تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804480113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هویت دینی جوانان درشاخصه التزام عملی، مطلوب نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون امور جوانان اصفهان: هویت دینی جوانان درشاخصه التزام عملی، مطلوب نیست اصفهان-ایرنا- معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: هویت دینی جوانان در شاخصه التزام عملی، مطلوب نیست و نگران کننده است.


محمدمسعود کریمی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: مسوولان حوزه فرهنگی باید تلاش جهاد گونه ای در این زمینه انجام دهند.
وی عنوان کرد: دستگاه های متولی امور جوانان با همگرایی فعالیت های خود و به دور از موازی کاری می توانند نقش به سزایی در تقویت هویت دینی و التزام عملی به آن داشته باشند.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نیاز عمده جوانان، هویت است ، اظهار کرد: هویت مجموعه عناصری از شخصیت فرد است که به وی امکان می دهد موضع خود نسبت به جهان و دیگران را مشخص کند.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان هویت را بر دو بخش فردی و اجتماعی تقسیم کرد و ادامه داد: هویت شغلی، هویت بدنی، هویت دینی (آداب و رسوم، اعتقادات، التزام عملی، شکل گیری) و غیر دینی از جمله هویت های فردی است.
وی هویت اجتماعی را نیز شامل هویت اجتماعی- مدنی، هویت دینی- ملی، هویت دفاع از سرزمین، هویت سیاسی و هویت ملی دانست و تصریح کرد: هویت لازمه نظام اجتماعی است و هرگونه تاخیر یا انحراف در شکل گیری هویت موفق، می تواند منجر به پراکندگی یا بحران هویت شود.
کریمی با اشاره به اینکه بحران هویت بسیاری از ناهنجاریهای فردی و اجتماعی را به دنبال دارد بیان کرد: دولتمردان و نظام سیاسی اهمیت بسزایی برای هویت قائل هستند بنابراین کیفیت و درجه هویت فردی، دینی و ملی آنان می تواند نقش موثری در توسعه فرهنگ ملی و دینی کشور ایفا کند که این مساله برنامه ریزی در حوزه هویت را امری حیاتی کرده است.
وی با بیان اینکه مهمترین گام در هر برنامه ریزی شناخت ابعاد مساله است، تاکید کرد: اهداف کلان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در بحث هویت، ارتقای هویت دینی و ملی جوانان در طول برنامه پنجم و ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، مفهوم سازی هویت با رویکرد بومی سازی، هویت یابی و هویت جویی جوانان با رویکرد تامین نیازهای اساسی و توانمندسازی جوانان در این زمینه، توانمندسازی محیط خانواده، اجتماع، فرهنگی و اداری با رویکرد غنی سازی را از جمله راهبردهای این هدف کلان برشمرد.
وی همچنین متناسب سازی شیوه های آموزشی و پرورشی با مقتضیات دوره جوانی، شکل دهی به ابعاد چندگانه هویت با رویکرد تعادلی و مشارکت جویانه و خردورزانه را از دیگر راهبردها بیان کرد.
وی افزود: افزایش زیرساخت های شکل گیری و ارتقای هویت جوانان در ابعاد فردی، دینی و ملی، افزایش تولیدات نرم افزاری مربوط به شکل گیری هویت جوانان، افزایش نسبت دستیابی جوانان به هویت موفق ملی و دینی و کاهش سن دستیابی جوانان به هویت فردی ملی و دینی موفق و پایدار از اهداف کمی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان است.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: اجماع معنایی و مفهومی درخصوص موضوعات هویت فردی، دینی و ملی جوانان در نظام تصمیم گیر و تصمیم ساز، تقویت نقش نهاد خانواده و نهادهای اجتماعی مؤثر در شکل گیری هویت فردی، دینی و ملی جوانان از اهداف راهبردی ما در حوزه هویت جوانان است.
وی منعطف ساختن برنامه های هویتی متناسب با مقتضیات دوره جوانی، توانمندسازی جوانان به منظور دستیابی به هویت منسجم و پایدار، تدوین شاخص های استاندارد اندازه گیری هویت، مصون سازی جوانان در برابر نفوذ هویت های بیگانه و متعادل نمودن برنامه های ارتقای هویت ایرانی اسلامی را از دیگر اهداف راهبردی این معاونت دانست.
ت/7131/ 546


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن