تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805452479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حکمتیار در آستانه مصالحه با دولت وحدت ملی افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: "حکمتیار" در آستانه مصالحه با دولت وحدت ملی افغانستان تهران- ایرنا- به گزارش روزنامه «جمهوری اسلامی»، «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان، در پی میانجیگری افراد نزدیک و بعضی از متنفذان قومی و جهادی موافقت کرده که دست از مبارزه مسلحانه علیه دولت وحدت ملی بردارد و با دولت جدید صلح کند.


این روزنامه امروز -سه شنبه- به نقل از خبرگزاری "صدای افغان" افزود، رهبر حزب اسلامی افغانستان از آمادگی خود برای صلح با دولت وحدت ملی خبر داد و گفت: به زودی مبارزه مسلحانه را کنار می گذارد.
میانجیگری برای برقراری صلح میان "حزب اسلامی" و دولت جدید افغانستان پس از اعلام نتایج انتخابات آغاز شده اما مشخص نیست که این میانجیگری ها به ابتکار و پیشنهاد چه کسی بوده و دولت وحدت ملی چگونه حاضر به چنین تعاملی با گلبدین حکمتیار شده است.
در زمان حکومت قبلی نیز بارها از سوی دو طرف، تلاش هایی برای برقراری صلح صورت گرفت و این تلاش ها با فراز و نشیب های نیز همراه بود اما هرگز جامه عمل نپوشید. اما محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، در طول مبارزات انتخاباتی خود، مورد حمایت افراد نزدیک به حزب اسلامی حکمتیار قرار داشته است.
انتظار می رود حکمتیار در پایان سال پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان، به کابل برگردد.
پیش از این نیز به دنبال برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، یکی از رهبران حزب اسلامی گفته بود که حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار در حال مذاکره با عبدالله عبدالله و اشرف غنی برای یافتن گزینه ای برای همکاری های آینده از جمله پیوستن به دولت جدید است. در آن زمان نیز شماری از تحلیلگران، این خبر را نشانه تمایل حکمتیار به ترک مخاصمه و بازگشت به مبارزه مسالمت آمیز سیاسی تعبیر کردند.
یکی از شرایط مهم حزب اسلامی برای مذاکره و پیوستن به دولت وحدت ملی خروج کامل نیروهای خارجی و عدم امضای توافقنامه امنیتی میان افغانستان و آمریکا اعلام شده بود شرایطی که از سوی دولت وحدت ملی نادیده گرفته شد و رئیس جمهور افغانستان یک روز پس از مراسم تحلیف پیمان امنیتی با آمریکا را امضا کرد.
براساس پیمان ها و موافقتنامه‎هایی که میان آمریکا و افغانستان و همچنین افغانستان و ناتو امضا شده، بعید به نظر می‎رسد که نیروهای نظامی خارجی به صورت کامل این کشور را ترک کنند.
نیروهای خارجی مستقر در افغانستان 9 پایگاه بزرگ را در 9 نقطه حساس این کشور در اختیار خواهند داشت و افزون بر آن از مصونیت های گسترده ای در زمینه های قضایی برخوردار هستند.
با این وجود، این پرسش یکبار دیگر مطرح می شود که حکمتیار بر پایه چه توافقی با دولت وحدت ملی در کابل، قرار است به مبارزه مسالمت آمیز روی آورد و مهم تر از آن اینکه جایگاه او و حزب وی در دولت وحدت ملی چه خواهد بود؟
حکمتیار پیش از این بارها از طریق نمایندگان و سخنگویان خود اعلام کرده است که یکی از خواسته های آنان اصلاح و تغییر قانون اساسی کنونی افغانستان است. اما دولت افغانستان همواره تأکید کرده اند که مخالفان باید قانون اساسی این کشور و حقوق زنان را بدون هیچ قید و شرطی بپذیرند و در غیر این صورت هرگونه مذاکره بی نتیجه خواهد بود.
منبع: جمهوری اسلامی
اول**1368**


20/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن