واضح آرشیو وب فارسی:فارس: کارشناس بازیهای رایانهای خبر داد
صرف 40 میلیون ساعت در شبانهروز به بازیهای رایانهای/20 میلیون نفر کاربر بازی رایانه
کارشناس بازیهای رایانهای گفت: براساس آمار اعلام شده از سوی بنیاد بازیهای رایانهای کشور، بیش از 20 میلیون کاربر در زمینه بازیهای رایانهای در کشور فعالیت میکنند که این تعداد در هر شبانهروز 40 میلیون ساعت را صرف بازیهای رایانهای میکنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مهدی حقوردی عصر امروز در همایش فرهنگی نقد و بررسی بازیهای یارانهای و انیمیشنهای ماهوارهای اظهار داشت: امروزه رسانههای نوین از جمله فضای مجازی، اینترنت، گوشیهای تلفن همراه و بازیهای رایانهای مورد توجه مخاطبین جوان و نوجوان قرار گرفته است. وی بیان کرد: صنعت سینما را رسانهای یک سویه و بازیهای رایانهای را میتوان رسانهای دو سویه دانست که این امر بر میزان اثرگذاری بر مخاطبان میافزاید. کارشناس بازیهای رایانهای با بیان اینکه میزان استفاده از بازیهای رایانهای در میان مخاطبان متفاوت است، تصریح کرد: براساس آمار اعلام شده از سوی بنیاد بازیهای رایانهای کشور بیش از 20 میلیون کاربر در زمینه بازیهای رایانهای در کشور فعالیت میکنند که این تعداد در هر شبانهروز 40 میلیون ساعت را صرف بازیهای رایانهای میکنند. حقوردی متذکر شد: بازیهای رایانهای به دو دسته آنلاین و آفلاین تقسیم میشوند که بازیهای اکشن، راهبردی، اسپرت و... مهمترین سبکهایی هستند که در میان مخاطبان کشور مورد استفاده قرار میگیرند. وی تأکید کرد: کارشناسان بازیهای رایانهای را در سه حوزه مطالعات فنی، علوم انسانی و علوم اجتماعی با دو هدف تأثیرات بازیهای رایانهای بر مخاطبان و مفاهیم استخراج شده از بازیها را مورد بررسی قرار میدهند. کارشناس بازیهای رایانهای ادامه داد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری امروزه استکبار جهانی دنیای اسلام را مورد تهدید قرار داده است. شبکههای استکباری و شبکههای جاسوسی در همه جهان اسلام سرگرم فتنهانگیزی هستند و هزاران بازی رایانهای را با هدف زشت نشان دادن چهره اسلام تولید کردهاند. حقوردی عنوان داشت: ایجاد روحیه اسلامهراسی مهمترین و بارزترین مؤلفهای است که در بازیهای رایانهای تولید شده در کشورهای تحت نظام سلطه مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفته است. وی عنوان کرد: این بازیها کاملاً هدفمند و با رویکردهای سیاسی در راستای ایجاد وحشت از اسلام و دین تولید شدهاند. کارشناس بازیهای رایانهای تشریح کرد: جالبتر اینکه در این بازی تروریستها به رادیو ایران و به زبان فارسی گوش میدهند که در این بازی تولید کنندگان میخواهند به بازیکن القا کنند که ایران در تمام امور منطقه دخالت میکند. وی توضیح داد: بازیهای رایانهای با مضمون سیاسی برای مخاطبین در جهان ساخته شده که با این روند میخواهند رابطه تروریست با اسلام و قرآن را در میان مخاطبان خود تداعی کنند. کارشناس بازیهای رایانهای عنوان داشت: بازی سیمز در گوشیهای تلفن همراه نیز که در میان بانوان از علاقمندان بسیاری برخوردار است به ترویج سبک زندگی غربی میپردازد. حقوردی در پایان تأکید کرد: بر همین اساس تغییر رویکرد سرگرمی محور به رسانهمحور، افزایش سواد رسانهای و نقد و بررسی بازیهای تولید شده و عرضه شده در کشور مهمترین وظیفه ما محسوب میشود. انتهای پیام/87002/ذ30
93/09/01 - 20:37
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]