تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820202206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت مشارکت جامعه هتلداران در تدوين احکام برنامه ششم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ آذر ۱۳۹۳ (۱۳:۴۵ب.ظ)
ضرورت مشارکت جامعه هتلداران در تدوين احکام برنامه ششم رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از جامعه هتلداران کشور خواست ديدگاه ها و پيشنهادات خود را به منظور تکميل احکام برنامه ششم توسعه ارائه دهند.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود سلطاني فر با حضور در نشست هماهنگي دست اندر کاران صنعت هتلداري کشور در هتل باباطاهر تهران و پس از شنيدن مشکلات و پيشنهادات آنان ضمن بيان اين مطلب افزود: شما به عنوان بخش خصوصي بايد تلاش کنيد مواردي را در احکام برنام ششم بگنجانيم که باعث همگرايي بيشتر دستگاه ها براي حل مشکلات بخش گردشگري، شود.
وي تاکيد کرد: حدود 2 تا 3 ماه فرصت هست تا با تجربيات و اطلاعاتي که داريد، پيشنهادات خود را در اين زمينه ارائه کنيد.
معاون رييس جمهور با بيان اينکه همه ما از يک خانواده هستيم تاکيد کرد: هر چه ارتباط بخش خصوصي با سازمان بيشتر باشد صحت کار ما در تصميم گيري و برنامه ريزي ها بيشتر خواهد بود.
وي افزود: بخش گردشگري کشور بخشي است که همه بايد با همدلي، هماهنگي و همگرايي کمک کنيم تا به نقطه مطلوب برسد.
سلطاني فر با اشاره به برنامه ششم گفت: ما اولين سازمان دولتي هستيم که يک سال زودتر رديف هاي بودجه مربوط به فعاليت هايمان رابه سازمان برنامه و مديريت ارائه داديم.
وي افزود: براي اين که تصوير درست و نقشه راه مشخصي داشته باشيم توانستيم برنامه پيشنهادي 6 ساله سازمان يعني از سال 95تا 99 را در بخش رديف ها و اعتبارات تهيه کرده و به مسوولان عالي رتبه به خصوص سازمان برنامه و مديريت ارائه دهيم؛ پيشنهاد بودجه سال 94 ما بخشي از اين برنامه 6ساله است.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سپس به روند ورود گردشگران طي 4 ماهه اخير اشاره کرد وگفت: بر اساس آمار پليس مهاجرت بعد از سال ها روند ورود گردشگران نسبت به خروج اتباع ايراني به خارج از کشور روند مثبتي بوده است، به خصوص که در ايام تابستان و تعطيلات شاهد اين تراز مثبت در بخش ورود گردش بوديم.
وي در ادامه سخنانش اظهار داشت: تصميم گيري و تمرکز در بخش گردشگري همچون صنايع دستي نيست به طوريکه يک سازمان و يک مرجع بايد براي ساماندهي دقيق درحوزه هايي همچون ارائه مجوز به ايرلاين ها، تورها، آژانس ها و حمل و نقل ريلي تصميم بگيرد.
سلطاني فر افزود: طي ده سال گذشته اين بخش تکه پاره شده و مسووليت هر حوزه به يک سازمان سپرده شده است؛ اين امر تهديدي براي داشتن برنامه منظم و مشخص براي بخش گردشگري محسوب مي شود.
وي تاکيد کرد: با توجه به تاکيد مقام معظم رهبري و رييس جمهور به منظور گسترش بخش گردشگري براي توسعه تعاملات فرهنگي و رشد اقتصادي و نظر مساعد مجلس براي بهره گيري از قابليت هاي اين بخش آرام آرام در راستاي ساماندهي گردشگري قدم برمي داريم.
سلطاني فر خاطر نشان کرد: اگر مي خواهيم براي توسعه اقتصادي کشور و اشتغالزايي متکي به درآمد نفت نباشيم بايد از قابليت و ظرفيت سرمايه گذاري در بخش گردشگري استفاده کنيم.
وي با تاکيد بر اين که شرايط خوبي در چشم انداز 20 ساله براي ما ترسيم شده است که بايد متناسب با آن برنامه ريزي کنيم، اعلام کرد: حدود هزار و 60 هتل داريم که 130هتل 4و5 ستاره هستند؛ هر هتل 4 ستاره بين 250 تا 300 اتاق و هر هتل 5ستاره بين 300 تا 400 اتاق دارد؛ اگر يک گردشگر بخواهد در طول سال يک هفته در هتل 4يا 5ستاره ما بماند طي محاسبات انجام شده تا 11 سال آينده در افق 1404بايد حدود 250 هتل بسازيم يعني هرسال 20 تا 25هتل بايد ساخته شود.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اعلام اين که بين 50 تا 100 هتل از صفر تا 95 درصد پيشرفت فيزيکي داشته اند، عنوان کرد: تا پايان سال در تهران حداقل حدود 3يا 4 هتل افتتاح خواهد شد.
وي در خصوص گله مندي جامعه هتلداران نسبت به اخذ عوارض خارج از چارچوب قانون از سوي شهرداري ها گفت: اين موارد غير قانوني را از طريق استانداري ها و وزارت کشور پيگيري خواهيم کرد تا جلوي بي نظمي ها گرفته شود. البته بسياري از شهرداري هاي شهرهاي بزرگ مثل اصفهان و تهران در بخش هتل سازي به منظور تشويق سرمايه گذاران همکاري کرده و عوارض را صفر کردند، کرمانشاه هم با پيگيري ما همين شرايط را دارد.
سلطاني فر درباره خانه مسافرها هم عنوان کرد: کار سنگيني براي را ه اندازي نظام ساماندهي خانه مسافرها انجام شده است اما مجموعه اين فعاليت ها بايد با هتل ها هماهنگ باشد؛ اعتقاد دارم مديريت خانه مسافرها را تا حد امکان بايد با هماهنگي انجمن هتل داران هر شهر پيش ببريم که در فصول مختلف و زمان پيک گردشگري از اينها استفاده شود، زمان غير پيک و اوقاتي که هتل ها خالي هستند هم از امکانات هتل ها استفاده شود.
وي اضافه کرد: در اين خصوص شناسايي، نظارت و ساماندهي در بخش بهداشتي و نرخ گذاري بايد انجام مي شد؛ در اين زمينه بايد طي هماهنگي و جلساتي به راه حل مناسبي برسيم که بهره وري از خانه مسافرها با هماهنگي جامعه هتل داران باشد.
سلطاني فر درباره همگرايي ساير بخش ها با بخش گردشگري اظهار داشت: همکاري و تعامل اعضاء دولت با بخش گردشگري در تاريخ 35 ساله انقلاب بي سابقه بوده است، به طور مثال وزير اطلاعات يا وزير کشور، وزارت امور خارجه و ديگر بخش ها طي جلسات مختلف براي موضوع گردشگري وقت گذاشته و همکاري خوبي داشته اند.
رييس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري درباره موضوع نرخ گذاري و واگذاري آن به بخش خصوصي گفت: ما موافقيم که روز به روز نقش ما در تصدي گري کمرنگ شود و سازمان به فعاليت هاي حاکميتي خود بپردازيم، به خصوص که با مشکلات زيادي هم در سازمان روبه رو بوديم و هستيم.
وي افزود: بايد در اين مورد مثل ساير موارد جلساتي را برگزار کنيم تا به جمع بندي مناسب برسيم، در اين خصوص آماده ايم اين مسله را به يک تشکل صنفي مرتبط با بخش خصوصي واگذار کنيم به شرط اين که در چارچوبي باشد که مد نظر داريم.
سلطاني فر به برخي از مسايل سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: موضوعي که با آن مواجه شديم، برگزار نشدن شورا ها و کارگروه ها بود که يک به يک آنها را حل کرديم. شوراي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به مدت 10 سال، کميته حفاظت از ميراث فرهنگي 8 سال و يا بسياري از کارگروه ها، کميته ها و شوراهاي قانوني در سه حوزه ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري به مدت 5 يا ده سال برگزار نشده بود.
وي در ادامه اضافه کرد: اکثر تصميماتي که گرفته مي شد يا غير قانوني يا ماحصل تصميم يک نفر بوده است، ما تمامي اين کارگروه ها و شورا ها را فعال کرديم تا تصمصم گيري ها بر اساس خرد جمعي باشد.
در اين نشست که با حضور روساي اتحاديه هتل داران استان ها برگزار شد مسايل و مشکلات اين صنف در خصوص تداخل کاري با خانه مسافرها، نرخ گذاري ها، افزايش عوارض خارج از چارچوب قانوني، نوسازي هتل ها، استاندارسازي و.. با رييس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري مطرح شد.
گفتني است؛ در نشست هماهنگي دست اندرکاران صنعت هتلداري کشور، سعيد شيرکوند معاو ن سرمايه‌گذاري وبرنامه‌ريزي، مرتضي رحماني موحد معاون گردشگري، اسدالله درويش اميري معاون امورمجلس و جبار کوچکي نژاد رئيس فراکسيون ميراث فرهنگي وگردشگري حضور داشتند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن