تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804082347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد ارزش افزوده تنها با اتکا به شرکتهای دانش بنیان میسر است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی:
ایجاد ارزش افزوده تنها با اتکا به شرکتهای دانش بنیان میسر است
سطوح مدیریتی کشور به این نتیجه رسیده است که دیگر نمی‌‌توان به پول نفت قناعت کرد، برای ایجاد ارزش افزوده چاره‌ای جز رفتن به سمت شرکتهای دانش‌بنیان نیست.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی وزارت نفت؛ بهزاد سلطانی، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در همایش تبیین همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوقهای پژوهش و نوآوری، با بیان این‌که سطوح مدیریتی کشور به این نتیجه رسیده است که برای ایجاد ارزش افزوده چاره‌ای جز رفتن به سمت شرکتهای دانش‌بنیان وجود ندارد، گفت: دیگر نمی‌شود به پول نفت قناعت کرد، فرزندان ما همین الان هم انتقاد دارند که ما با این سرمایه چه کرده‌ایم و چه اقدام و سرمایه گذاری مثبتی براساس این سرمایه عظیم صورت گرفته است.
 
وی با اشاره به تصویب ١٢١ طرح دانش بنیان در این مدت کوتاه افزود: تا امروز صندوق نوآوری و شکوفایی ٤٧ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار مخاطبان خود قرار داده است، اعطای این مبلغ تسهیلات را با توجه به این‌که صندوق از صفر کار خود را آغاز کرده می‌توان خوب ارزیابی کرد.
 
سلطانی در ادامه به برخی چالشهای پیش رو اشاره و تصریح کرد: یکی از چالشهای ما معرفی حجم و تعداد زیاد شرکتهای دانش‌بنیان در یک فرصت اندک بود، علاوه برآن، ورود یکباره ٢٠ درصد از شرکتهای مستقر در پارکهای علم و فناوری بر اساس مصوبه‌ای هم مسئله‌ای بود که برای صندوق حجم بالایی از کار را در زمانی اندک ایجاد کرد، هرچند توانستیم در سه ماه گذشته آن را مدیریت کنیم، اما تا ٥_٤ ماه دیگر این موج ادامه خواهد داشت و صندوقهای عامل در صورت لزوم باید ظرفیت خود را بالاتر ببرند.
 
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی راهکار گریز از این چالش را دعوت از شرکتهای بزرگ برای تبدیل شدن به شرکتهای دانش‌بنیان دانست و ادامه داد: با رایزنیهای انجام شده با برخی شرکتها و نهادهای علمی اقتصادی مانند شرکت گاز، شرکت نفت و ... امید داریم حمایت از طرحهای عظیم دانش بنیان در دستور کار صندوق قرار گیرد.
 
وی تعامل با برخی بخشهای دولتی را نیز چالشی دیگر دانست و بیان کرد: برخی بخشهای دولتی که ممکن است با کسر بودجه مواجه باشند مایلند که به هر نحوی از اعتبار صندوق استفاده کنند، این در حالی است که دولت این پول را به بخش خصوصی اختصاص داده است و ما وظیفه داریم از این سرمایه به نفع شرکتهای دانش بنیان محافظت کنیم.
 
سلطانی خطاب به مدیران صندوقهای پژوهش و فناوری گفت: ما درحال حاضر گوشه‌ای از نظام نوآوری را در کشور مدیریت می‌کنیم، در واقع باید فضا و بستر مالی درستی شکل بگیرد تا نظام نوآوری بتواند قوی عمل کند، در غیر این صورت ما به خروجی‌ به عنوان توسعه تکنولوژی نخواهیم رسید.
 
به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خطاب به مدیران صندوقهای پژوهش و فناوری و با هشدار نسبت به فرهنگ هزینه از محل فروش نفت، افزود: نباید این تلقی وجود داشته باشد که به هر نحوی باید پولی از دولت گرفته شود تا به شرکتها بدهیم، ما و شما باید خودمان را یک طرف میز و در مقام یک ارزیاب واقعی قرار دهیم.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن