تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798695319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راز شماره های عجیب فوتبالیست ها


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: 1 به علاوه 8 می شود 9
راز شماره های عجیب فوتبالیست ها




شاید در نگاه اول مهم نباشد که یک بازیکن فوتبال چه شماره ای می پوشد اما همه علاقمندان دو آتشه فوتبالی می دانند که برای برخی بازیکنان شماره ای که پشت پیراهن شان حک شده، از خیلی چیزهای دیگر مهمتر است.











هفته نامه چلچراغ - رسول مجیدی: شاید در نگاه اول مهم نباشد که یک بازیکن فوتبال چه شماره ای می پوشد اما همه علاقمندان دو آتشه فوتبالی می دانند که برای برخی بازیکنان شماره ای که پشت پیراهن شان حک شده، از خیلی چیزهای دیگر مهمتر است.

البته فلسفه شماره بازیکنان فقط به میل و علاقه بازیکنان به عددی خاص محدود نمی شود و هر شماره ای یادآور تاریخ و فلسفه ای خاص است؛ به ویژه در سالیان پیشین که هنوز شماره هایی مانند 45 و 99 مد نشده بود.

در سالیانی نه چندان دور، موقعیت بازیکنان در زمین بود که تعیین می کرد هر یک از بازیکنان چه شماره ای را به تن کنند. مدافعان باید از شماره های دو تا پنج را به تن می کردند، گوش ها 7 یا 11 و مهاجمان 9 یا 10. شماره 6 مخصوص هافبک های دفاعی بود و 8 را بازیکنان فانتزی باز می پوشیدند.

اما در سال های گذشته ما شاهد اعداد عجیبی پشت پیراهن برخی بازیکنان فوتبال دنیا هستیم. نمونه اش ماریو بالوتلی که همین ماه پیش به لیورپول پیوست و شماره عجیب 45 را انتخاب کرد. بد نیست به همین بهانه نگاهی بیندازیم به شماره های عجیب چند سال گذشته برخی بازیکنان و چرایی انتخاب این شماره ها.

ایوان زامورانو

قدیمی ها این مهاجم شیلیایی را به خوبی به یاد دارند. او زمانی که در اروپا توپ می زد به موفقیت های عظیمی دست یافت. ایوان در تیم رئال در 137 بازی 77 گل به ثمر رساند و چند سال بعد مورد توجه باشگاه اینترمیلان قرار گرفت اما زامورانو که عاشقانه شماره 9 را دوست داشت و حتی در تیم شیلی هم این شماره را به تن می کرد، دربدو ورود به این باشگاه ایتالیایی با یک مشکل بزرگ روبرو شد؛ پیراهن دوست داشتنی ایوان تن رونالدوی برزیلی بود. به قول بعضی های رونالدوی اورژینال. همین کار را برای زامورانو  سخت کرده بود.

ایوان به ناچار به خبرنگاران گفت که می خواهد شماره 10 را بپوشد اما این شماره هم تن یکی از اسطوره های فوتبال ایتالیا یعنی روبرتو باجو بود و دست مهاجم شیلیایی از آن کوتاه ماند. زامورانو که خوب می دانست رونالدو و باجو بازیکنان بزرگتری از او هستند، در اقدامی خلاقانه شماره 18 باشگاه اینتر را انتخاب کرد اما در عوض یک علامت جمع کوچک میان یک و هشت گذاشت تا مجموع آنها همچنان 9 باقی بماند.

بد نیست بدانید که این تاکتیک از آن زمان تاکنون توسط بسیاری از بازیکنان تقلید شده و هنوز هم پشت پیراهن بسیاری از بازیکنان این قبیل علامت ها را می توان دید.


راز شماره های عجیب فوتبالیست ها



اوسیه آردیلس

در کهکشان ستاره های فوتبال آرژانتین، مطمئنا اوسیه آردیلس جای خیلی خوبی ندارد. فوتبال آرژانتین در این سال ها آنقدر ستاره داشته تا کمتر کسی نام آردیلس را به خاطر بسپارد اما این هافبک ریز نقش آرژانتین به یک دلیل ساده و شاید هم عجیب در خاطر فوتبالدوستان دنیا باقی مانده.

او اولین و معروف ترین هافبک و بازیکن دنیاست که شماره یک را در جام جهانی به تن داشت، شماره ای که به طور تاریخی متعلق به دروازه بانان است و هر گلری آرزوی پوشیدن آن را دارد.

ماجرا از این قرار بود که در جام جهانی 1982 در اسپانیا، آرژانتین تصمیم گرفت شماره پیراهن های بازیکنان خود را برحسب حروف الفبا مرتب کند. به این ترتیب اوسیه آردیلس تنها بازیکنی بود که در دروازه گلری نمی کرد اما شماره یک را به تن داشت.

بد نیست این نکته را هم بدانید که تنها بازیکن آرژانتینی که آن زمان از این قاعده تبعیت نکرد، دیه گو مارادونا بود که زیر بار پوشیدن شماره 12 نرفت و همان شماره 10 محبوب خود را به تن کرد.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که پانتلیس کافس هم که چند سال بعد در باشگاه اولمپیاکوس شماره یک را به تن می کرد، در واقع به علت عشق و علاقه خود به آردیلس این شماره را می پوشید.


راز شماره های عجیب فوتبالیست ها



ماریوبالوتلی

آخرین خرید باشگاه لیورپول در فصل نقل و انتقالات تابستانی جاری یعنی سوپر ماریو، در تمام باشگاه های اینتر، منچسترسیتی و آ ث میلان شماره 45 را به تن می کرد و حالا هم قرار است در آنفیلد شماره 45 را بپوشد.

برخلاف تصور، این مهاجم جنجالی را به دلیل اینکه جمع شماره هایش 9 می شود، انتخاب نکرده. او اعتقاد دارد عدد 45 برایش شانس می آورد، همین و بس: «زمانی که سه یا چهار بازی برای اینتر در میادین حضور یافتم، آن زمان که خیلی جوان بودم، شماره 45 را می پوشیدم، چرا که شماره ها برای بازیکنان جوان از 36 تا 50 بود. من شماره 45 را انتخاب کردم و به شوخی می گفتم 4 به علاوه 5 می شود 9. من در تمام آن چهار بازی گل زدم. این شماره برای من شانس می آورد، به همین خاطر است که همیشه 45 را به تن می کنم.»


راز شماره های عجیب فوتبالیست ها



دیوبد بکهام

دیوید بکهام را همه می شناسند. می گویند او معروف ترین فوتبالیست تمام دوران است. بکهام که یکی از ستاره های بی بدیل باشگاه منچستر محسوب می شود، در تمام دوران بازی اش در اولدترافورد شماره 7 افسانه ای این باشگاه را بر تن داشت و در تیم ملی انگلیس هم همین شماره را می پوشید اما بکهام در سال 2003 با سر الکس فرگوسن دعوایش شد و منچستر را به مقصد مادرید و تیم اول این شهر ترک کرد.

نکته جالب این انتقال جنجالی این بود که دیوید دیگر نمی توانست شماره 7 را بر تن کند چرا که این شماره در اختیار رائول گونزالس کبیر بود. بکهام هم ترجیح داد در باشگاه جدیدش شماره 23 را بپوشد؛ شماره ای که به دلیل علاقه دیوید به مایکل جردن، بسکتبالیست معروف آمریکا انتخاب شده بود چرا که جردن همیشه همین شماره را در NBA به تنمی کرد.


راز شماره های عجیب فوتبالیست ها



سه گانه آ ث میلان

در سال 2008، باشگاه میلان سه ستاره به نام های شوچنکو، رونالدینیو و فلامینی را به خدمت گرفت. نکته جالب این بودکه هر سه بازیکن خواستار پوشیدن شماره هایی بودند که در آن زمان توسط سایر بازیکنان باشگاه پوشیده می شد؛ باشگاه میلان هم در اقدامی جالب سه شماره عجیب 76، 80 و 84 را به این بازیکنان داد. دلیل این اقدام هم ساده بود.این شماره ها به ترتیب سال تولد شوچنکو، رونالدینیو و فلامینی بود.


راز شماره های عجیب فوتبالیست ها



رونالدو

رونالدو لوییز نازاریو دلیما را همه ما می شناسیم؛ مهاجم کچل تیم ملی برزیل در دهه گذشته. او بعد از عملکرد شگفت انگیزی که در باشگاه آیندهوون داشت، به بارسلونا و بعد به اینتر و رئال مادرید نقل مکان کرد.

رونالدو بعد از اروپا گردی اش دوباره به ایتالیا بازگشت و این بار به باشگاه آ ث میلان منتقل شد و شماره خاطره انگیز 99 را برگزید. در آن زمان در ایتالیا شایعه شده بود که رونالدو به دلیل علاقه وافر به بستنی های 99 (نوعی مارک در ایتالیا) این شماره را انتخاب کرده است اما بعد از سوی این مهاجم برزیلی اعلام شد که در ابتدا شماره 9 را می خواسته اما چون این پیراهن را پیپو اینزاگی می پوشیده، او هم شماره 99 را انتخاب کرده است. بد نیست بدانید که رونالدو بعدها در باشگاه کورینتیناس هم در یک دیدار به افتخار 99 سالگی این باشگاه، شماره 99 را به تن کرد.


راز شماره های عجیب فوتبالیست ها



خورخه کامپوس

کامپوس را نوستالژی بازهای فوتبالی به خوبی به یاد دارند. دروازه بان مکزیکی که 130 بار برای کشور خود در میادین حاضر شد و برخی اوقات شماره عجیب 9 را به تن می کرد. بد نیست بدانید که کامپوس در دوران جوانی خود مهاجم بود و با وجود موفقیت هایی که در این پست به دست آورد، هرگز نتوانست از علاقه خود به دروازه بانی صرفنظر کند.


راز شماره های عجیب فوتبالیست ها



بیسنته لیزارازو

زمانی که این دفاع چپ فرانسوی برای بار دوم به بایرن مونیخ بازگشت، تصمیم گرفت یک شماره جدید پشت پیراهن خود حک کند، بعد از گمانه زنی های فراوان کاشف به عمل آمد که این بازیکن شماره 69 را به این دلیل انتخاب کرده که متولد 1969 بوده و قد او هم یک متر و 69 سانتیمتر است، جالب است؛ نه؟


راز شماره های عجیب فوتبالیست ها










تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن