تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799556475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پشت پرده سریال مختاباد چه اهدافی نهفته است؟ / تداوم اتهامات علی رغم پاسخ رئیس و اعضای شورا به چه معنا است؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
پشت پرده سریال مختاباد چه اهدافی نهفته است؟ / تداوم اتهامات علی رغم پاسخ رئیس و اعضای شورا به چه معنا است؟
گاه اظهاراتی در خصوص مسئولان نظام بدون برخورداری از هر گونه دلیل و مدرک مطرح می شود که عدم ارائه اسناد و مدارک در اثبات آن نتیجه‌ای جز تشویش اذهان عمومی را به دنبال ندارد.


به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ششم آبان ماه بود که خبرنگاران در صد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر با اظهاراتی از سوی مختاباد مبنی بر واریز مبلغ میلیاردی یکی از اعضای شورا به حساب شخصی خویش رو به رو شدند، اظهاراتی که از همان روز اول با درج مصاحبه‌هایی در برخی از خبرگزاری‌ها تداوم یافت، مصاحبه‌هایی که هر چند تاکید این شخص مبنی بر اخطار به شخص مورد اتهام و شکایت به سازمان بازرسی در صورت عدم ارائه اسناد و مدارک پس از دو هفته مهم ترین بخش آن بود اما درخواست کتبی وی از رئیس شورا در همان مهلت مقرر جهت دریافت جزئیات هزینه کرد سمن‌ها به نوعی اعتراف ضمنی به این امر بود که بدون برخورداری از هر گونه سند و مدرکی مبادرت به بیان مسئله ای نموده که تنها تشویش اذهان عمومی را به دنبال داشته است. 
 
اما این اظهارات مختاباد گویی امروز به سریالی تبدیل شده که هر سه شنبه بخشی از آن توسط شهروندان و اعضا دنبال می‌شود و چرایی تداوم ‌آن علی رغم پاسخ چندین باره‌ی رئیس شورا، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سایر اعضا مبنی بر شفافیت حساب سازمان‌های مردم نهاد(سمن‌ها) جای سوال است و نایب رئیس شورا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، به آن این گونه پاسخ می‌دهد. 
 
مرتضی طلایی نایب رئیس شورا با  تایید این که اظهارات مختاباد به یک سریال تبدیل شده است افزود: اما باید دید که پشت پرده این سریال چه اهدافی نهفته است. 
 
وی اظهار داشت: منطق، شرع، قانون و اخلاق حکم می کند که انسان قبل از هر گونه اظهار نظری خصوصا در مواردی که مرتبط با آبرو و حیثیت مسئولان و دستگاه‌ها است مستندات اظهارات خود را بررسی کند. 
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد:‌ البته پس از اولین تذکر از سوی این شخص، رئیس شورا توضیحات قانع کننده‌ای در خصوص عدم صحت این مسئله ارائه نمودند چرا که حسابی در شورا به نام شخص نیست و تمامی حساب‌ها به نام سازمان‌های زیر مجموعه شورا بوده که برداشت از آن نیز تنها با  دو امضا صورت می‌پذیرد. 
 
طلایی با اشاره به درخواست کتبی رئیس شورا به مختاباد مبنی بر ارائه  اسناد و مدارک در این زمینه در هفته‌های گذشته افزود: چرا که اعضا مورد اتهام از رئیس شورا اعاده حیثیت نموده و درخواست روشن نمودن تکلیف این مسئله را داشته اند.
 
وی با تاکید بر درخواست رئیس شورا از مختاباد مبنی بر ارائه اسناد و مدارک بر حسب وظیفه قانونی و پس از درخواست اعضای مورد اتهام بوده است اظهار داشت: از طرفی دیگر پاسخ کمیسیون برنامه و بودجه مبنی بر شفافیت حساب  سازمان‌های مردم نهاد و شورایاری هاست که این گزارش دو هفته ‌آینده در صحن علنی شورا جهت روشن شدن اذهان عمومی ارائه خواهد شد. 


نایب رئیس شورای شهر با اشاره به اظهارات حاشیه‌ای یکی دیگر از اعضای شورا در صد و یازدهمین جلسه علنی گفت: انتظار ما از اعضا این است که پیش از احراز صحت هر مسئله‌ای و بدون برخورداری از اطلاعات دقیق و مستند از بیان آن در صحن شورا خودداری کنند چرا که بیان این قبیل مسائل تنها سبب دلسرد نمودن مردم نسبت به مسئولان خواهد شد ضمن این که پاک نمودن آن از ذهن مردم حتی پس از اثبات اشتباه آن دشوار است. 
 
طلایی با تاکید دوباره بر این که بیان این قبیل اظهارات بی دلیل تنها سبب لکه دار نمودن آبروی مسئولان و دستگاه‌ها می شود اظهار داشت:  چرا باید مسائلی را مطرح کنیم که هنوز جرم اثبات نشده و هیچ دادگاه و قاضی مجازاتی برای آن تعیین نکرده است. 
 
وی با بیان این که بیان این قبیل اظهارات در قالب تذکر و سوال در صحن شورا و با حضور اصحاب رسانه از حوزه شرع و قانون و اخلاق خارج است افزود: جالب است که این افراد شیوه‌های پیش دستانه‌ای اتخاذ می‌کنند به این که پیش دستی زده و به نوعی طلب کارانه با آن برخورد  کنند. 
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که امیدواریم شاهد حذف این شیوه‌ها در شورا باشیم اظهار داشت: چرا که هدف از حضور ما در شورا تنها خدمت به مردم و اداره شهر بوده ضمن این  که کسی مدعی نیست که هیچ اشکال و ایرادی وجود ندارد اما حرف بر سر آن است که نحوه برخورد با اشکالات و ایرادات نباید به گونه ای باشد که سبب مخدوش نمودن افکار عمومی و ذهن مردم گردد. 
 
طلایی با بیان این که گفتن حرف بسیار ساده است اما مقابله با پیامدهای آن بسیار دشوار است گفت: نمی‌توان انگشت اتهامی را به سوی فردی نشانه رفت که در نهایت چیزی هم ثابت نشود. 
 
وی  یکی دیگر از موارد موثر در دامن زدن به این موضوع را درج اخباری در این رابطه از سوی برخی رسانه‌ها عنوان نمود و افزود: از دوستان رسانه‌ای نیز انتظار می رود با درایت لازم در این موارد اقدام نمایند چرا که پرداختن به این مسائل پیش از احراز صحت آن نتیجه‌ای جز تشویش به دنبال نخواهد داشت. 
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که این مسئله نیز یکی از اشکالات برخی از رسانه‌های خبری است اظهار داشت: متاسفانه اخبار منتشر شده از سوی برخی اعضای شورای شهر در همان روزهای نخست در این رابطه و در یکی دو سایت خبری که کاملا منطبق با سیاستی خاص بود، خارج از اخلاق حرفه‌ای تنها دامن زدن به مسئله‌ای را به دنبال داشت که از هیچ سندی برخوردار نیست. 


گفتنی است؛ اظهارات رئیس، نایب رئیس و سایر اعضای شورای مبنی بر عدم صحت ادعاهای مختاباد بیانگر آن است که این سریال به خوبی کارگردانی نشده اما با توجه به این که این روزها انگشت اتهام اصلاح طلبان فردی را نشانه می‌‌رود و تذکرات آنان نسبت به اصول گرایان پس از به کرسی نشستنشان بر هیئت رئیسه شدت بیشتری یافته باید پرسید عضو بعدی مورد اتهام کیست وحاشیه های این روزهای شورا که دامن زدن به آن بدون برخورداری از اسناد ومدارک جهت اثبات،  کاملا موید ساختگی بودن وبیان بر اساس برخی شنیده ها است از کجا شنیده و کار گردانی می‌شود.


انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 355]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن