تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803617649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه هاي فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري براي زائران اربعين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آذر ۱۳۹۳ (۹:۲۴ق.ظ)
برنامه هاي فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري براي زائران اربعين مديرکل آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري اعلام کرد: جمله حضرت زينب (س) که مي‌فرمايند «فواللَّه لا تَمحوا ذکرَنا؛ به خدا سوگند که هرگز نخواهند توانست نام ما را محو کنند» به عنوان شعار مراسم اربعين انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام والمسلمين حميد احمدي، مديرکل آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري با اعلام اين مطلب که برنامه‌هاي فرهنگي ستاد دائمي اربعين در دو کشور ايران و عراق برگزار مي‌شود، گفت: ما بيشتر تسهيل‌کننده و هماهنگ‌کننده بين نهادها و ارگان‌هاي مردمي هستيم که مي‌خواهند خدمات فرهنگي ـ تبليغي به زائران اربعين ارائه کنند.
وي به تجهيز هيأت‌ها و مؤسسه‌هايي که علاقه‌مند به ارائه خدمات در موکب‌هاي اربعين بودند نيز اشاره و اظهار کرد: هيأت‌هاي مردمي براي ارائه خدمات فرهنگي در مراسم اربعين بسيج شده‌‌‌اند.
حجت‌الاسلام احمدي در خصوص اقداماتي که هيأت‌هاي مذهبي در شهرهاي مرزي ايران ارائه خواهند کرد، گفت: در حال حاضر 14 هيأت شهرهاي خرمشهر و اهواز در مرز شلمچه خدمات ارائه مي‌دهند در سوسنگرد نيز تمامي هيأت‌ها آماده هستند و کليه هيأت‌هاي شهر آبادان در داخل شهر و حسينيه‌ها پذيراي مردم هستند.
وي اعلام کرد: هيأت‌هايي نيز پذيرايي از همه مردمي که مسير رامهرمز، ماهشهر و اهواز به سمت آبادان را پياده طي مي‌کنند، خواهند بود، علاوه بر اين هيأت‌هايي از شهرهاي بزرگ و مؤسسات مردمي برنامه‌هاي فرهنگي را در مرز ايران و داخل کشور عراق به راه انداخته‌اند.
مديرکل آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري از توزيع پنج ميليون بروشور و اقلام فرهنگي به کمک مؤسسات ايراني و عراقي و به سه زبان فارسي، عربي و انگليسي خبر داد و گفت: اين اقلام تهيه شده و در اختيار موکب‌ها قرار مي‌گيرد.
وي اعلام کرد: با کمک شيعيان ايران و عراق شعاري براي مراسم اربعين انتخاب شده است با اين جمله معروف حضرت زينب(س) که فرمودند: «فواللَّه لا تَمحوا ذکرَنا؛ به خدا سوگند که هرگز نخواهند توانست نام ما را محو کنند» و اين جمله شعاري است که تمام تابلوها و بيلبوردها به اين جمله مزين خواهند شد.
حجت‌الاسلام احمدي ادامه داد: در ايران هم تهيه پيشاني‌بندها، شال‌ها، بنرها و ... انجام گرفته و در حال انتقال اين محصولات به نوار مرزي هستيم. بقاع متبرکه‌اي که در مسير زائران اربعين قرار دارند شامل چهار بقعه در مسير مهران و دو بقعه در مسير خوزستان نيز به عنوان پايگاه انتخاب شده و به زائران ارائه خدمات خواهند کرد.
وي از برپايي نمايشگاه کتابي توسط مجمع جهاني اهل البيت به زبان عربي و انگليسي در نجف اشرف خبر داد و گفت: در اين نمايشگاه کتاب‌هاي منتشر شده در ايران که به ائمه اطهار(ع) اختصاص دارند به زائران ساير کشورها ارائه مي‌شود.
احمدي ادامه داد: نرم‌افزارهايي شامل 40 بسته از معارف و قرائت قرآن نيز آماده کرده‌ايم که از طريق بلوتوس و فلش‌مموري در اختيار موکب‌ها قرار گرفته و توزيع خواهد شد در مرزها نيز از طريق بلوتوس نرم‌افزارهاي مذهبي به گوشي‌هاي تلفن همراه ارسال مي‌شود.
وي تصريح کرد: به تعداد همه زائران بسته‌هايي مانند زيارت‌نامه‌هاي مورد نياز ارائه مي شود اما از زائران خواهش مي کنيم که يک قرآن کوچک، سجاده و زيارت‌نامه همراه خود داشته باشند.
يادآوري مي شود، حضرت زينب(س) در سخنراني‌هاي بعد از واقعه عاشوراي خود خطاب به يزيد فرمودند:«فو الله لا تمحوا ذکرنا و لا تميت وحينا؛ به خدا سوگند ياد ما را نتواني نابود کرد وحي ما را نتواني مي‌راند» و شعار مراسم پياده روي ميليوني اربعين حسيني(ع) از اين جمله حضرت زينب(س) انتخاب شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن