تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798411581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتصال درياي عمان به درياي خزر از طريق حمل و نقل تركيبي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۵۸ب.ظ)
آخوندي خبر داد: اتصال درياي عمان به درياي خزر از طريق حمل و نقل تركيبي وزير راه و شهرسازي از سرمايه گذاري 350 ميليون دلاري در بندر شهيد بهشتي چابهار خبر داد و گفت: از طريق چابهار با حمل و نقل تركيبي درياي عمان را به درياي خزر، مديترانه، اروپا، آسياي ميانه وصل خواهيم كرد.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي امروز صبح در يازدهمين همايش بين المللي سواحل، بنادر و سازه هاي دريايي بيان داشت: 107 ميليون دلار براي خريد تجهيزات فاز دوم بندر شهيد رجايي و 250 ميليون دلار براي توسعه فاز سوم اين بندر نياز داريم، اين در حالي است كه طراحي و احداث بندر جاسک در شرق بندرعباس نيز نقش بنادر ايران را در اقتصاد دريايي منطقه بيش از پيش افزايش خواهد داد.
وزير راه و شهرسازي گفت: دولت يازدهم همواره به دنبال كاهش هزينه هاي حمل و نقل دريايي است و در اين راستا توسعه چهار برابري بندر چابهار و افزايش عمليات تخليه و بارگيري آن به سالانه هشت ميليون تن در دستور كار ما قرار دارد.
وي افزود: در بحث توسعه تجهيزات مديريت تلاش مي كنيم كاهش مدت تاخير و حمل و نقل تركيبي در دستور كار قرار گرفته است و از مرز شلمچه خط ساحلي به درياي عمان وصل خواهيم كرد و در درياي شمال بندر امير آباد را توسعه خواهيم داد.
آخوندي گفت : با توسعه بندر عباس تلاش مي كنيم براي تجاري كه بار خود را در كشورهاي جنوبي بندر عباس تخليه مي كنند و سپس بارگيري و به بندرعباس مي آوردند، صرفه اقتصادي ايجاد كنيم.
وزير راه و شهرسازي افزود: به سمت تعامل سازنده به پيش خواهيم رفت و ارتقاي كيفيت تجهيزات فناوري و مديريت در سازمان بنادر را توسعه خواهيم داد و توسعه اقتصادي دريا براي ما مهم است.
وي گفت: طرح مديريت يكپارچه سازي مناطق ساحلي نشان از دورانديشي سازمان بنادر و دريانوردي است و همانطور كه سفرهاي رييس جمهور و هيأت دولت به سواحل جنوبي آغاز شد توسعه سواحل جنوب به عنوان يك امر مهم در دستور كار دولت قرار دارد.
وزير راه و شهرسازي با اشاره جمعيت كم ساكن در ساحل جنوب ابراز داشت: در حالي كه هفتاد درصد جمعيت كشور در 10 شهر بزرگ سكونت دارد سواحل ايران به خصوص جنوب كشور از جمعيت كمتري برخوردار هستند و براي توسعه فعاليت هاي تجاري و اقتصادي در اين مناطق با حضور بخش هاي خصوصي و دولتي جمعيت زيادي در اين مناطق ساكن شوند.
رئيس شواي عالي شهرسازي و معماري گفت: توسعه بنادر و سواحل جنوبي توسط نهادهاي مرتبط و سازمان ها در دستور كار شوراي عالي معماري و شهرسازي كشور قرار دارد تا با ارايه طرح هاي مناسب قدرت رقابت پذيري بنادر ايران با ديگر بنادر جهان ارتقا يابد.
آخوندي در بخش ديگري از سخنانش يادآور شد: ايران به عنوان چهار راه شمال، جنوب و شرق و غرب بايد با يكپارچه سازي مناطق ساحلي و توسعه بنادر و كاهش هزينه هاي حمل و نقل در تجارت بين المللي و نقش آفريني بيشتر در اين بخش درآمدهاي خود را بيش از پيش افزايش دهد.
وي افزود: ايران همواره به دنبال اتصال به اقتصاد و تجارت جهاني است و مديريت يكپارچه مناطق ساحلي كشور در اين زمينه براي ما اهميت زيادي دارد.
وي تصريح كرد: اقتصاد جهاني و جهاني شدن يكي از تجلي هاي واقعي در حوزه درياست زيرا در حوزه دريا پيوستگي اقتصاد ايران با تجارت جهاني كاملا لمس مي شود و ملت ايران شايسته بهترين ها است و بايد تلاش كنيم با فضاي تعامل بين المللي ارتباط ايران را با جهان روانتر و سهل تر كنيم.
اين عضو هيأت دولت گفت: هرچند دشمنان تلاش دارند ايران را در صحنه بين المللي منزوي بكنند و ارتباط ما را با اقتصاد جهاني به حداقل برسانند، اما دولت يازدهم درصدد است با ايجاد فضاي تعاملي بين المللي اين ارتباط جهاني را توسعه دهد.
وي گفت: هزينه مبادله را در اقتصاد جهاني كاهش مي دهيم و به سهم خود در حوزه هوا و دريا، اين پيوستگي را با اقتصاد جهاني هموار كنيم.
آخوندي تاكيد كرد: در حوزه هوا و دريا يكپارچگي اقتصاد ايران با اقتصاد جهاني كاملا ملموس است و براي عبور از اين شرايط بغرنج بايد خطوط هوايي و شبكه هاي راه هاي ريلي، دريايي و جاده اي كشور را توسعه دهيم.
وزير راه و شهرسازي گفت: امنيت آسمان ايران سبب شده طي چند ماه گذشته پروازهاي عبوري از آسمان ايران صد درصد افزايش يابد.
آخوندي افزود: دريا و سواحل ايران بسيار امن هستند و بايد تمام سواحل ما در درياي خزر، عمان و خليج فارس به عنوان امن ترين سواحل براي افزايش كارآيي خود از فناوري هاي جديد و مدرن و آموزش هاي لازم برخوردار شوند.
وي با اشاره به مزيت هاي يكپارچه سازي مديريت مناطق ساحلي، اظهار داشت: بدون شک همكاري تمام نهادها، سازمان ها و وزارتخانه هاي مرتبط مي تواند به توسعه بنادر و استمرار سيستم يكپارچه مديريت مناطق ساحلي كمک كند و ما همواره به دنبال رفع گلوگاه ها در حوزه دريا، جاده و ريل در اين زمينه هستيم.
وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد: سواحل ايران، امن ترين سواحل براي بهبود افزايش كارآيي اقتصادي در حمل و نقل است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن