تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804419391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دهقانی:ایران خواهان افغانستانی امن و با ثبات در همسایگی خود است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دهقانی:ایران خواهان افغانستانی امن و با ثبات در همسایگی خود است نیویورک-ایرنا- سفیر و سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در سخنان امروز خود در مجمع عمومی این سازمان ضمن ابراز خرسندی از حضور مردم افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت که جمهوری اسلامی ایران خواهان افغانستانی امن ، باثبات و رو به پیشرفت در همسایگی خود است.


حسین دهقانی در نشست امروز مجمع عمومی سازمان ملل که به منظور بحث پیرامون اوضاع کشور افغانستان برگزار شد از شرکت گسترده مردم این کشور در انتخابات اخیر ریاست جمهوری که علیرغم تهدیدات گروههای افراطی و تروریست به پای صندوق ها رفتند ابراز خرسندی کرد.
وی با استقبال از تشکیل دولت وحدت ملی در این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران همه گروههای سیاسی در افغانستان را به همکاری در چارچوب قانون اساسی و با هدف تقویت استقلال و تمامیت ارضی و وحدت ملی این کشور و در جهت رسیدن به آینده ای توام با آرامش و پیشرفت دعوت می نماید.
نماینده کشورمان دولت جدید افغانستان را نماینده خواست مردم این کشور خواند و خواستار احترام و حمایت جامعه بین المللی از این دولت شد.
سفیر کشورمان در ارتباط با مساله امنیت در کشور افغانستان اظهار کرد: هرگونه اقدامی برای آموزش، تجهیز، تامین اعتبار و یا ارتقاء شرایط نیروهای امنیتی افغانستان پس از سال 2014 باید با مشورت و موافقت دولت این کشور صورت پذیرد.
دهقانی در ادامه گفت: این نکته مهم در قطعنامه ای که امروز درمجمع عمومی در مورد افغانستان به تصویب رسید مورد تاکید قرار گرفته است و نشان دهنده عزم نیرومند جامعه بین المللی در احترام به حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و وحدت ملی افغانستان است. دهقانی در ادامه با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران همواره به حمایت خود از افغانستان ادامه داده و طی سه دهه گذشته میزبانی حدود سه میلیون نفر از پناهندگان افغانی را به عهده داشته است، افزود: این پناهندگان اکنون از امکانات آموزش عمومی و آموزش عالی، خدمات درمانی و تامین اجتماعی در ایران بهره می برند و تنها در سال جاری بیش از 320 هزار دانش آموز و 7 هزار دانشجوی افغانی از امکانات آموزشی جمهوری اسلامی ایران برخوردار شده اند.
سرپرست دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل اظهار کرد که جمهوری اسلامی ایران همزمان با تلاش در جهت یافتن یک راه حل پایدار برای آوارگان افغانی ،همچنان به همکاریهای دو جانبه خود با افغانستان بویژه در زمینه های امنیتی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، طرحهای توسعه ای و همکاریهای اقتصادی در امور زیربنایی و کشاورزی ادامه خواهد داد.
سفیر و نماینده کشورمان ضمن اشاره به تلاشهای صورت گرفته در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، نگرانی جمهوری اسلامی ایران از افزایش کشت خشخاش در این کشور را که بنا بر گزارشها از سال 2012 تاکنون به دو برابر رسیده ابراز داشت و گفت: این مساله تهدیدی جدی علیه منطقه و ماورای آن محسوب می شود و باید مورد توجه جدی جامعه جهانی قرار گیرد.
دهقانی حمایت ایران از تلاشهای سازمان ملل متحد در ارائه کمکهای این نهاد در زمینه توسعه و بازسازی افغانستان از طریق تدابیر منطقه ای موثر و با پرداختن به موضوعاتی از قبیل امنیت مرزی، مهاجرت، بازگشت آوارگان و مبارزه با قاچاق مواد مخدر اعلام کرد و خواستار افزایش نقش سازمان ملل در امر توسعه و بازسازی افغانستان شد.
اروپام-4-541 *1370*


30/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن