید مذاکرات استفاده کنیم بلکه تلاش داریم در نزدیک ترین زمان به تفاهم برسیم .
لندن – "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس عصر روز دوشنبه در نخستین واکنش به پایان مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+ 5 در وین گفت: در این مذاکرات، پیشرفت هایی بدست آمده است.
وین – سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای مذاکرات هفت روزه وین 8 را «خوب» توصیف کرد و گفت: اراده سیاسی لازم وجود داشته باشد ظرف چند روز می توان به توافق سیاسی یا همان توافق کلی دست یافت.
لندن -"فیلیپ هاموند" وزیر امور خارجه انگلیس شامگاه دوشنبه با بیان اینکه تمدید مذاکرات هسته ای ایران و پنج به علاوه یک به معنای "توقف" نیست،گفت:تمدید گفت وگوها اجازه می دهد فضا و زمان اضافی برای رسیدن به یک توافق جامع ایجاد شود.
وین - «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با اراده خوب و بسیار جدی کار کرد و امروز به توافق نزدیکتریم، گفت: اعتقاد داریم که توافق جامع قابل دسترس است.
رم - "فدریکا موگرینی" نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: با اینکه مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در مهلت تعیین شده به نتیجه نرسید اما مذاکرات همچنان رو به جلو می روند و فضای کلی رضایت بخش است.
اسلام آباد - یک سیاستمدار و نماینده مجلس پاکستان معتقد است که تمدید مذاکرات هسته ای گروه 1+5 با ایران حکایت از آن دارد که غرب پس از آزمودن مسیرهای نادرست، مذاکراه را تنها راه رسیدن به توافق با ایران یافته است.
تهران - "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی که درهفته های اخیر و در جریان مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 همواره برای به بن بست کشاندن این مذاکرات تلاش می کرد، برای سرپوش گذاشتن به ناکامی خود، تمدید این مذاکرات را مثبت دانست.
مسکو - وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام حمایت از تداوم مذاکرات در مورد برنامه هسته ای ایران تاکید کرد که مسکو نسبت به دستیابی به توافق نهایی میان طرفین در این زمینه مطمئن است.
نیویورک- سوزان دیماجیو کارشناس ارشد اندیشکده "بنیاد آمریکای نوین" با اشاره به تمدید مذاکرات هسته ای و ابراز خوشبنی در مورد حصول توافق نهایی تاکید کرد، برای حل موضوع هسته ای ایران چاره ای جز مذاکره وجود ندارد.
وین - مجید تخت روانچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران نسبت به دستیابی به توافق ابراز خوشبینی کرد و گفت: درمدتی بسیار کوتاه می توانیم به توافق برسیم.
کوالالامپور – رییس مجلس سنگاپور در دیدار اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سنگاپور خواستار گسترش همکاری های دو جانبه شد و بر توافق ایران و گروه پنج بعلاوه یک و رفع کامل تحریم ها تاکید کرد.

**اخبار داخلی
قم - رهبر طریقت عظیمه مصر پیشنهاد کرد: کشورهای اسلامی باید با اتحاد خود سازمان ملل اسلامی تشکیل دهند و خود را از وضعیت اسفبار موجود رها کنند.
قم - یکی از فعالان دینی و سیاسی یمن از علمای برجسته جهان اسلام خواست برای تحریم و حرمت تکفیر و ریختن خون انسان های بی گناه فتاوای مهمی صادر کنند.
قم - مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل گفت: گروه های تکفیری با اقدامات جنایتکارانه خود ضربات سنگینی بر پیکر اسلام وارد کرده و مانع تحقق تمدن نوین اسلامی هستند.
قم - آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: فتواهای علمای اسلام در مقابله با تکفیر بسیار موثر است مخصوصا اگر در این زمینه اجماع وجود داشته باشد.
مهاباد - رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: دانشگاه باید سیاست اقتصاد مقاومتی را به یک نظریه تبدیل کند و در این راستا گام های اساسی بردارد.
قزوین - مشاور عالی معاون اول رییس جمهوری گفت: اقتصاد کشور باید مردم محور باشد چرا که مردم در مدل اقتصاد مقاومتی حرف اول را می زند.
تهران - وزیر امور اقتصادی و دارایی از راه اندازی بورس ارز در سال 94 خبر داد و گفت: به راه اندازی این بورس اعتقاد داریم و جزو برنامه های دولت است و امیدواریم این طرح سال 94 عملیاتی شود.
تهران - فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: عامل اصلی اسیدپاشی به سوی یک خانم جوان در شرق تهران عصر امروز (دوشنبه) دستگیر شده است.
تهران-سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت: داور در اواخر دیدار شهرآورد 79، خطای مسلم برروی بازیکن ما در محوطه جریمه استقلال را نگرفت و اشتباه کرد.
قزوین - فرمانده قرارگاه لشگر 16 زرهی قزوین گفت: به مناسبت هفته بسیج نخستین دوره مسابقات قهرمانی وزنه برداری نیروهای مسلح کشور پس از 18 سال از روز سه شنبه به میزبانی قزوین برگزار می شود.
ساری - مدرس دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی ساری دادن رای اعتماد به دکتر فرهادی وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری را نوعی شتاب بخشی به فرایند توسعه علمی کشور دانست.

**اخبار خارجی
نیویورک- سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با اشاره به ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین گفت، سازمان ملل متحد با گذشت 66 سال هنوز قادر به یافتن راهی برای حل بحران فلسطین نیست.
بغداد - معاون ریاست پارلمان عراق امروز دوشنبه در دیدار معاون وزیر امور خارجه کشورمان، از مواضع و حمایت های جمهوری اسلامی ایران در روزهای سخت عراق تقدیر و تشکر کرد.
نیویورک- سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به نمایندگی از جنبش عدم تعهد از دخالت شورای امنیت در حوزه هایی که در حیطه وظایف این شورا نیست، انتقاد کرد و این گونه دخالت ها را مایه نگرانی شدید اعضای این جنبش خواند.
مسکو - کنستانتین آلکسییف معاون اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه (اداره مسئول ایران) بر همکاری کشورش با ایران برای مقابله با تحریم های غرب تاکید کرد.
لندن – روزنامه ایندیپندنت در گزارشی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و پنج به علاوه یک، نوشت: بایستی نقش ایران در خاورمیانه و آسیای شرقی به درستی تبیین شود.
آنکارا- "مولود چاووش اوغلو" وزیرامور خارجه ترکیه دوشنبه شب گفت: ایران و ترکیه اراده مشترکی برای توسعه روابط دوجانبه دارند.
بغداد - معاون وزیر امور خارجه عراق، روز دوشنبه در پایان هفتمین نشست کنسولی مشترک ایران و عراق در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا، درباره لغو روادید میان دو کشور، گفت امیدواریم به زودی شاهد لغو روادید میان ایران و عراق باشیم.
تهران- مسئولان افغان روز دوشنبه از کشته شدن دو سرباز آمریکایی در انفجار یک بمب در خودروی آنها خبر دادند؛ انفجاری که در پایتخت افغانستان رخ داد.
تهران- دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه خواستار پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه شد.
نیویورک - نماینده بان کی مون و سرپرست کمیته امداد سازمان ملل در افغانستان عملیات انتحاری روز یکشنبه در شهر پکتیکا را به شدت محکوم کرد و این اقدام را جنایت جنگی خواند.
تهران - یک زن افغان در اقدامی جسورانه به تلافی کشته شدن فرزند نظامی اش به دست طالبان 25 تن از اعضای این گروه را در حمله ای مسلحانه از پای درآورد.
کوالالامپور – فیلیپین 9 روزنامه نگار هنگ کنگی را که در نشست سال گذشته سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (اپک) رییس جمهوری فیلیپین را با فریاد مورد سئوال قرار داده بودند از ورود به این کشور منع کرد.
نیویورک - دفتر جرائم سازمان ملل با اشاره به افزایش آدم ربایی در جهان در سال های اخیر اعلام کرد، درحال حاضر یک سوم از قربانیان این آدم ربایی ها که برای استثمار و بردگی ربوده می شوند، کودکان هستند.
شبس**1708**1613


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن