تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804636019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسراييل در آستانه خودزني ديگر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ آذر ۱۳۹۳ (۰:۲۲ق.ظ)
قدس: اسراييل در آستانه خودزني ديگر
به گزارش خبرگزاري موج، «اسراييل در آستانه خودزني ديگر»عنوان يادداشت روز روزنامه قدس است که در آن مي خوانيد؛
براي درک تنشهايي که در روزهاي اخير در قدس شدت يافته بايد به ريشه هاي مناقشه پرداخت و اينکه شهرک نشينهاي اسراييلي با سياستهاي استعماري مدون شده تلاش کرده اند سرزمينهاي فلسطيني را به تصاحب درآورند.
اين سياست که از ديرباز وجود داشته، در هفته هاي اخير نيز شدت پيدا کرده است و رژيم صهيونيستي نوعي سياست تنبيه دسته جمعي را عليه فلسطيني ها در قدس به اجرا گذاشته و به دنبال يهودي سازي قدس است و در عين حال براي رسيدن به اين هدف، از انواع شيوه هاي غير انساني استفاده مي کند. شيوه هاي که از دهه 1960 در عرصه جهاني محو شده است، اما اسراييل بار ديگر به طور وحشيانه آن را احيا کرده است.
به دارآويخته شدن يک راننده اتوبوس فلسطيني در چند روز گذشته در منطقه، تأييد کننده همين مسأله است. شهرک نشينهاي اسراييلي تقريباً هر روز مردم، از جمله کودکان و نوجوانان فلسطيني، را با آزار و اذيتهاي فراواني رو برو مي کنند و هرگاه فلسطيني ها به اقدامهاي خشونت آميز و تخريب خانه هاي خود واکنش نشان مي دهند، بشدت سرکوب مي شوند.
پنهان نيست که اسراييل مي خواهد سياست يهودي سازي را هر چه گسترده تر به اجرا بگذارد، اما بايد توجه داشت که برخي خانه ها و مناطقي که رژيم صهيونيستي از آن سخن مي گويد و مي خواهد آنها را تخريب کند، پيش از تشکيل اين دولت غاصب در سال 1948 وجود داشته است.
بنا بر اين، ريشه مناقشه کاملاً روشن است. رژيم صهيونيستي همچنان قصد تصاحب سرزمينهاي فلسطيني را دارد و قطعنامه هاي متعدد شوراي امنيت سازمان ملل متحد با وجود آن که اعلام کرده، وجود رژيم صهيونيستي در اين منطقه غيرقانوني است، اما مثل هميشه منشأ اثر نبوده است .
در اين شرايط رژيم صهيونيستي همه چيز را در کنترل خود دارد و با فلسطيني ها همانند شهروند درجه دوم برخورد مي کند و همچنان بر تشکيل کشوري يهودي يکدست اصرار دارد و در راستاي اين تصميم، به دنبال مصادره اراضي فلسطيني ها و از ميان بردن مقدسات مذهبي وديني و درنهايت نابودي آنهاست.
امروزه افزايش تنشها درقدس اشغالي به جايي رسيده است که رژيم غاصب اسراييل براي اولين بار از سال 1967 اقدام به بستن در مسجد الاقصي کرده که اين امر آتش خشم فلسطيني ها رابيش از پيش شعله ور کرده است و متأسفانه در اين زمان اختلافات داخلي ميان گروه هاي فلسطيني به هتاکي هاي رژيم صهيونيستي دامن زده است.
به نظر مي رسد رژيم صهيونيستي در اقدامهاي اخير خود در پي پاکسازي نژادي درقدس و جنوب کرانه باختري است و به همين دليل، جامعه جهاني بايد دست به اقدامي پيش دستانه در مجمع عمومي سازمان ملل بزند، زيرا اين تجاوزکاري ها حتماً مقدمه اي براي ديگر اقدامهاي اين رژيم در ساير روستا ها، شهرکها و اردوگاه هاي کرانه باختري و قدس است.
شايان ذکر اينکه رژيم صهيونيستي مدتهاست که در حال تلاش براي ايجاد واقعيتهاي جديد مربوط به يهودي سازي مقدسات، مصادره زمينها و طرد فلسطينيان از شهر قدس و مسجد الاقصي است و در اين مدت هرچند مخالفت مسلمانان به شکلهاي مختلف وجود داشته است، اما حرکت اخير مردم ويژگي هايي دارد که به آن ابعاد امنيتي خاصي بخشيده است و توانسته ضربات محکمي به نهادهاي امنيتي رژيم صهيونيستي و بويژه شاباک وارد آورد.
حتي در سطح سياست داخلي نيز عمليات شهادت طلبانه قدس محاسبات سياسي اين رژيم غاصب را به هم ريخته ، زيرا در شرايطي که محور کشمکش داخلي بر موضوع بودجه و قانون طايفه يهودي متمرکز است، اکنون اين درگيري ها بر سر تهديد ثبات کابينه جريان دارد و بار ديگر مسايل امنيتي در صدر مشکلات اين رژيم قرار گرفته است.
در اين موقعيت بعيد نيست که سران احزاب سياسي با قرباني کردن شهرک نشينان يهودي، به دنبال اين باشند که دستاوردهاي هرچه بيشتري را براي خود محقق سازند و اين سناريويي است که در تاريخ اين رژيم غاصب پيشينه طولاني دارد.
از سوي ديگر، نتانياهو اين فرصت را براي سرمايه گذاري در سطح سياسي از دست نخواهد داد، به عبارت ديگر تلاش خواهد کرد، بيش از پيش موضوع حل و فصل با فلسطيني ها را مطابق با شروط خود مطرح کند.
به هر حال روند تحولات اکنون به سمتي پيش رفته است که شهرک نشينان يهودي احساس امنيت نمي کنند، از همين رو تعداد نيروهاي پليس رژيم صهيونيستي در شهرهاي اشغالي افزايش يافته است. علاوه بر اين، در همين روزها، گزينه حمل سلاح از سوي اين رژيم به منظور حمايت از خود در برابر حملات احتمالي به بررسي گذاشته شده است و اين نشان مي دهد عامل امنيتي بار ديگر در صدر مسايل سياسي و مطبوعاتي رژيم غاصب صهيونيستي قرار گرفته ؛ با اين تفاوت که اين بار فشار بر نتانياهو و کابينه او افزايش يافته است، زيرا آنچه بحران پيش روي آنان را دو چندان مي کند، اين است که راستگراهاي افراطي از اين وضعيت براي تضعيف نتانياهو و متهم کردن او به کوتاهي و کنار گذاشتن سياست چکشي در مقابل فلسطيني ها استفاده مي کنند.

نويسنده:
دکتر حسين تقوي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن