تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802758959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سد تنگ سرخ شیراز تاثیری در خشک شدن دریاچه مهارلو ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سد تنگ سرخ شیراز تاثیری در خشک شدن دریاچه مهارلو ندارد شیراز- ایرنا- رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت:بر خلاف آنچه مطرح می شود، احداث سد تنگ سرخ تاثیری در خشک شدن دریاچه مهارلو (دریاچه نمک) نخواهد داشت.


به گزارش دریافتی روز شنبه ایرنا، رضا محمدیان افزود: بیشترین آب ریز دریاچه مهارلو را شاخه های فصلی رودخانه سعدی، رودخانه دروازه قرآن، رودخانه قره پیری و بند نهراعظم تامین می کند و سهم تغذیه این دریاچه از تنگ سرخ کمتر از پنج درصد است.
وی ادامه داد:پروژه سد تنگ سرخ شیراز دارای مصوبه وزارت نیرو است و از دو سال قبل دولت برای اجرای این سد ردیف بودجه اختصاص داده است.
او اظهار کرد:اگر این طرح مجوز نداشت یا دولت با اجرای آن مخالف بود، ردیف بودجه برای آن تعریف نمی شد.
محمدیان گفت:بر همین اساس، طبق مصوبه شورای سوم شهر شیراز، 50 درصد از هزینه احداث سد تنگ سرخ را باید دولت و 50 درصد دیگر را شهرداری تامین و پرداخت کند که تاکنون دولت به صورت نسبی و شهرداری نیز به نسبت تعهد خود، مبالغی را هزینه کرده اند.
عضو شورای شهر شیراز، تبدیل فضای پیرامونی سد تنگ سرخ به مجموعه گردشگری، جلوگیری از ایجاد سیلاب های فصلی، اشتغال زایی و تقویت جاذبه های گردشگری شهر شیراز را از جمله اهداف احداث سد تنگ سرخ بیان کرد.
وی افزود: علاوه بر این پیرو هماهنگی های انجام شده با سازمان آب مقرر شده که از آب زهکش شیراز که هم اینک به سمت سروستان جاری است، سهمی برای تامین آب دریاچه مهارلو و آبیاری فضاهای سبز شیراز در نظر گرفته شود.
محمدیان گفت: ظرفیت اسمی سد تنگ سرخ در ابتدا 25 میلیون متر مکعب بود اما پس از انجام اصلاحات و کارشناسی های محیط زیست، این حجم به 19 میلیون متر مکعب کاهش یافت.
او افزود:با توجه به این که حجم اسمی ذخیره دریاچه نمک هم 500 میلیون متر مکعب است، بنابراین هیچ مشکلی از منظر زیست محیطی در محدوده اجرای سد تنگ سرخ وجود ندارد.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: سد تنگ سرخ نه تنها مصوبه ردیف بودجه مجلس شورای اسلامی را دارد بلکه در کمیته کارشناسی نقطه سنجی و تعیین سدها نیز که مرکب از استادان دانشگاه و مشاوران احداث سد از خارج از وزارت نیرو است مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.
سید محسن معین افزود:با اجرای سد تنگ سرخ، امکان اجرای کانال بتونی در طول مسیر رودخانه خشک فراهم می شود که این امر از نفوذپذیری رودخانه می کاهد و منجر به پرآبی رودخانه خشک و تغذیه بیشتر دریاچه می شود.
وی، ظرفیت حجمی سد تنگ سرخ را معادل سه درصد از حجم دریاچه مهارلو دانست و گفت: علاوه بر مسوولان محیط زیست، کارشناسان داخلی و خارجی نیز ادامه ساخت این سد را بلامانع اعلام کرده اند.
معین افزود: به نظر می رسد که آن دسته از ابهاماتی که در مورد پایداری، استحکام و ایمنی این پروژه مطرح می شود بیشتر به حاشیه سازی شبیه است تا دلسوزی و نگرانی های کارشناسانه.ک/1
678 /679


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن