تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818995597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موزه باستان شناسي در استان لرستان راه اندازي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ آذر ۱۳۹۳ (۹:۱۰ق.ظ)
مدير کل امور موزه هاي کشور: موزه باستان شناسي در استان لرستان راه اندازي مي شود مدير کل امور موزه هاي کشور از ايجاد موزه باستان شناسي در استان لرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا کارگر ظهر شنبه در حاشيه بازديد از محل بناي تاريخي سربازخانه خرم آباد از ايجاد موزه باستان شناسي در مرکز لرستان خبر داد و اظهار داشت: اين موزه در محل سربازخانه ارتش در مجاور قلعه فلک الافلاک ايجاد مي شود.
وي با بيان اينکه استان لرستان يکي از استانهاي با قدمت بالا و تاريخي کشور محسوب مي شود گفت: همچنين اشيا با ارزش تاريخي فراواني در اين استان وجود دارد به طوريکه هم اکنون بيش از هفت هزار شي تاريخي با ارزش در مخازن ميراث فرهنگي لرستان نگهداري مي شود.
مدير کل امور موزه هاي کشور با تاکيد بر اينکه اين ظرفيتها ايجاب مي کند که استان لرستان يک موزه استاني داشته تا معرف قابليتهاي تاريخي و فرهنگي آن باشد گفت: در اين راستا سازمان ميراث فرهنگي کشور تلاش دارد که موزه هاي تاريخي را در فضاهاي تاريخي ايجاد کند.
کارگر با بيان اينکه نقطه ثقل لرستان به لحاظ تاريخي و فرهنگي قلعه فلک الافلاک است ادامه داد: بخش اعظمي از اين مجموعه در اختيار ميراث فرهنگي و بخشي نيز در اختيار نهادهاي ديگر است که با همکاري اين نهادها و همچنين مديريت ارشد استان بناي باارزش سربازخانه با مساحتي بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ متر مربع در دو طبقه براي ايجاد موزه باستان شناسي لرستان در نظر گرفته شده است.
وي با بيان اينکه هم اکنون مرمت اين فضا براي ايجاد موزه آغاز شده است گفت: در اين راستا مشاوري با دارا بودن نگاه موزه داري براي اين موزه گرفته شده و مرمت اين محل نيز بر اساس مطالعات ارائه شده از سوي اين مشاور صورت خواهد گرفت.
مدير کل امور موزه هاي کشور با بيان اينکه تلاش مي کنيم تا سال آينده مرمت اين فضا در استان به اتمام رسيده و کار چيدمان اشيا تاريخي را در مدت زمان سه تا چهار ماه آغاز کنيم بيان داشت: با اقدامات لازم تلاش مي شود که موزه باستان شناسي در خوري تا پايان سال ۹۴ و اوايل سال ۹۵ در استان ايجاد کنيم.
کارگر با بيان اينکه در حال حاضر در محل قلعه فلک الافلاک دو موزه مردم شناسي و همچنين باستان شناسي وجود دارد گفت: با ايجاد موزه باستان شناسي در محل سربازخانه موزه مردم شناسي نيز در محل قلعه فلک الافلاک با اصول علمي گسترش پيدا خواهد کرد. وي همچنين به اعتبار پيش بيني شده براي ايجاد موزه باستان شناسي لرستان اشاره کرد و گفت: براي ايجاد اين موزه بيش از چهار ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده است.
مدير کل امور موزه هاي کشور با بيان اينکه بر اساس توافقات صورت گرفته با استانداري لرستان ۵۰ درصد اين اعتبار از سوي سازمان ميراث فرهنگي و ۵۰ درصد نيز از سوي استانداري تامين مي شود گفت: در حال حاضر کار مطالعات موزه باستان شناسي آغاز و تاسيسات آن نيز خريداري و مرمت آن نيز شروع شده است.
دکتر محمد رضا کارگر روز گذشته از بدو ورود به شهرستان خرم آباد از سايت فرودگاه خرم آباد، تپه ماسور، پل شکسته خرم آباد، خانه آخوند ابو و موزه صنايع دستي، ساختمان قديمي بانک تجارت، ساختمان ارتش واقع در محوطه قلعه فلک الافلاک، باغ تاريخي فلاحت، موزه هاي مردم شناسي و باستان شناسي قلعه فلک الافلاک، ساختمان سربازخانه و محل احداث موزه باستان شناسي خرم آباد بازديد کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن