تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819007342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوسانات نفتی تاثیر مستقیم بر اقتصاد و کسری بودجه کشور دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: نوسانات نفتی تاثیر مستقیم بر اقتصاد و کسری بودجه کشور دارد تهران - ایرنا - عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی، گفت: متکی بودن به این منبع درآمدی آن هم به میزان 50 درصد، اقتصاد کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده و دولت را همواره با کسری بودجه مواجه می کند.


موسی الرضا ثروتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با بیان اینکه هر سال دولت کسر بودجه دارد، افزود: از کل بودجه سال گذشته که 730 هزار میلیارد تومان بوده حدود 30 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشته ایم.
وی افزود: امسال نیز پیش بینی می شود با توجه به 211 هزار میلیارد تومان اعتبارات عمومی، عملکرد حدود 160 هزار میلیارد تومان شود و حدود 50 هزار میلیارد تومان نیز کسر بودجه داشته باشیم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه بخشی از رقم کسری بودجه سال جاری مربوط به فروش نفت، بخشی به سهام دولتی و بخشی هم مربوط به سایر درآمدها است، افزود: دولت برای کسری بودجه 40 تا 50 هزار میلیارد تومانی باید در تخصیص اعتبارات و بودجه سال 94 دقت لازم را داشته باشد.
وی ادامه داد: دولت باید از محل صرفه جویی ها، افزایش مالیات یا جلوگیری از فرار مالیاتی، افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش تخصیص بودجه این کسری را جبران کند.
ثروتی با اشاره به اهمیت صادرات غیرنفتی نیز گفت: دولت با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی می تواند محصولات پتروشیمی، بنزین و گازوئیل را تولید و با هدف کسب درآمد بیشتر به کشورهای همجوار صادر و بخش عمده کسری بودجه را جبران کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه سال گذشته دولت رقم 100 دلار را برای هر بشکه نفت پیشنهاد و مجلس آن را مصوب کرد، افزود: امسال نیز قیمت پیشنهادی دولت را مصوب خواهیم کرد اما احتمال می دهیم بودجه پیشنهادی دولت براساس هر بشکه نفت به قیمت 80 دلار باشد.
اقتصام (4)1070**1558


01/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن