تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820102630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیرسابق ایتالیا درتهران: واشنگتن مانع توافق هسته ای است، نه تهران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سفیرسابق ایتالیا درتهران: واشنگتن مانع توافق هسته ای است، نه تهران رم - ایرنا - روبرتو توسکانو سفیرسابق ایتالیا در ایران با اشاره به اینکه جمهوریخواهان در کنگره آمریکا مخالف لغو تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: واشنگتن مانع توافق هسته ای است، نه تهران.


روبرتو توسکانو در مصاحبه با روزنامه "ایل مانیفستو" گفت: مساله اصلی برای رسیدن به توافق هسته ای، در تهران نیست بلکه در واشنگتن است، اما با این حال اوباما شجاعت نشان داد و با وجود هزینه سیاسی، مذاکرات را تا به اینجا رساند.
وی افزود: با این حال باید تاکید کرد که اگر مذاکره با ایران و مذاکره کنندگانی مانند ظریف نتیجه ندهد، رسیدن به یک توافق با تهران ساده نخواهد بود. حتی عمان نقشی محوری برای رسیدن به توافق اتخاذ کرد، اما سعودی ها و اسراییلی ها از تغییر توازن در منطقه نگران هستند.
توسکانو گفت: 95 درصد توافق هسته ای آماده است، اما دچار یک فلج سیاسی شده است. توافق در خصوص برنامه هسته ای ایران، وسیله ای برای رسیدن به خیلی چیزهای دیگر چه در سیاست خارجی و چه در سیاست داخلی است و گامی لازم برای عادی سازی روابط با ایران بشمار می رود.
وی گفت: در وین نیز مذاکرات وارد مرحله حساسی شده و در خصوص طرح های تحقیقات هسته ای در ایران نیز بحث شد.
وی افزود: در این لحظه ایرانی ها نگران این هستند که چگونه تحریم ها را لغو کنند. بویژه تحریم تحمیلی از سوی امریکا علیه تجار و بانک هایی که با ایران کار می کنند. در حالی که کنگره آمریکا پس از انتخابات میان دوره ای متشکل از اکثریت جمهوریخواهان شده و ممکن است هر تصمیمی مبنی بر لغو تحریم ها که در وین اتخاذ شود را به اجرا نگذارد.
به عقیده توسکانو، یکی از موارد دیپلماسی تهران در مذاکرات وین بر لغو تحریم ها متمرکز شد و شاید همین مساله ،را برای مذاکرات جدید فنی برای رسیدن به تفاهم مورد رضایت طرفین هموار کند.
اروپام*5*461 **1561**5981


03/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن