تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799157876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور ظریف: توافق ایران و 1+5 مانع از تحقق خواسته‌های جمهوری‌خواهان خواهد شد /اوباما از سیاست‌های هسته‌ای خود کوتاه نمی آید


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مشاور ظریف: توافق ایران و 1+5 مانع از تحقق خواسته‌های جمهوری‌خواهان خواهد شد /اوباما از سیاست‌های هسته‌ای خود کوتاه نمی آید
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: در صورتی که ایران و گروه 1+5 در موعد مقرر به توافق دست یابند قطعا روی کار آمدن جمهوری‌خواهان در کوتاه مدت تأثیری در مذاکرات نخواهد داشت.


به گزارش نامه نیوز، علی خرم در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا و دلایل پیروزی جمهوری‌خواهان در این انتخابات، خاطرنشان کرد: با توجه به روی کار آمدن جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا باید گفت که تغییراتی در جامعه این کشور صورت گرفته است.


وی ادامه داد: زمانی که رئیس جمهور قبلی آمریکا یعنی جورج بوش که او هم یک جمهوری‌خواه بود بر سر کار بود مردم از نقض آزادی‌های فردی و دخالت‌های دولت در زندگی خصوصی افراد بسیار شاکی بودند ولی می‌بینیم که پس از گذشت بیش از 6 سال از آن زمان انگار آمریکایی‌ها نارضایتی از سیاست‌های جورج بوش را فراموش کرده و دیگر جنگ‌هایی که در زمان او در خاور میانه رخ داده بود برایشان مطرح نیست.


خرم با بیان این‌که اوباما به وعده‌هایش در رابطه با بازگشت آمریکا به جایگاه اقتصادی قبلی عمل کرد، گفت: پس از گذشت بیش از 6 سال از ریاست جمهوری بوش مسائل سیاست خارجی آمریکا تا حد زیادی از یاد رفته و مردم این کشور بیشتر به دنبال حل مسائل داخلی کشور خود مانند توانایی دولت در حل مسائل برق، معدن، بهداشت و سایر موارد هستند. به همین دلیل به جمهوری‌خواهان روی آوردند تا شاید خواسته‌هایشان را برآورده سازند.


وی ادامه داد: طبق آمار جمهوری‌خواهان برای پیروزی در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا مبلغی در حدود 4میلیارد دلار صرف تبلیغات کردند تا اوباما را در موضع ضعف قرار بدهند. همچنین آنها تلاش کردند تا به مردم آمریکا این‌طور نشان دهند که اگر جمهوری‌خواهان در مجلس باشند می‌توانند طرح‌های خوب بسیاری را پیش ببرند ولی این اوباما است که مانع تحقق این اهداف می‌شود.


این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این‌که به واسطه تبلیغات جمهوری‌خواهان تا حدی از محبوبیت اوباما نسبت به گذشته کاسته شده است، تأکید کرد: این کاهش محبوبیت در حالی است که در زمان جورج بوش و جمهوری‌خواهان در جهان وضعیت برای مردم آمریکا بسیار طاقت فرسا شده بود و باز هم امکان دارد اگر دوباره جمهوری خواهان کلاف امور را به دست بگیرند همان فشارها و جنگ‌ها را بر مردم آمریکا مستولی کنند و آنها و مردم مجددا به نقطه‌ای برسند که قبلا رسیده بودند.


خرم در رابطه با روی کارآمدن جمهوری خواهان و تأثیر آن بر مذاکرات ایران و گروه 1+5، تصریح کرد: روی کار آمدن جمهوری‌خواهان تأثیر فوری و چشمگیری در روند مذاکرات نخواهد داشت به شرط این‌که تا نزدیکی سوم آذر ایران و گروه 1+5‌ به توافقی دست یابند زیرا تا امروز آنها روی طرح‌هایی صحبت کردند و حتی برخی از آنها را انتخاب کرده‌اند و قرار است دو طرف نظرات را منتقل کرده و در نهایت آنها را به یکدیگر ابلاغ کنند.


وی گفت: در صورتی که این مذاکرات سر موقع به نتیجه نرسد، وقفه‌ای در آن ایجاد شود، گفت‌وگوها به دلیلی به آینده موکول شود و یا معلق شود،‌جمهوری‌خواهان در کنگره و سنای آمریکا فعال خواهند شد و تلاش می‌کنند تا بر سیاست‌های آمریکا اثر بگذارند و حتی فرصتی برایشان فراهم می‌شود تا با هم‌پیمان‌های اروپایی خود نیز ارتباط گرفته و بر روی تصمیات آنها هم اثر بگذارند. بنابراین حصول توافق در موعد مقرر باعث خواهد شد تا پیروزی جمهوری‌خواهان تنها در کوتاه مدت بر روی مذاکرات اثرگذار باشد.


این کارشناس مسائل بین‌الملل در رابطه با این‌که روی کار آمدن جمهوری‌خواهان در شرایطی که اوباما خواهان به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و گروه 1+5 است تا امتیازی را برای هم‌حزبی‌های خود به دست بیاورد، چه تأثیری بر سیاست‌های آمریکا در مذاکرات خواهد داشت، گفت: امکان ندارد اوباما در سیاست‌های خود در زمینه مذاکرات هسته‌ای با ایران کوتاه بیاید زیرا هر گونه تفاهمی که با ایران ایجاد شود باید در کنگره آمریکا و میان نمایندگان این کشور به بحث گذاشته شود و در آنجا تمام تفاهم‌ها و توافق‌ها در مجلس سنا به بحث گذاشته شده و منتقدان به نکته‌گیری در رابطه با آن می‌پردازند و قطعا امروز که اکثریت در کنگره آمریکا با جمهوری‌خواهان است در رأی‌گیری مخالف نظر اوباما رأی خواهند داد.


وی ادامه داد: اوباما نمی‌تواند از تفاهم‌هایی که تا امروز در رابطه با مذاکرات هسته‌ای با ایران داشته است عدول کند. بنابراین اگر این مذاکرات هسته‌ای به توافق نهایی برسد می‌تواند از آن به عنوان برگ برنده‌ای در مقابل جمهوری‌خواهان استفاده کند و اعلام کند که نتیجه سیاست‌های او در قبال پرونده هسته‌ای ایران نسبت به اقدامات جورج بوش موفقیت‌آمیز بوده است ولی امکان تغییر موضع به نفع ایران را نخواهد داشت.


خرم در پایان با تأکید بر اینکه روی کار آمدن جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا در کوتاه مدت تأثیری در مذاکرات ایران و گروه 1+5 نخواهد داشت ولی امکان دارد در بحث تحریم‌ها اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: رسیدگی به روند تحریم‌ها بستگی به این دارد که در رابطه با فرمول تحریم‌ها چطور با ایران به توافق برسند. اگر رئیس جمهور آمریکا طبق قانون این کشور در هر 180روز به 180 روز از اختیار خود برای معلق کردن تحریم‌های کنگره علیه ایران استفاده کند در آن صورت جمهوری‌خواهان نیز دنبال فرصتی خواهند گشت که فشار خود را افزایش داده و در روند معلق کردن تحریم‌ها به نوعی اختلال ایجاد کنند ولی در هر صورت رئیس جمهور آمریکا به وعده‌ای که داده باشد قطعا عمل خواهد کرد ولی این امر امکان دارد با فرمول های مختلفی عملی شود.






۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن