تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798311608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جواب عراقچی به اظهارات شرمن؛مطلع شدن افکار عمومی جهان از پیشنهادات ایران، مقصر رامشخص خواهد کرد/ ظریف میهمان فوردو/ خبر کذب توافق ضمنی میان ایران و آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گوشی سیاست خارجی/
جواب عراقچی به اظهارات شرمن؛"مطلع شدن افکار عمومی جهان از پیشنهادات ایران، مقصر رامشخص خواهد کرد"/ ظریف میهمان فوردو/ خبر کذب توافق ضمنی میان ایران و آمریکا
روزانه با گشتی در این دنیای رنگارنگ مجازی به خبرهایی بر می‌‌خوریم که ظریف و جالب هستند اما آنچنان که باید تیتر پر رنگی نمی‌خورند و به قولی "در گوشی" هستند و یا بر عکس، برخی از این خبرها بسیار جنجالی و پر سرو صدا بوده که مرور آن در یک مجموعه خالی از لطف نخواهد بود.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، روزانه با گشتی در این دنیای رنگارنگ مجازی به خبرهایی بر می‌‌خوریم که ظریف و جالب هستند اما آنچنان که باید تیتر پر رنگی نمی‌خورند و به قولی "در گوشی" هستند و یا بر عکس، برخی از این خبرها بسیار جنجالی و پر سرو صدا بوده که مرور آن در یک مجموعه خالی از لطف نخواهد بود.







اخطار ! خبرها را با صدای پایین بخوانید...

شرمن، حواست کجاست؟ در رسانه همه صدایت را خواهند شنید!/ باز هم ادعاهای بی اساس از سوی مقامات آمریکایی






یکی از تیترهای جنجالی اوایل هفته اظهارات "وندی شرمن" در رابطه با مذاکرات و موضوع تحریم‌های ایران بود، اظهاراتی که باید از منظر حقوقی بررسی شود.

او در اظهارات خود اشاره کرد که از طرف مقابل خواستار حسن‎نیت هستیم، همزمان حسن‎نیت خود را نشان می‎دهیم، و  به رغم پیشرفت مذاکرات، تاکنون به سقف خواسته‎هایمان نرسیدیم! در جواب باید گفت با سابقه‌ای که این کشور دارد این‌ها خواسته نیست، زیاده خواهی است و سقف آن ورای کهکشان شیری است!

شرمن مدعی شد آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی آماده‌اند تا توافق جامع را امضا کنند و اگر چنین اتفاقی نیفتد، تقصیر متوجه ایران خواهد بود.






"سیدعباس عراقچی" مذاکره کننده ارشد کشورمان در واکنش به این اظهارات، گفت: مذاکرات ایران با کشورهای ۵+۱ در مسیر سخت و پرفراز و نشیبی پیش می‌رود و اتمام آن در مهلت مقرر از چشم انداز روشنی برخوردار نیست و بدون تردید تلاش برای مذاکره از طریق رسانه‌ها به جای میز مذاکره و بیان علنی مطالبات سیاسی بخصوص چنانچه با زیاده خواهی‌های غیر منطقی همراه باشد نه تنها کمکی به پیشبرد مذاکرات و رسیدن به توافق نهایی تا قبل از موعد مقرر نمی‌کند بلکه مسیر دشوار فعلی را هرچه سخت‌تر و ناپیمودنی می‌نماید.

وی ادامه داد: هیات مذاکره کننده ایرانی تاکنون ایده‌ها و پیشنهادات متعددی که دارای قابلیت عملیاتی و اجرایی بوده و هرگونه نگرانی احتمالی از برنامه هسته‌ای ایران را از بین می‌برد ارائه کرده است و چنانچه لازم باشد افکار عمومی جهانیان در زمان مقتضی از جزییات این پیشنهاد‌ها مطلع خواهند شد و آن‌گاه همگان قضاوت خواهند کرد که چنانچه فرصت موجود از دست برود کدام طرف مقصر بوده و مسئولیت بعهده کیست، کمااینکه حتی مسئولین سیاسی کنونی غربی هم علنا تاسف خود را برای از دست رفتن فرصت‌های مشابه پیشین به دلیل زیاده خواهی دولت بوش اعلام کرده‌اند.

بدون شک شرمن بر این مسائل اشراف دارد اما رسانه‌ای کردن ادعای بی اساس و غیر آن چیزی که در درهای بسته مذاکرات اتفاق می‌افتد نشان از حاشیه پردازی و دوری از صداقت دارد که باید گفت شرمن، حواست کجاست؟ در رسانه همه صدایت را خواهند شنید!

درگوشی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به ملک عبدالله






"آیت‌الله هاشمی رفسنجانی" رییس محمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به ملک عبدالله پادشاه عربستان سعود خواستار جلوگیری از اجرای حکم اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر شد و گفت: جلوگیری از اجرای این حکم باعث یاس تفرقه افکنان و تقویت وحدت شیعه و سنی در جهان اسلام می شود.

وی خطاب به ملک عبدالله با یادآوری جایگاه روحیه تسامح در اسلام و تأثیر محبت در پیوند قلوب تأکید کرد: مسلمانان اتخاذ چنین تصمیمی را از جناب عالی انتظار دارند.

باشد که این شیخ عرب پند گیرد.
 
هفته فیلم ایران در لهستان برگزار شد






به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو و با همکاری موسسه رسانه‌های تصویری کشورمان و موزه سینمای لهستان هفته فیلم ایران از تاریخ 27 مهر تا 6 آبان در شهر ووج سومین شهر بزرگ لهستان برگزار شد.
 
در مراسم اختتامیه این جشنواره "محمدی" کارشناس فرهنگی سفارت کشورمان طی سخنانی گفت: سینما زبان گویای فرهنگ‌ها است و خوشحالم از اینکه هفته فیلم کشورم در محل موزه سینمای لهستان که یادآور آثار بزرگ و تاریخی سینما است برگزار شده است.
 
گفتنی است، در هفته فیلم کشورمان فیلم‌های سینمایی "گناهکاران"، "زندگی خصوصی آقا و خانم و میم" به همراه 4 فیلم دیگر به نمایش درآمد در خرداد ماه سال جاری نیز هفته فیلم ایران در محل سینمای فرهنگ شهر ورشو برگزار شد.

گوشزد ظریف به ترکیه؛ مبارزه با گروه‌های تروریستی تنها با همکاری به ثمر خواهد نشست






وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر جدید ترکیه در تهران با اشاره به شرایط پیچیده موجود،بر همکاری بین کشورهای منطقه برای مبارزه با گروههای تروریستی و همچنین داعش تاکید و افزود: در حال حاضر کشورهای منطقه با چالش های زیادی مواجه هستند که تنها از طریق همکاری و رایزنی قادر به فائق آمدن بر این چالش ها می باشند.
 
وزیر امورخارجه کشورمان بر حل مشکلات موجود در خصوص حمل و نقل بین دو کشور تاکید کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا موانع را با همکاری و تعامل با مقامات ترکیه از سر راه بردارد.

بازدید ظریف و تیم هسته‌ای از تاسیسات فوردو











"محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان و تیم هسته‌ای با سفر به قم از تاسیسات فوردو بازدید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به همراه اعضای تیم هسته‌ای کشورمان روز دوشنبه در بازدید از تاسیسات هسته ای در نطنز و فردو از تلاش‌های ارزشمند دانشمندان هسته‌ای کشورمان و کلیه دست اندرکاران و نیروی انسانی شاغل در این حوزه تشکر و قدردانی کردند.

وزیر امورخارجه و اعضای تیم هسته‌ای کشورمان طی این بازدید در جریان روند فعالیتهای فناوری هسته‌ای کشورمان قرار گرفتند.

بدون شک این بازدید و تجدید اطلاعات، تیم هسته‌ای کشورمان را در آخرین دور مذاکرا تا پایان ضرب‌العجل، یاری خواهد کرد.


دوکلمه حرف حساب با تخت‌روانچی/ غنی سازی دکوری را قبول نمی‌کنیم






"مجید تخت روانچی" معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای  با تأکید بر اینکه طبقه‌بندی تحریم‌ها را قبول نداریم، تصریح کرد: غرب باید تحریم‌ها علیه ایران را یک جا بردارد. وی افزود: اگر غربی‌ها واقعاً دنبال حل مسئله هسته‌ای هستند، نباید دنبال بهانه جویی باشند و باید با واقعیت‌های ایران کنار بیایند.
تخت روانچی افزود: جمهوری اسلامی ایران نمی‌پذیرد تحریم‌ها دانه دانه لغو شود، یا اینکه توافق شکل دیگری پیدا کند.
 
وی گفت: ما قبول نداریم طبقاتی برخورد کردن با تحریم‌ها را، یعنی یک طبقه تحریم‌های اقتصادی، یک طبقه تحریم‌های تجاری و یک طبقه تحریم‌های سیاسی و یا چیزهای مختلف باشد، بلکه با تحریم ها باید به صورت واحد برخورد شود.
 
تخت روانچی با بیان اینکه لغو تحریم پله پله از نظر ما قابل قبول نیست، تاکید کرد: اینکه تحریم‌ها باید برداشته شود، اصلا مبنای صحبت ما برای توافق در ژنو است و کلمه‌ای که به کار رفته لغو تحریم‌ها است و ما به کمتر از این رضایت نمی‌دهیم.
 
تخت روانچی درباره غنی سازی و میزان آن نیز گفت: ما چشم اندازی که در مورد غنی‌سازی داریم به آن خواهیم رسید و این هدف ماست.
 
وی با تاکید بر اینکه هیچ وقت یک اصل غنی سازی دکوری را قبول نمی‌کنیم، افزود: اصلا قابل تصور نیست شما با یک برنامه غنی سازی دکوری بتوانید به میزان 190 هزار سو  برسید.(متن کامل خبر اینجا)

کارخرابی ترکیه در موضوع سوریه/ واکنش یک مقام عالی‌رتبه در وزارت امورخارجه






یک مقام عالی رتبه وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص اظهارات اخیر اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: متأسفانه دخالت ترکیه در امور داخلی سوریه و تأکید بر تعیین تکلیف مردم این کشور باعث طولانی شدن جنگ، آوارگی و تلفات انسانی زیاد در سوریه شده است و اگر ترکیه بخاطر تمایلات جاه طلبانه و اختلافات احساسی مانع تراشی نکرده بود، اکنون موضوع سوریه حل شده بود. 
 
یک کلمه هم از  روزنامه لس‌آنجلس تایمز؛رایزنی‌ها در مورد تمدید مذاکرات آغاز شده است






روزنامه لس‌آنجلس تایمز روز (یکشنبه) به نقل از مقامات غربی گزارش داده است که با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای و عدم پیشرفت مناسب گفت‌وگوها، رایزنی‌ها در مورد تمدید مذاکرات آغاز شده است.

پس از آن شاهد خبرهای اینچنینی بودیم که رسانه‌های غربی دست به تکرار آن زدند و این در حالی است که بارها مقامات کشورمان تاکید کردند که مذاکره با توجه به حساس بودن ان رسانه‌ای نشود از طرف دیگر باید توجه داشت ایران همواره اعلام کرده تا پایان ضرب‌العجل صادقانه به مذاکره خواهد نشست و غرب باید از این فرصت استفاده کند.

هنوز هیچ زمانی برای مذاکرات ایران و ۱+۵ قطعی نشده است/ برگزاری مذاکرات دو و سه جانبه






یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،خبر ایتارتاس مبنی بر برگزاری دور بعدی مذاکرات در ۱۸ نوامبر را تأیید نکرد و گفت: هنوز هیچ زمانی برای مذاکرات ایران و ۱+۵ قطعی نشده است.

وی افزود: تا دور بعدی مذاکرات ابتدا گفتگوهای دو و سه جانبه برگزار خواهد شد.

خبر کذب توافق ضمنی میان ایران و آمریکا

خبرهایی زمزمه می‌شد مبنی بر این که ایران و آمریکا به توافق لازم رسیده‌اند اما این موضوع رسانه‌ای نشده است.






با توجه به این موضوع سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در صدد واکنش به این موضوع برآمد و گفت:
اکنون هیچ توافقی در هیچ موضوعی صورت نگرفته است و تنها توافق موجود در مورد نام  و  عنوان توافق نهایی است که "برنامه جامع اقدام مشترک" است. بیشتر

* نطق هفته*

اظهار نظر برتر و یا جالب این هفته ما اختصاص دارد به صحبت‌های"سیدعباس عراقچی" مذاکره کننده ارشد کشورمان که با زیرکی در پاسخ به شرمن گفت: هیات مذاکره کننده ایرانی تاکنون ایده‌ها و پیشنهادات متعددی که دارای قابلیت عملیاتی و اجرایی بوده و هرگونه نگرانی احتمالی از برنامه هسته‌ای ایران را از بین می‌برد ارائه کرده است و چنانچه لازم باشد افکار عمومی جهانیان در زمان مقتضی از جزییات این پیشنهاد‌ها مطلع خواهند شد و آن‌گاه همگان قضاوت خواهند کرد که چنانچه فرصت موجود از دست برود کدام طرف مقصر بوده و مسئولیت به عهده کیست.

گزارش از :  هدیه آقاپور

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن