تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799034799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس اتحادیه فرش اصفهان: فرش دستباف نیازمند سازمان یا وزارتخانه مستقل است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس اتحادیه فرش اصفهان: فرش دستباف نیازمند سازمان یا وزارتخانه مستقل است اصفهان- ایرنا- رییس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان گفت: با توجه به اینکه حدود 10میلیون نفر ازطریق صنعت فرش ارتزاق می کنند، این هنرصنعت نیازمند سازمان یا وزارتخانه مستقل است.


به گزارش ایرنا، "باقر صیرفیان" روز یکشنبه درآیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان افزود: یک سازمان مستقل برای ساماندهی امور بافندگان، کنترل بازار فروش و صادرات فرش دستباف نیاز است و وزارت صنعت، معدن و تجارت با حجم بالای کار خود نمی تواند همه این امور را بدرستی انجام دهد.
وی ادامه داد: طبق ابلاغ سازمان تامین اجتماعی، اتحادیه نباید بافندگان را بیمه کند پس در این شرایط اتحادیه چه خدماتی می تواند به بافندگان فرش ارائه دهد.
وی خاطرنشان کرد: بافندگان فرش دستباف که همه سرمایه شان را در این صنعت هزینه کرده اند نیازمند دریافت تسهیلات مدت دار هستند و سازمان دارایی نیز بر فروشندگان فرش دستباف فشار زیادی می آورد.
صیرفیان تصریح کرد: طبق قانون هر مرحله تولید فرش شامل پنج درصد ارزش افزوده می شود اما این امر قیمت تمام شده فرش را بسیار بالا می برد و این امکانپذیر نیست.
وی افزود: اکنون نیز فرش دستباف به دلیل گرانی، بسیاری از مشتریان خود در داخل کشور را از دست داده است و در صورت افزودن این میزان ارزش افزوده به قیمت فرش، کمتر کسی قادر به خرید آن خواهد بود.
استاندار اصفهان نیز در این مراسم گفت: فرش ایرانی یک محصول چند بعدی در زمینه های هنری، اقتصادی، اجتماعی و فنی و نمونه بی بدیل پیوند تاریخ و فرهنگ با هنری متعالی است.
رسول زرگرپور افزود: جایگاه معنوی این هنر هرگز در اذهان جهانیان کم رنگ نشده و نخواهد شد اما جایگاه اقتصادی این هنرصنعت، افت و خیزهایی را تجربه کرده که اهالی فرهنگ و صادرات را تا حدی نگران ساخته است.
وی بازیابی فرصت های تجاری در این حوزه، تقویت نگاه صادراتی و نمایش آثار هنرمندان را از اهداف برگزاری این نمایشگاه بیان و اضافه کرد: حضور 140 مشارکت کننده برتر از استانهای مختلف کشور در این نمایشگاه، نشان از پویایی و سرزندگی این بخش از اقتصاد کشور دارد که انتظار می رود با برگزاری قدرتمند نمایشگاه، بتوان این امر را در بعد عملی نیز مشاهده کرد.
استاندار اصفهان تأکید کرد: اشتغالزایی در رسته های مختلف، پاسداشت مکتب اصیل ایرانی، ارزآوری و افزایش اعتبار فرهنگی کشور و نیز استفاده از این هنر به عنوان شغل مکمل از جمله ویژگی های هنر-صنعت فرش است.
وی ادامه داد: از مدیران انتظار دارم جلسات کمیته فرش را با جدیت بیشتری پیگیری کنند و یکی از جلسات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی را به موضوع فرش اختصاص دهیم تا با ایجاد زیرساخت لازم و طرح مسأله در کارگروه صادرات استان بتوان ضمن ارج گذاری به این هنر، تحقق اهداف اقتصادی کشور در این بخش را آسان کرد.
استاندار اصفهان همچنین بر لزوم ایجاد زیرساخت های ویژه صادراتی در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی اصفهان نیز در این مراسم خواستار اختصاص یارانه و تسهیلات دولت به پاویون ایران در نمایشگاه های خارجی شد.
رسول محققیان ضرورت حمایت دولت از مشارکت کنندگان ایرانی حاضر در نمایشگاه های جهانی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در شرایطی که کشورهای در حال توسعه یا توسعه یافته، تسهیلات و یارانه های ویژه را به پاویون کشور خود در نمایشگاه های خارجی اختصاص می دهند، غرفه داران ایرانی برای حضور در نمایشگاه های بین المللی همواره از این موهبت بی بهره هستند.
وی گفت: این افراد گاه به دلیل هزینه های زیاد از حضور در رویدادهای جهانی باز می مانند، در حالیکه چنانچه دولت تسهیلات ویژه ای را به این امر اختصاص دهد به معنای واقعی کلمه از صادرات و افزایش درآمد ارزی خود، حمایت کرده و فواید آن به چرخه اقتصادی کشور بازخواهد گشت.
محققیان از برگزاری و مدیریت پاویون ایران در اولین نمایشگاه بین المللی فرش، کف پوش و دیوارپوش خاورمیانه در دبی، در اردیبهشت ماه سال 94 و برگزاری نمایشگاه فرش ایران در دوحه قطر در بهمن سال جاری توسط این شرکت خبر داد.
هفدهمین نمایشگاه تخصصی- صادراتی فرش دستباف اصفهان از امروز تا هفتم آذر در
ساعات 14 تا 22 در محل نمایشگاههای بین المللی این شهر میزبان علاقه مندان و متخصصان این عرصه است.
در این نمایشگاه 140 مشارکت کننده از استانهای اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان جنوبی، چهارمحال وبختیاری، قم، فارس، تهران و کرمان حضور دارند.
گ/7143/ 607/ 684


02/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن