تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804622270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران در روسیه:مسکو برای صادر کنندگان ایران فرصت ایجاد کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سفیر ایران در روسیه:مسکو برای صادر کنندگان ایران فرصت ایجاد کرده است همدان - ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه گفت: دولت روسیه فرصت طلایی را برای صادرکنندگان مواد غذایی، لبنی، گوشتی و آبزیان ایران فراهم کرده است.


"مهدی سنایی" روز پنجشنبه در حاشیه همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صادرکنندگان ایرانی باید از این ظرفیت ایجاد شده استفاده لازم را ببرند چرا که روسیه در مجموع 40 میلیارد دلار در سال میوه و تره بار و محصولات لبنی وارد می کند.
وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از محصولات لبنی و میوه و تره بار روسیه از آمریکا، اروپا، استرالیا و کانادا تامین و به این کشور وارد می شد اما اکنون با ممنوعیت هایی از سوی مقامات روس نسبت به تحریم کنندگان این کشور مواجه شده و تصمیم گیرندگان دولت این کشور تمایل خود را برای افزایش صادرات از ایران به صورت رسمی اعلام کرده اند.
سنایی بیان داشت: در راستای تمایلات اعلام شده ، طی ماه های اخیر ملاقات های متعدد با حضور وزیر کشاورزی، بازرگانان ایرانی و شرکت های بزرگ تولید مواد لبنی در این کشور داشته ایم.
وی با اشاره به این که فرصتی برای افزایش صادرات میوه و تره بار از ایران به روسیه ایجاد شده است، گفت: استان ها از این ظرفیت استفاده کنند و تولید کنندگان و صادرکنندگان اصلی کشور در عرصه محصولات لبنی، میوه و تره بار، مواد غذایی، آبزیان و تولید مرغ استفاده کنند چرا که اکنون فرصت مطلوبی در روسیه پدید آمده و سفارتخانه ایران نیز همکاری و مکاتبات لازم را انجام خواهد داد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه در خصوص حجم مبادلات اقتصادی بین دو کشور اظهار کرد: حجم مبادلات اقتصادی ایران و روسیه در پایان سال میلادی استخراج می شود اما به صورت کلی تا سال 1390 مبادلات دو کشور به بالای چهار میلیارد دلار رسیده بود که بر اثر تحریم ها و مشکلاتی که پیش آمد به کمتر از نصف کاهش یافت.
وی تصریح کرد: البته از سال قبل با روی کار آمدن دولت جدید و تغییراتی که در عرصه سیاست خارجی صورت گرفت و زمینه همکاری بیشتر با کشور روسیه، روند نزولی متوقف شده و امیدوار هستیم طی شش ماه آینده که حجم مبادلات استخراج می شود، شاهد رشد این مبادلات باشیم.
وی ادامه داد:انعقاد یادداشت تفاهم اقتصادی در حوزه مبادلات صنعتی و اقتصادی و انرژی صورت گرفته که کمیسیون مشترک اقتصادی مجموعه پروژه هایی که در چارچوب این تفاهم نامه باید اجرا شود را 70 میلیارد دلار اعلام کرده که از سال جاری وجود دارد و امیدواریم به سرعت شاهد اجرای همه این تعهدات باشیم.
وی افزود: هفته قبل نیز یادداشت تفاهم همکاری های صلح آمیز هسته ای و همچنین قرارداد نیروگاه شماره دو و سه بوشهر منعقد شد که ارزش اقتصادی قابل توجهی دارد و اجرای این پروژه ها حجم مبادلات بین دو کشور را متحول خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد: تفاهم نامه میان ایران و روسیه، اراده دو کشور را برای تولید سوخت در آینده ایران را نشان می دهد و دو کشورهمکاری مشترک برای تولید سوخت در ایران دارند.

* روسیه تراورس های مورد نیاز خود را از همدان تامین می کند
رییس سازمان صنعت، معدن تجارت استان همدان گفت: اتحادیه ریلی روسیه قسمت اعظمی از "تراورس های" بتنی مورد نیاز خود را از شرکت "بتن صنعت بریس" این استان تامین می کند.
"حمید رضا متین" در حاشیه همایش دو روزه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در همدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم تجاری روسیه به انعقاد چنین تفاهم نامه ای با شرکت های همدانی باور نداشتند.
وی توضیح داد: بعد از برگزاری پنل صنعت معدن تجارت، تیم تجاری روسیه از شرکت "بتن صنعت بریس" بازدید کردند و از تجهیزات و امکانات و تولیدات این شرکت مطلع شدند که به گفته "یوری بوسیجین" رییس اتحادیه ملی خطوط ریلی روسیه، نظر آنها از 25 درصد مشارکت بعد از بازدید به 95 درصد افزایش یافت.
وی بیان کرد: شش تفاهم نامه در بخش صنعت و معدن تجارت منعقد شده است و علاوه بر آن در پنل تخصصی صنعت معدن و تجارت چهار قرار داد و تفاهم نامه بین سرمایه گذاران با تیم اقتصادی عراق بسته شد.
رییس سازمان صنعت معدن تجارت استان همدان خرید "لوله پلی اتلین" و "پی وی سی" از واحدهای صنعتی استان همدان را از جمله قراردادهای منعقد شده در این پنل برشمرد.
وی بیان کرد: چهار جواز تاسیس همزمان در پنل تخصصی صنعت معدن، تجارت صادر و شش درخواست جواز تاسیس نیز بررسی شد.
وی گفت: پنل صنعت معدن تجارت با حضور 300 سرمایه گذار برگزار شد که به تنهایی به یک همایش تبدیل شده بود که در حاشیه آن بیش از 200 کارت ویزیت بین سرمایه گذاران رد و بدل شد.
48 فقره تفاهم نامه و قرارداد با سرمایه گذاران در بخش های مختلف در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری همدان منعقد شد.
همایش دو روزه بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری در همدان با حضور 500 میهمان و سرمایه گذار داخلی و خارجی امروز پنجشنبه به پایان رسید.
7525/576/7520


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن