تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806723746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقام پاکستانی: تهران و واشنگتن اراده جدی برای رسیدن به توافق دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مقام پاکستانی: تهران و واشنگتن اراده جدی برای رسیدن به توافق دارند اسلام آباد - ایرنا - دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور سیاست خارجی گفت: تهران و واشنگتن اراده جدی برای رسیدن به توافق جامع دارند و به همین دلیل اسلام آباد انتظار نتیجه مثبت از مذاکرات جاری هسته ای در وین دارد.


دهمین و آخرین دور از مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 از روز سه شنبه گذشته در وین آغاز شد و طرفین در تلاش هستند تا 24 نوامبر - سوم آذر ماه - به توافق جامع دست یابند.
«طارق فاطمی» مقام دوم وزارت امور خارجه پاکستان، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: پاکستان از زمان آغاز دوره جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، از این مذاکرات استقبال کرد و تصمیم عالی ترین مقام های جمهوری اسلامی ایران برای انجام این مذاکرات جدی و مهم قابل تحسین است.
وی گفت: اعتقاد داریم حل موضوع هسته ای ایران به تقویت صلح در منطقه و تفاهم بین المللی کمک می کند.
دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: بسیار علاقمند و امیدواریم که این مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد و منجر به حصول توافقی جامع و نهایی بین ایران و گروه 1+5 شود، زیرا دوست داریم شاهد نقش آفرینی های بیشتر ایران در جامعه بین الملل باشیم.
این دیپلمات عالی رتبه دولت پاکستان با ستودن سیاست خارجی دولت ایران و یادآوری تاریخ غنی این سرزمین کهن، ایران را سرزمینی با هزاران سال سابقه و تجربه در عرصه سیاست خارجی توصیف کرد و گفت: زمانی که بسیاری ازسرزمین ها و کشورها حتی الفبای سیاست خارجی را هم نمی دانستند، ایران سیاست خارجی فعال داشت.
طارق فاطمی ادامه داد: ما دوست داریم و آرزو می کنیم که مذاکرات به نتیجه مثبت برسد و اظهاراتی که از سوی مقامات ایرانی و آمریکایی مطرح می شود، نشان دهنده جدی بودن آنان برای به نتیجه رساندن مذاکرات است و اگر توافق جامع بین ایران و گروه 1+5 حاصل شود، تحولی بسیار ارزشمند نه تنها برای کشورهای مذاکره کننده، بلکه برای منطقه و جهان خواهد بود.
وی در باره اینکه تا چه حد نسبت به حصول توافق نهایی در مذاکرات جاری وین خوش بین است، گفت: بسیار علاقمندیم که مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد، اما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم در باره میزان شانس و احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات قضاوت کنیم.
دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان با یادآوری تحریم ها علیه ایران، گفت: همه جهان از رفع تحریم ها علیه ایران و از سرگرفتن نقش این کشور در بازارهای منطقه ای و بین المللی بسیار خوشحال خواهند شد.
طارق فاطمی شکوفایی سریع و جهش در اقتصاد ایران را یکی از اصلی ترین آثار توافق جامع احتمالی میان ایران و گروه 1+5 دانست و گفت: رفع تحریم ها علیه ایران، شکوفایی اقتصادی سریع این کشور را به همراه خواهد داشت علاوه بر اینکه همسایگان ایران از جمله پاکستان نیز از شکوفا شدن اقتصاد ایران و لغو تحریم ها علیه این کشور بسیار بهره مند خواهند شد.
وی با یادآوری طرح خط لوله گاز میان ایران و پاکستان به عنوان یکی از مهم ترین طرح های مشترک دو کشور گفت: بسیار علاقمندیم این طرح هرچه سریعتر اجرا شود. با توجه به نیاز پاکستان به انرژی و مشکلات فراوانی که این کشور به دلیل بحران انرژی، از آن رنج می برد، اجرای طرح خط لوله گاز ایران و پاکستان برای ما بسیار مفید و سودمند خواهد بود.
دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان گفت: اسلام آباد در حال حاضر به دلیل تحریم ها، قادر به اجرای طرح خط لوله گاز ایران به پاکستان نیست و کنسرسیوم های بین المللی و بانک ها علاقمند به سرمایه گذاری در اجرای این طرح نیستند.
طارق فاطمی گفت: در صورت امضا شدن توافقنامه جامع و نهایی میان ایران و گروه 1+5 و لغو تحریم ها علیه ایران، تحولات بسیار بزرگی در منطقه ایجاد خواهد و برداشته شدن موانع پیش روی اجرای خط لوله گاز یکی از این تحولات خواهد بود.
از دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان درامور سیاست خارجی سوال شد اگر توافقی امضا نشود و تحریم ها همچنان ادامه یابد، پاکستان چه راهی را در پیش خواهد گرفت و آیا خسارت مالی تعیین شده در قرارداد را به ایران خواهد پرداخت؟
طارق فاطمی پاسخ داد: اولا، همیشه باید امیدوار بود و با توجه به اراده بالایی که در میان مقامات ایران و آمریکا مشاهده می شود، انتظار داریم که ایران و گروه 1+5 در مذاکرات جاری در وین به توافق جامع دست یابند.
این دیپلمات عالی دولت پاکستان اظهار داشت: ما با کشورهای دوست از جمله چین و ترکیه مذاکراتی برای کمک و سرمایه گذاری در بخش انرژی پاکستان از جمله طرح گاز انجام داده ایم.
وی با اشاره تلویحی به این موضوع که پاکستان دست روی دست نگذاشته و منتظر رفع تحریم های ایران ننشسته است، افزود: در مذاکراتی که با چین در زمینه انرژی داشته ایم، به پیشرفت های خوبی دست یافته ایم و شرکت های چینی را برای سرمایه گذاری و اجرای طرح های تولید برق آبی و حرارتی در پاکستان متقاعد کرده ایم و قرار است ظرف دو یا سه سال آینده چهار هزار و 800 مگاوات برق از محل اجرای طرح های سرمایه گذاری چین در پاکستان، به شبکه سراسری برق این کشور تزریق شود و تا حدود مشکلات کمبور انرژی برطرف شود.
وی گفت: در مرحله بعد نیز قصد اجرای طرح های برق - آبی در مناطق شمال پاکستان داریم که می تواند 8 تا 10 هزار مگاوات برق تولید کند.
اخیرا گزارش هایی مبنی بر موافقت یک شرکت آمریکایی برای سرمایه گذاری در بخش اجرای سد «دایامر باشا» در شمال پاکستان منتشر شد، اما هنوز هیچ چیز قطعی نشده و اخبار رسمی در این زمینه منتشر نشده است.
طارق فاطمی خصوص روابط ایران و پاکستان گفت: ایران نه تنها یک کشور همسایه و برادر، بلکه کشوری است که پیوندهای عمیق آن با پاکستان ریشه در تاریخی هزاران ساله دارد. روابط ایران و پاکستان تنها رابطه دو کشور یا دو دولت نیست، بلکه دو کشور به دلیل برخورداری از فرهنگ، دین و تاریخ مشترک دارای روابط مردم با مردم هستند.
وی اظهار داشت: ایران قرن ها نقشی مهم و انکار ناپذیری در زندگی مردمان منطقه شبه قاره به ویژه مسلمانان این سرزمین ایفا کرده است.
طارق فاطمی به میهمان نوازی ایرانی ها اشاره کرده و استقبال گرم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران از نخست وزیر پاکستان در جریان سفر اردیبهشت ماه سال جاری وی به ایران را نمونه ای از میهمان نوازی ایرانیان دانست.
این مقام عالی دولت پاکستان با تاکید بر اهمیت گسترش روابط با ایران گفت: نخست وزیر بارها و از جمله در جریان سفر به تهران تاکید کرد که گسترش همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران از مهم ترین اولویت های پاکستان است و اسلام آباد بسیارعلاقمند است تا عالی ترین سطح روابط را با ایران داشته باشد.
طارق فاطمی روابط دوستانه دو کشور و دو ملت همسایه ایران و پاکستان را فراتر از روابط عادی دانست و با یادآوری رفت و آمدهای مقامات عالی دو کشور، از سفر قریب الوقوع «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی به اسلام آباد خبر داد.
وی بدون اشاره به زمان دقیق این سفر، گفت: در ادامه رفت و آمدها و دیدارهای مقامات دو کشور، رییس مجلس شورای اسلامی ایران در روزهای آینده به پاکستان سفر خواهد کرد.
دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور سیاست خارجی، در خصوص گزارش های متعدد مبنی بر حضور عوامل گروه تروریستی داعش در پاکستان، گفت: بر اساس اطلاعاتی که در دست داریم، هیچ یک از عوامل تروریستی داعش در پاکستان حضور ندارد.
وی تاکید کرد: دولت و ارتش پاکستان اکنون در حال مبارزه علیه گروه های شبه نظامی و تروریستی در مناطق مختلف این کشور هستند و اجازه نخواهند داد گروه های شبه نظامی یا تروریستی جدیدی وارد پاکستان شوند.
طارق فاطمی با اشاره تلویحی به سخنان جنجال برانگیز چند روز پیش سرتاج عزیز مشاور عالی نخست وزیر پاکستان در امور امنیت ملی و سیاست خارجی که گفته بود پاکستان نیازی به هدف قراردادن همه گروه های شبه نظامی در این کشور ندارد، گفت: هدف پاکستان از بین بردن همه تروریست ها است و با همه گروه های تروریستی، صرف نظر از اینکه وابسته به چه گروهی هستند یا چه سوابق دارند، به طور یکسان برخورد می کند و این مبارزه تا زمانی که همه آنان را دستگیر یا کشته شوند، ادامه دارد.
وی تصریح کرد: موضع پاکستان در برخورد با عوامل گروه تروریستی داعش نیز همین خواهد بود.
طارق فاطمی در خصوص امضای توافقنامه امنیتی اخیر میان رییس جمهوری افغانستان و دولت آمریکا، گفت: به تصمیمات و مواضع دولت افغانستان احترام می گذاریم و مایلیم برای خروج این کشور از مشکلات و مسایل جاری آن کمک کنیم و در عین حال، با دخالت بیگانگان در امور داخلی این کشور مخالفیم.
وی گفت: معتقدیم افغانستان باید یک کشور مستقل باشد و هیچ کشوری نباید در امور داخلی افغانستان دخالت کند.
دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان افزود: معتقدیم کشورهای همسایه و دوست پاکستان باید دولت افغانستان را در اجرای سیاست هایی که در کابل و از سوی خود افغان ها اتخاذ می شود، کمک کنند و چنین کمکی می تواند برای افغانستان مفید باشد.
وی به سفر اخیر «محمد اشرف غنی» رییس جمهوری افغانستان به اسلام آباد اشاره کرد و گفت که در این سفر، توافق های خوبی بین دو طرف به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم صورت گرفت.
طارق فاطمی در باره گزارش برخی رسانه های پاکستان در خصوص تمایل اسلام آباد برای میانجی گیری میان تهران و ریاض، تاکید کرد: ایران و عربستان سعودی از روابط خوبی برخوردار هستند و پاکستان خود را در روابط خوب کشورهای دیگر دخالت نمی دهد.
وی با بیان اینکه پاکستان نیز با ایران و عربستان روابط بسیار خوبی دارد، گفت: دوست داریم همیشه بهترین روابط میان کشورهای مسلمان حاکم باشد و ایران و عربستان سعودی نیز با یکدیگر روابط دیپلماتیک دارند و سفارتخانه های آنها در هر دو کشور فعال است و مقامات دو کشور هر ازگاهی در نشست های بین المللی یا منطقه ای با هم دیدار می کنند و به اعتقاد ما، همین کفایت می کند و دیگر نیازی نیست که کشور ثالثی در سیاست خارجی این دو کشور ورود کند.
دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور سیاست خارجی، در خصوص حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به مناطق مختلف پاکستان گفت: بارها تاکید کرده ایم که مخالف این حملات هستیم و پرواز هوپیماهای بدون سرنشین آمریکا بر فراز آسمان پاکستان را نقض صریح استقلال، حاکمیت ملی و تمامی ارضی خود می دانیم.
وی با اذعان به اینکه بیشتر قربانیان این حملات، مردم بی گناه از جمله کودکان و زنان هستند، افزود: انجام این گونه حملات آمریکا را اقدامی غیرسازنده می دانیم و این حملات باعث می شود تا احساسات ضدآمریکایی در میان مردم پاکستان تشدید شود.
طارق فاطمی گفت: ما بارها مخالفت خود را با این حملات اعلام کرده ایم، ضمن اینکه اعتراض خود به این موضوع را در سازمان ملل و شورای حقوق بشر در ژنو نیز مطرح کرده ایم.
ای مقام دولت پاکستان ادامه داد: اگر نیازی هم به انجام حملات هواپیماهای بدون سرنشین در داخل خاک پاکستان باشد، این کار باید توسط خود پاکستان انجام شود. ما به شدت مخالف انجام عملیات نظامی از سوی کشورهای خارجی در خاک خود هستیم و آن را دخالت در امور داخلی پاکستان می دانیم.
طارق فاطمی همچنین گزارش برخی رسانه ها را در خصوص انجام مذاکرات مخفیانه میان دیپلمات های هند و پاکستان برای فراهم کردن زمینه دیدار نخست وزیران دو کشور در حاشیه هجدهمین اجلاس قریب الوقوع سارک در کاتماندو پایتخت نپال رد کرد و گفت که هیچ گونه مذاکرات مخفیانه بین دو طرف وجود ندارد.
وی با یادآوری اینکه طرف هندی حدود دو ماه پیش مذاکرات برنامه ریزی شده میان معاونان وزیران امور خارجه دو کشور را به صورت یک جانبه لغو کرد و پس از آن نیز بارها اقدام به نقض آتش بس در نوار مشترک مرزی کرد، گفت: پاکستان مخالفتی با مذاکره با هند ندارد، اما با توجه به اینکه هند مذاکرات قبلی را لغو کرده است، هرگونه گامی برای از سرگیری این گفت و گوها باید از سوی هند برداشته شود.
آساق*3**1723**1545


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن